Håndarbeid

Du kan jo også evt gå opp en halv pinnestøreelse, hvis du opplever at du ofte strikker såpass stramt at plaggene blir mindre enn de skal.

Har dere fått forespeilt hofteleddsdysplasi på UL, eller har mye av det i familien kanskje?

Strikker egentlig veldig stramt, men gang på gang så er plaggene slik de skal være :) Bare liker å kontrollere underveis.

Jeg har HD, samboer med hofteproblemer og mye HD i familien. Det er ikke noe de kan se før hun er ute :)

Strikker egentlig veldig stramt, men gang på gang så er plaggene slik de skal være :) Bare liker å kontrollere underveis.

Jeg har HD, samboer med hofteproblemer og mye HD i familien. Det er ikke noe de kan se før hun er ute :)

Aha. Ja, da er det jo greit å forberede seg!

Jeg hadde sett for meg Lerke, da det passet med oppskriften jeg hadde funnet, men det var ingen av de blåfargene jeg syntes var babyblå nok. Skal sjekke de andre, takker. :)

Sjekk babyull spesielt da, de har veldig mange av de helt helt lyse, duse pastellfargene.

Flere som bruker lørdagskvelden til å strikke eller lignende nå?

Image1523131486.427382.jpg

Bein nr 2 til storebrors bukse vokser :)

Sjekk babyull spesielt da, de har veldig mange av de helt helt lyse, duse pastellfargene.
Var faktisk babyull som var nevnt i mønsteret ser jeg nå, hehe. :) Lurer på hvor varmt det vil bli i august.
9a38eae574f9ac27cc0e13c6bf2263a6.jpg

Denne er på pinnene nå [emoji7] Strikker str 0-3 mnd (ofte nådeløse sommere i nord-norge, trenger ull...) Strikker i blåpetrol[emoji7][emoji7]
Den heter sommerfuglromper, og står i et hefte fra sandnesgarn, anbefsles, var veldig mye fint idet!!
2dbe9339176b52f54921d7f4165b15b0.jpg

Nå har jeg tatt steget og bedt noen strikke sommerfuglromperen for meg i en "strikk på bestilling"-gruppe. :) Skal prøve å strikke en matchende lue eller noe selv.

Last edited:
Ferdig med forstykket :) Kun bakstykket med seler igjen nå :)

Sommerfuglromperen er så fin.

Uh-oh, får ganske mange henvendelser om den romperen faktisk, trodde ikke det kom til å ende opp i en velge og vrake-situasjon! Jammen bra jeg ikke har beslutningsvegring. :D :rolleyes:

Begynt på Lillans prinsessbyxor her. Strikket ferdig ørene til dådyrkysen, men gadd ikke sy de på. Mye kjekkere å begynne på noe nytt. Sånn kan det gå.

Begynt på Lillans prinsessbyxor her. Strikket ferdig ørene til dådyrkysen, men gadd ikke sy de på. Mye kjekkere å begynne på noe nytt. Sånn kan det gå.
Haha, enig! Hater knappersying spesielt! Jeg er også nødt til å strikke benkanter osv underveis, hvis ikke risikerer jeg at plagget blir liggende uten benkanter, knapper eller trådene festet. Er jo myye kjekkere å begynne på noe nytt! :angelic:

Ahhh.. Irriterer meg at de ikke hadde oppskriften på den dådyrkyse på biblioteket igår. Bokhandlene var også tomme for boken :(

Haha, enig! Hater knappersying spesielt! Jeg er også nødt til å strikke benkanter osv underveis, hvis ikke risikerer jeg at plagget blir liggende uten benkanter, knapper eller trådene festet. Er jo myye kjekkere å begynne på noe nytt! :angelic:

Jepp. Jeg fester også tråder og gjør et par slike ting underveis mange ganger, veldig kjekt for da er det omtrent helt ferdig når man feller av.

Jepp. Jeg fester også tråder og gjør et par slike ting underveis mange ganger, veldig kjekt for da er det omtrent helt ferdig når man feller av.

Jeg også. Og på romper blant annet pleier jeg ordne kanten nede ved beina underveis :)

Så mye fine ting dere strikker! Jeg klarer ikke laste opp bilder her inne, filene er for store selv om jeg har justert filstørrelse til det laveste. Merkelig...

Etter at jeg fikk vite kjønn har jeg strikket en Ankers heldrakt i Dale Babyull og holder på med et Bellateppe i Sandnes tynn merino:) Kommer nok til å jobbe jevnt og trutt med teppe innimellom andre prosjekter frem til termin:D

Jeg har brukt mye drops baby merino/merino extra fine tidligere, men syntes Sandnes garn har så fine farger i forhold. Bare synd prisen er dobbelt så høy! Forøvrig nupper alt på meg:( Skikkelig kjipt!

Back
Topp