Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Sjekka strikkefastheta di, og at overvidde stemmer med målene som står i boka?Jeg strikket ruteshortsen til klompelompe i 3-6 mnd, passer guttungen på 1 år![]()
Jeg strikket ruteshortsen til klompelompe i 3-6 mnd, passer guttungen på 1 år![]()
Jeg brukte et garn som har 26 m på 10cm istedenfor 22m på 10 cm som jeg skal ha. Skal den ikke i teorien bli mindre i str då? Står ingen plass hva målene på di forskjellige str er. Men strikket en i str 1-2 år til guttungen med rett strikkefasthet å den var aaaaalt for storSjekka strikkefastheta di, og at overvidde stemmer med målene som står i boka?
Jeg brukte et garn som har 26 m på 10cm istedenfor 22m på 10 cm som jeg skal ha. Skal den ikke i teorien bli mindre i str då? Står ingen plass hva målene på di forskjellige str er. Men strikket en i str 1-2 år til guttungen med rett strikkefasthet å den var aaaaalt for stor![]()
Til å hente opp masker du mister er heklenål en vinner!
Blondehuen til Knitting for Olive er ferdig og jeg klarer ikke bestemme meg helt for hva jeg skal strikke nå. Igjen.
Vis vedlegget 252286
Så fin!! Kjempesøt

Strikker dere mye i de minste størrelsene? 0-6 mnd?![]()
Jeg strikker stramt, men endte opp med å kjøpe en dukke som er 56 cm for å prøve på. Er det stramt er det første størrelsen (mini mini), passer det er det ca 56-62 og alt for stort større enn det igjen. Men kontrollerer også med mål. Dog strikker jeg nå litt bredere en del av strikket rundt stumpen fordi vi forventer pute på datteren vår![]()
Noen tips til garn som gir de mest erketypiske babyblå- og babyrosafargene? Gjerne bomull eller bomullsmiks siden vi skal ha sommerbabyer.
Edit: Gjerne garntyper som holder seg fine lenge!
Jeg hadde sett for meg Lerke, da det passet med oppskriften jeg hadde funnet, men det var ingen av de blåfargene jeg syntes var babyblå nok. Skal sjekke de andre, takker.Fine fargevalg hos blant annet Dale og Sandnes. Jeg kan varmt anbefale Sandnes Duo, mange anbefaler Dale Lerke og Lille Lerke. Mix av ull og bomull, veldig mykt og fint til sommerlige plagg. Evt har du Mandarin-garnet som er godt å strikke med, synes jeg. Ren bomull.
Når det kommer til ull synes jeg Sandnes sin merinoull, både den vanlige og den tynne, er nydelig å strikke med. Godt fargeutvalg i alle disse garnsortene, samt i babyulla.