Håndarbeid

Skal teste ut lerke til storebror da :)

Både jeg og svigermor har strikka mye til storebror i drops, nettopp til barnehagebruk. Sånn bortsett fra litt nupper holder det godt, og lillebror skal få arve de når han blir stor nok :)

Ja, jeg har mest erfaring med nupper jeg også. Det sagt så er det primært pga dårlig tilgang på Drops der jeg bor at jeg ikke strikker så mye med det lenger. Jeg liker å se garn og handler helst i butikk, med mindre jeg kjenner garnet godt og/eller jeg kommer over knakende gode tilbud, da bestiller jeg på nett.

Ja, jeg har mest erfaring med nupper jeg også. Det sagt så er det primært pga dårlig tilgang på Drops der jeg bor at jeg ikke strikker så mye med det lenger. Jeg liker å se garn og handler helst i butikk, med mindre jeg kjenner garnet godt og/eller jeg kommer over knakende gode tilbud, da bestiller jeg på nett.
Her starta nettopp den lokale butikken med drops, etter å ha slutta med viking-garn :)

Jeg skal til og strikke med DSA Baby Silk nå. Sykt dyrt, 99,- pr nøste på 50 gram. Men Alme nøstene har jeg kjøpt på -60 %. Da går det an!
Åh, jeg har fått en hel haug nøster dsa baby silk av mamma som var på tilbud! Veldig deilig garn, så synd de skal slutte med det!

Jeg har også irritert meg over nupping ved bruk av drops-garnet. Har noen barnegensere strikket i Sandnes allpakka. De er i bruk til tredje barnet nå, og fortsatt ikke tegn til nupper [emoji1303]
Jeg har faktisk motsatt erfaring! Svigermor strikker utelukkende i Sandnesgarn til guttene, og det nupper etter to-tre gangers bruk. Jeg prøver stort sett alt minst en gang, og har kun opplevd nupper på et plagg i garn fra en utenlandsk side. Var det ice yarn, tro? En alpakkablanding, i hvert fall.
Men det sies at nupper i hovedsak lages av personen inni. :)

Nupping kan i aller høyeste grad være personavhengig ja. Jeg har en datter som nupper, sønnen ikke. Vittig, for de har feks hatt bilsetene sine like lenge, og det ene (hennes) er fullt av nupper, mens hans er som nytt.

Jeg.nupper dog ikke, men Nancy-koften min strikket i Drops alpacca er dessverre et nuppehelvete. Det kan såklart veldig godt være uflaks.

Frysing av strikkede plagg som nupper skal visstnok være gull, men jeg har ikke prøvd selv. Ren og skjær latskap.

Frysing av strikkede plagg som nupper skal visstnok være gull, men jeg har ikke prøvd selv. Ren og skjær latskap.
Det må jeg prøve! Mariussettet til minsten er det absolutt verste på nupping, men skulle gjerne sett at han fikk det i sin babyboks. Det er for lite nå, og dessverre alt for blått til at jeg vil bruke det på jente.

Back
Topp