Håndarbeid

Hvilket garn strikker dere mest i? Her holder jeg meg nesten utelukkende til Drops Baby Merino, men strikket litt i bomull (Sandnes mandarin petit) og har litt alpakka til en heldress + mor signe tepper. På tepper (vanlig rilleteppe) pleier jeg kjøpe på Nille som regel :)

Varierer men er i det siste drops merino extra fine som er favoritt garnet. Evt babyull

Klar for helgen :cool:
15230081694401515686619.jpg

Må bli langhelg det der, hvis du ikke har rakett-pinner og 36/timers døgn . Mye fint [emoji1303]. Hvilke farger skal du bruke?
Rekker vel kanskje bare én av de små. :p viktig med valgmuligheter!
Lite utvalg i farger her akkurat nå, men tenkte å begynne på bloomeren med rysjekant i mørk grå.

Rekker vel kanskje bare én av de små. :p viktig med valgmuligheter!
Lite utvalg i farger her akkurat nå, men tenkte å begynne på bloomeren med rysjekant i mørk grå.

Åååh, mørk grå er en av mine favorittfarger. Den passer også som bakgrunn for en liten blomst eller en fargeknapp eller noe for å pynte opp litt hvis man vil [emoji173]️

Åååh, mørk grå er en av mine favorittfarger. Den passer også som bakgrunn for en liten blomst eller en fargeknapp eller noe for å pynte opp litt hvis man vil [emoji173]️
Jeg er også veldig glad i forskjellige grånyanser. Det passer så fint med alle farger. :)

Snaaaaaaart ferdig med romperen, da satser jeg på (kjedelig nok!) å få gjort ferdig prosjekter som ble liggende de neste dagene/ukene.

• 2 djevelluer trenger snorer
  • 1 sparkebukse skal strikkes videre på, men endrer oppskriften slik at det blir heldress - straks ferdig med begge beina
  • Har en olivesstrømpebukse i gammelrosa, str 6 mnd, som må fullføres (beina igjen)
  • 3 uferdige tepper, men de taes litt her og der altså
  • Og mangler foten på en sokk som har ligget siden jul :P

Snaaaaaaart ferdig med romperen, da satser jeg på (kjedelig nok!) å få gjort ferdig prosjekter som ble liggende de neste dagene/ukene.

• 2 djevelluer trenger snorer
  • 1 sparkebukse skal strikkes videre på, men endrer oppskriften slik at det blir heldress - straks ferdig med begge beina
  • Har en olivesstrømpebukse i gammelrosa, str 6 mnd, som må fullføres (beina igjen)
  • 3 uferdige tepper, men de taes litt her og der altså
  • Og mangler foten på en sokk som har ligget siden jul :P

Høres ut som har prosjekter et par dager fremover der, ja [emoji1303]

6 mnd har jeg strikket mye i. De kan brukes fra ungen svømmer i klærne, til de er strukket max og helt klart for små [emoji56]. Aller minste str har jeg kun strikket hentesett og et par luer.

Strikker dere mye i de minste størrelsene? 0-6 mnd? :)

Strikket hentesettet i str 0-3 mnd. Men ellers trur jeg at jeg kommer til å strikke større. Har mye strikk fra storebror som kan brukes :)

Dere er så flinke [emoji7][emoji7]
Jeg strikker bare små kjoler å luer til dukker. Når jeg mister en maske dør jeg inni meg, fordi jeg ikke klarer å hente den oppigjen [emoji27] å om jeg klarer det er det ikke pent resultat [emoji23] ender med jeg rekker oppigjen alt [emoji85]

Jeg har hentesett, en body/romper og en sommerdress i str 0-3 mnd, resten er 3-6 og 6-9 mnd foreløpig.

Dere er så flinke [emoji7][emoji7]
Jeg strikker bare små kjoler å luer til dukker. Når jeg mister en maske dør jeg inni meg, fordi jeg ikke klarer å hente den oppigjen [emoji27] å om jeg klarer det er det ikke pent resultat [emoji23] ender med jeg rekker oppigjen alt [emoji85]

Til å hente opp masker du mister er heklenål en vinner!

Har kun strikket i 0-3 mnd til nå. Tar det gradvis, tenkte jeg. :p
Noen av de tingene jeg har strikket nå blir også strikket i flere størrelser.

Samme her og det jeg har i de minste størrelsene er ikke så tykke, rene ullplagg heller.

Back
Topp