Håndarbeid

Har følgende på pinnene:
  • Omslagsjakken fra Sandnes med hevet perlestrikk i gammelrosa 0/3 mnd
  • Olivesstrømpebukse gammelrosa 6 mnd
  • Sparkebukse i natur 6 mnd
  • En sokk
:) Vurderer også strikke en romper som jeg strikket i beige bomull (bildet under) i lys gammelrosa eller gammelrosa. Helt forelsket i de fargene ❤️

6F8AE470-150D-4A3B-BE67-6A0D56DFA5D4.jpeg

Dere er så flinke [emoji7]

Har begynt på en Olivia sommerdrakt fra Klompelompe i rosalilla.
Ellers er Skatten teppet fortsatt på pinnen. :p

Så fint og jevnt du strikker! Ble veldig søt...

Tuuusen takk! :greet015

Jeg er litt petimeter og veldig nøye på hvor jeg holder trådene ifht dominant/ikke dominant, og at jeg gjør det samme hele veien, da blir det som regel veldig jevnt, i alle fall forsvinner ikke deler av en bord mer «inn» i strikketøyet enn andre deler av samme bord.

Har følgende på pinnene:
  • Omslagsjakken fra Sandnes med hevet perlestrikk i gammelrosa 0/3 mnd
  • Olivesstrømpebukse gammelrosa 6 mnd
  • Sparkebukse i natur 6 mnd
  • En sokk
:) Vurderer også strikke en romper som jeg strikket i beige bomull (bildet under) i lys gammelrosa eller gammelrosa. Helt forelsket i de fargene ❤️

Vis vedlegget 249089

Hvor er oppskriften på den romperen du viser her fra?

Fikk endelig kjøpt meg ny rundpinne i går i str 6, men så kom jeg til å tenke... De Elise-garnene jeg har er slike som bytter farge. Hvis jeg bruker to tråder vil de jo ikke bytte farge samtidig. Tror du det fortsatt kan bli fint?
Tror det blir anderledes og spennende mønster:-)

Kanskje jeg skal brodere det ferdig nå. :D
Hah, hvem er det jeg prøver å lure - never gonna happen. :D kanskje til tredje barnebarn. :D
Min mor broderer bunader til barnebarna sine (østtelemark ranke - som vel er den bunaden av dem alle med mest broderi). Til nå har hun brodert 5 damebunader, en herrebunad og 2 barnebunader str 12 år og 14 år. Jeg holder meg bare unna brodering så lenge hun lever:-) Adventskalenderen til mageboeren var ferdig i februar i år....

Min mor broderer bunader til barnebarna sine (østtelemark ranke - som vel er den bunaden av dem alle med mest broderi). Til nå har hun brodert 5 damebunader, en herrebunad og 2 barnebunader str 12 år og 14 år. Jeg holder meg bare unna brodering så lenge hun lever:) Adventskalenderen til mageboeren var ferdig i februar i år....

Den skal jeg brodere, en gang. Får spørre etter tips.

Den skal jeg brodere, en gang. Får spørre etter tips.
Jeg har fått beskjed fra mamma om å si ifra med en gang om jeg venter jente, for da skal hun begynne på bunaden med en gang. For hun vet jo ikke om synet holder så mange flere år til den slags arbeid. Jeg kan jo ikke risikere at jeg må gjøre den ferdig;-)

Jeg kan gi deg det viktigste tipset: start i gooooood tid før den skal være ferdig:)

Hahaha. Jeg har allerede brodert 2, snart 3, Vest-Agder bunader, så jeg vet det er jobb, men ikke like mye som Telemark.
Holder på med nytt sjal og forkle til min egen, så får datteren det broderiet jeg alt har til sin bunad etterhvert. Kanskje begge. Det er jeg som skal ha Telemark, etterhvert.

Min mor broderer bunader til barnebarna sine (østtelemark ranke - som vel er den bunaden av dem alle med mest broderi). Til nå har hun brodert 5 damebunader, en herrebunad og 2 barnebunader str 12 år og 14 år. Jeg holder meg bare unna brodering så lenge hun lever:) Adventskalenderen til mageboeren var ferdig i februar i år....
Imponerende!

Back
Topp