Håndarbeid

Ja, det er mange flotte drakter, veldig mange. Veldig enig i det! Det er vel bare den beltestakken jeg synes er for konstruert på mange måter, men hadde jeg fått en, hadde jeg brukt den!!!! :cheers

Jeg stemmer det blide Sørlandet, hihi. Vakkert i nord da! :Heartblue
Jeg har ikke noe nettverk her i hele tatt, så er ikke mye til liv. Hvis det hadde blitt bestemt at vi blir her måtte jeg jo selvsagt gjort mer for å bedre det, men planen har alltid vært å dra videre. Men synes det er litt morsomt å fundere på hvilken dialekt og bunad de får. :)

Samme her [emoji14] stor mage og bunad (gravidmage da) synes jeg ikke hører heeeeelt sammen, og vet fra sist at min kommer til å være stor nok i mai!!
Gravidmage og bunad er jo kjempefint. Finnes ikke et penere plagg til gravidmage synes jeg. Litt dumt at magen min bare kommer til å være litt stor 17. mai. Høygravid er finest.

Jeg har ikke noe nettverk her i hele tatt, så er ikke mye til liv. Hvis det hadde blitt bestemt at vi blir her måtte jeg jo selvsagt gjort mer for å bedre det, men planen har alltid vært å dra videre. Men synes det er litt morsomt å fundere på hvilken dialekt og bunad de får. :)

Hvor er halvdelen din fra? Sør eller nord han også? Klart man lurer litt. Mine er jo skikkelig sørlendinger, men de snakker nok mye mer avslepent enn mange, siden de har meg som snakker østlandsk. Merker at særlig jentungen bruker mange "finere" ord og ikke alle de typiske sørlandsuttrykkene. Vittig. Hadde på en måte aldri trodd jeg skulle ende opp her, for å si det sånn, selv om jeg alltid har hatt en tilknytning til Sørlandet gjennom min fars beste venn og mange besøk og ferier tilbragt her.

Hvor er halvdelen din fra? Sør eller nord han også? Klart man lurer litt. Mine er jo skikkelig sørlendinger, men de snakker nok mye mer avslepent enn mange, siden de har meg som snakker østlandsk. Merker at særlig jentungen bruker mange "finere" ord og ikke alle de typiske sørlandsuttrykkene. Vittig. Hadde på en måte aldri trodd jeg skulle ende opp her, for å si det sånn, selv om jeg alltid har hatt en tilknytning til Sørlandet gjennom min fars beste venn og mange besøk og ferier tilbragt her.
Han er fra Telemark. Vi flyttet begge hit for jobb etter studier.

Jeg håper jeg får brukt min på 17. mai - jeg var større da jeg sydde den og kan enkelt legge ut stakken om så, men den er også lett å «løfte» over magen. Vesten er kort, så det bør gå bra.

Heldig du! Jeg har Hardangerbunad, og den har smalt liv, ikke egnet for gravidmage. Skulle ønske jeg var litt mer smart rundt konfirmasjonen og valgte halling i stedet. De går jo rett ned fra puppene og er som skapt for å gå gravid [emoji6]

Heldig du! Jeg har Hardangerbunad, og den har smalt liv, ikke egnet for gravidmage. Skulle ønske jeg var litt mer smart rundt konfirmasjonen og valgte halling i stedet. De går jo rett ned fra puppene og er som skapt for å gå gravid [emoji6]

Halling er utrolig fine synes jeg, selv med den fasongen de har. De har en helt egen sjarm. Perfekt mammabunad ja, ikke minst!

Hardanger er kjempefin da, om enn ikke like magevennlig som du sier. Min stakk henger i seler og skal i utgangspunktet ikke hvile på hoftene, men "henge løst over", så kan bare heise den enda litt opp, så skal det gå an.

Beklager å tagge dere alle, jeg vil bare samle sammen noen sett som jeg vil undersøke nærmere.
9a38eae574f9ac27cc0e13c6bf2263a6.jpg

Denne er på pinnene nå
emoji7.png
Strikker str 0-3 mnd (ofte nådeløse sommere i nord-norge, trenger ull...) Strikker i blåpetrol
emoji7.png
emoji7.png
Den heter sommerfuglromper, og står i et hefte fra sandnesgarn, anbefsles, var veldig mye fint idet!!
2dbe9339176b52f54921d7f4165b15b0.jpg
Merino superfine og baby merino går det veldig mye i :)
Hentesettet blir ganske sikkert dette, Ulrik&Ulrikke fra Dale bestående av en liten lue/kyse, jakke og rumper - fint med en rumper til sommerbarn og mulighet for å droppe jakken hvis det blir stein varmt, eller smelle på en body og strømpebukser hvis litt mer kjølig.
Jeg så dette settet i faktisk bruk på noen bilder og det gjorde seg virkelig mer enn på modellbildene.
998d016d-a1aa-4249-86f3-dac4ab80668b-jpeg.247554
Noen av prosjektene jeg tenker på:

Vis vedlegget 247842

Rosa kjole, hentesett og romper fra Sandnes Garn, mens kjolen nederst heter Bobbykjole :)
Begynt på denne omslagsjakken i gammelrosa ❤️ Men skjønner ikke helt neste steg av prosessen :p Godt jeg skal til strikkekyndig bestemor på onsdag!

Vis vedlegget 248562
Vis vedlegget 249158

Strikka nesten ferdig sett nå med lillemor mønster. Mangler bare hvite sokker så har jeg fullt sett :)
Ble ferdig med jakka i går.

Oppsummert:
- Sommerfuglromper
- Jakke enten fra C eller V.
- Sokker
- Lue med ører!

Last edited:
Ble helt ferdig med Lillemor-buksen i dag, kjøpte knapper etter jobb og så var det bankers. Noe driiid å ikke få tatt bilder i dagslys da, men ... Fargen er ganske riktig på bilde 2. Bringebærrød - liker den veldig godt!

927462EB-0531-439C-917E-766D429176AF.jpeg

04571892-C210-436B-AB60-964EF3EC9AC4.jpeg

Min bunad får pent ligge i skapet på 17. mai.. Aldri i verden om den skal presses på :P
Samme her. Selv om den ble sydd ut i fjor og da allerede ved siste prøving var litt stor så tror jeg ikke at det blir bunad i år. Elsker bunaden min men den får ligge til neste år. Og da slipper jeg ubehagelige sko hele dagen [emoji23]

Vis vedlegget 249839 har vært på innhandling av garn i gammelrosa, til dette babypleddet[emoji7] spent på hvor langt tolmodigheten rekker [emoji28] mulig jeg må lage noe småtterier innimellom dette[emoji4]
Ser veldig fint ut. :) Mitt teppe er nå blitt ca 12 cm "langt", og jeg må innrømme tålmodigheten blir litt slitt ja. :rolleyes:

Kjempefint bølgeteppe. Mitt hekleteppe har ligget i brakk i 1,5 uke nå, strikket i stedet. Det tar litt tid, så jeg synes det er friskt med en avkobling i form av mindre prosjekter underveis.

Akkuratt begynt på ruteshortsen til klompelompe i mint grønn til lillebror :) spørs om det ikke blir en lik til storebror :shy:

Naboen min skal strikke litt for meg på bestilling, så nå må jeg finne mønster og garn! Tenkte kanskje å bruke det på nyfødtbildene hvis det blir fint. Svigermor strikker også til gutten, men har ikke lyst til å diktere henne for mye. Eller kanskje hun hadde likt det?

Jeg synes fint du kan spørre, si at det feks er et sett du har veldig lyst på og lurer på om hun kunne tenke seg å strikke det. Hun blir helt sikkert glad for å bli spurt.

Her sitter jeg og tegner av mønster til å sy omslagsbody, bukse og heldrakt. Tar jo så lang tid jo [emoji12] Vil jo helst bare sy, men er bare nybegynner på den fronten så jeg er avhengig av mønster. Tenkte derfor å gjøre klart litt mønster for deretter å klippe opp stoff og så sy. Skal dele resultatene med dere når jeg en vakker dag kommer i mål [emoji4] I mellomtiden beundrer jeg deg vakre dere lager [emoji178]

Back
Topp