Håndarbeid

Akkurat kjøpt oppskrift på kamillakåpen og bestilt garn. Gleder meg til å ta fatt på strikketøyet igjen
 
Gjort ferdig en genser med raglanfelling, begynt på nummer 2 i lyserosa :) Har også en lysegrå olivesstrømpebukse (uten bein) på pinnene og håper rekke en ny i mørkerosa før den vi har nå er for lita. Men svært varierende tid til strikking :p
CD7FA41F-9B52-4624-9292-54C49E5045BA.jpeg

Etter det er noen par sokker, votter, bakalava + djevellue, bukse ala olivesstrømpebukse uten fot og heldress i str 18 mnd ish til barnehagestart som står for tur :) Pluss noen rompere så klart!
 
3265C467-08DA-4DAF-BA3D-6A9B876A641D.jpeg Rydda litt i garnlageret, for jeg tenkte å bli sånn delvis med på #onecolouramonth2019 taggen på insta, for å bruke opp garnet jeg har. Men tror seriøst det må bli #onecolourayear hvis jeg skal bruke opp alt :hilarious: og dette er vel bare 80% av alt grått :bag:

Det skal i hvertfall bli en kumulusbluse, striper på langs-genser, frøkenseilergenser, løvspretthals og votter til meg selv, votter til mannen og foreløpig ankersdrakt og selmas sovedrakt til mini. Blir nok mer babystrikk, må bare finne ut hvilke oppskrifter garnet passer til :p
Så ja.. Skjer ikke at jeg rekker det i januar :joyful:
 
Last edited:
Har begynt på mariusgenser til minstemann :)
8EFE0F44-4AA5-4474-BE6E-AFA244497259.jpeg
 
Tenker strikke genser til meg selv, helst med raglan og litt stor/tykk. Noen tips? Foretrekker enkel glattstrikk med ribb i ermer, nederst og i hals.
 
Tenker strikke genser til meg selv, helst med raglan og litt stor/tykk. Noen tips? Foretrekker enkel glattstrikk med ribb i ermer, nederst og i hals.
Jeg er suuperglad i ingen dikkedarer-genseren min, brukes myye! Men den er ikke kjempetykk, strikkes på pinne 4 tror jeg.
 
Jeg er suuperglad i ingen dikkedarer-genseren min, brukes myye! Men den er ikke kjempetykk, strikkes på pinne 4 tror jeg.

Ja sett på den.. Men hvilket garn bør jeg velge? Er så mye å velge i og syns det garnet som oppgis i oppskrift er veldig dyrt :)
 
Endte opp med denne i oppgitt garn og samme farge: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8652&cid=1

Dog trolig uten mønster, kun raglan kjenner jeg meg rett ;)

Kjøpte også Drops Eskimo og håper det var nok nøster til å strikke lik i oppskriften over så det blir en tjukkere variant.
 
Tenker strikke genser til meg selv, helst med raglan og litt stor/tykk. Noen tips? Foretrekker enkel glattstrikk med ribb i ermer, nederst og i hals.
Majagenseren fra mamaknit kan jo strikkes i bare rettstrikk istedet for perle. Den er tykk varm og veldig lett. Drops air veier jo ingenting omtrent.
 
Gleder meg til å få egostrikken :D Tror ene blir veldig myk og deilig, mens den andre typen blir tjukk og god ❤️
 
Jeg er forøvrig godt i gang med genser i lyserosa, lysegrå olivesstrømpebukse (hvor jeg bommet på pinnen så der blir det passende både til våren og neste høst med litt lengre vrangbord), mor signe teppe og en cardigan til meg ;) Flere UFO i sekken, men de får komme etterhvert..
 
Er det flere her som har strikkemål for. 2019?

Inspirert av ett innlegg lengre oppe i tråden her.

Mitt er å bli kvitt endel garn. Har store mengder.
 
Er det flere her som har strikkemål for. 2019?

Inspirert av ett innlegg lengre oppe i tråden her.

Mitt er å bli kvitt endel garn. Har store mengder.

EGOSTRIKK!
Gi bort garn jeg ikke liker
Gjøre ferdig barnehagestrikk (og starte på sesong 2020 i løpet av vinteren)
Strikke juleklær til Leah i god tid før jul :p
 
Back
Topp