Håndarbeid

Jeg har strikket en dose nisseluer. De siste var Marius-inspirert faktisk. Kjempefine. Men vi trenger jo tre nå plutselig og jeg har ikke hatt tid til å strikke en tredje, så i år blir det ikke luer på julekortbildene ...som vi forøvrig må få tatt i morgen mens det er dagslys. Jeg utsetter og utsetter.

Ikke strikket en eneste maske siden tirsdag/onsdag heller. Aner ikke hva som går av meg.
 
Når tiden ikke strekker 100 prosent til har jeg idag kjøpt strikkeplagg vis fb og Instagram, noe jeg aldri trodde jeg skulle gjøre; en ankersdrakt i grå mini sterk, og en rosa romper. Leah krever mye om dagen så har ikke allverden av tid + at jeg er litt av og på syk.. Bestemødrene er ekstremt trege i produksjonen og oldemoren er jeg litt irritert på for tiden (men får likevel strikk til jul) :)
 
Jeg står akkurat nå uten strikkeprosjekt. Så blir vel ikke lenge før det klør i fingrene igjen til å strikke noe..
 
Snaaaart ferdig med julekjolen! Bare rillekanten nede på skjørtet, brettekanter på ermene og trådfesting igjen, tiden gikk for fort i går kveld. Blir lenge til neste kjole - fader så mange masker på slutten! :hilarious:
 
Snaaaart ferdig med julekjolen! Bare rillekanten nede på skjørtet, brettekanter på ermene og trådfesting igjen, tiden gikk for fort i går kveld. Blir lenge til neste kjole - fader så mange masker på slutten! :hilarious:
Flinkis! Kjoler bør egentlig strikkes nedenfra og opp. Da er det flest masker i starten når man er tipp topp motivert for nytt prosjekt
 
Flinkis! Kjoler bør egentlig strikkes nedenfra og opp. Da er det flest masker i starten når man er tipp topp motivert for nytt prosjekt
Veldig enig! Det er jo flere masker på hver omgang nå enn det var på den siste genseren jeg strikket til meg selv. :p
 
Dere! For et halvt år siden la jeg ut en annonse på en lokal kjøp- og salggruppe, der jeg ba noen strikke et sett for meg mot betaling. Naboen svarte, jeg kjøpte garn, og nå har jeg fått det overlevert, og det er kjempefint. Settet er Telemark lue og genser, med ensfarget bukse til. Hun sa aldri noen pris, og hun vegrer seg for å si noe nå også, og så sier hun sånn "men jeg var så treig og brukte så lang tid" og "jeg liker jo godt å strikke".

Jeg vil gjerne betale for meg. Jeg "bestilte" noe og hun har sikkert brukt mange mange timer på dette. Med håndarbeid er det så vanskelig. Det hun fortjener er vel egentlig en timeslønn på kanskje 200 kr, men da blir det jo flere tusen kroner. Hva vil være en ok betaling synes dere?
 
Dere! For et halvt år siden la jeg ut en annonse på en lokal kjøp- og salggruppe, der jeg ba noen strikke et sett for meg mot betaling. Naboen svarte, jeg kjøpte garn, og nå har jeg fått det overlevert, og det er kjempefint. Settet er Telemark lue og genser, med ensfarget bukse til. Hun sa aldri noen pris, og hun vegrer seg for å si noe nå også, og så sier hun sånn "men jeg var så treig og brukte så lang tid" og "jeg liker jo godt å strikke".

Jeg vil gjerne betale for meg. Jeg "bestilte" noe og hun har sikkert brukt mange mange timer på dette. Med håndarbeid er det så vanskelig. Det hun fortjener er vel egentlig en timeslønn på kanskje 200 kr, men da blir det jo flere tusen kroner. Hva vil være en ok betaling synes dere?
Det settet er nydelig!
Pris på strikk er vanskelig. Jeg ville i hvert fall gitt 500 uten garn.
 
Det settet er nydelig!
Pris på strikk er vanskelig. Jeg ville i hvert fall gitt 500 uten garn.

Enig! 500 høres ut som en grei pris.

Og hvis hun nekter ta imot betaling hadde jeg ordnet en liten kurv med vin, noe spiselig, kanskje gavekort på den lokale garnbutikken?
 
3887B96F-2E4A-4C59-B489-3116286A7178.jpeg

Bukse ferdig! Syns vrangborden ble litt merkelig, men pytt sann. Fungerer nok til det den skal.
 
Noen som vet om hvor man kan få tak i strikkemønstre på julegensere til voksne. Fikk lyst å strikke meg en til neste år.
 
Back
Topp