Håndarbeid

Kom endelig i mål med disse og. Tar sin tid når tålmodigheten ikke helt er der, og man ikke kan lese oppskrifter :p
 

Vedlegg

  • Babyuggs.jpg
    Babyuggs.jpg
    150,6 KB · Visninger: 59
jeg lærte meg å hekle på lørdag. så nå er jeg i full gang med å hekle teppe :) ser kjapt at jeg må hekle fire store ruter å sy dem sammen, selv om planen ble en stor rute. hehe. men det blir fint uansett.
 
eller, det blir IKKE fint! for jeg mister masker underveis, og nå har jeg bare halvparten av maskene.. hurra.. må rakne opp hele greiene og begynne på bytt :( skjønner ikke hvordan jeg kan miste maskene! har prøvd i over 2 timer å få det til nå, men neida.. :(
 
eller, det blir IKKE fint! for jeg mister masker underveis, og nå har jeg bare halvparten av maskene.. hurra.. må rakne opp hele greiene og begynne på bytt :( skjønner ikke hvordan jeg kan miste maskene! har prøvd i over 2 timer å få det til nå, men neida.. :(
Øvelse gjør mester! Ting er ganske tricky i begynnelsen, men etterhvert blir det lettere og du klarer å se hvor ting må rettes opp. Da jeg begynte å strikke igjen i fjor trodde jeg hele tiden at jeg mistet masker så jeg plukket dem opp igjen, men viste seg etterhvert at det ikke stemte, jeg bare dobblet maskene mine :p
Sent from miy GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
hehe jah. det er vanskelig. får bruke noen dager på å finne ut av dette, før jeg begynner på teppet tror jeg :p
 
Føler veldig med deg der altså! Jeg er helt av i armene etter å ha prøvd på mine baby uggs. Har klart å ende opp med tre par, og er veldig fornøyd med det. Har litt flere sko.. hehe... men de har ingen venn i samme form eller fasong, eller størrelse..
Kjenner jeg holder rimelig hardt på heklenålen for å få enkelte av maskene til å samarbeide.
 
Jeg er superstolt av meg selv som har sydd på blå "diamanter" på stelleveska mi slik at det dannet et hjerte. He he, syns all kreativitet teller:)

Helt enig, all kreativitet teller! :-D
 
Så utrolig mye fint og kreativt :) Inspirerende ! Jeg strikker litt, men er definitivt i læringsfasen syns jeg selv...Har strikket 2 Marius gensre, noen tepper, luer og sokker tidligere, og holder nå på med en hel dress med Marius mønster til jenten i magen :) Har strikket en lue og votter til den også, så det blir jo kjekt å få ferdig snart :) Da kan jeg legge ut bilde :) Planen er å få strikket noen gode sokker og luer til, 2 vanlige tepper og et vognteppe !Så får vi se hvor langt jeg faktisk kommer ;) Ellers strikker kommende bestemor og Oldemor diverse hentesett, så jeg er overlykkelig for det :)
 
Mariusdressen vurderer jeg også å strikke! Det er så fint med Marius-mønster. :)
 
Nå har hekleteppet en fremtid! Jeg har endelig klart å få til det å lage noenlunde rette firkanter til teppet. Såååå spent på hvordan det blir. Selvfølgelig en masse nybegynner feil, men ser ut som jeg har begynt å få teken på det. Kjempe gøyt :D
 
Nå har hekleteppet en fremtid! Jeg har endelig klart å få til det å lage noenlunde rette firkanter til teppet. Såååå spent på hvordan det blir. Selvfølgelig en masse nybegynner feil, men ser ut som jeg har begynt å få teken på det. Kjempe gøyt :D
Hvordan ruter hekler du?
Hvis du lager bestemorruter blir det rette firkanter uansett
 
Jeg er ferdig med jakke, lue og tøfler til mageboeren, skal ta bilde når jeg bare orker. :)
 
har heklet votter og djevel-hjelmlue, driver med teppe og sansepute, og skal hekle rangle når bjellene kommer i posten :) lært å hekle av min snille kollega og venn, og funnet mange fine oppskrivter hos http://www.bekkibjarnoll.com/ enkle oppskrifter!
 
Tenkte jeg skulle strikke ett teppe til mini og ett til storebror i hver sin farge. Men må finne en plass å legge det før jeg begynner, ellers kommer bare katta til å spise opp nøstene, hehe.
 
Back
Topp