Håndarbeid

Har strikket ei nyfødt-lue i dag, tenkte å strikke Melkers hentesett fra Pickles (men ikke bruke det som hentesett nødvendigvis). :)
 
Har strikket ei nyfødt-lue i dag, tenkte å strikke Melkers hentesett fra Pickles (men ikke bruke det som hentesett nødvendigvis). :)

Har du bilder? Har kjøpt garn til nyfødt-lue i dag!! Kan igrunnen ikke strikke, men fikk beskjed av svigermor at jeg MÅ jo strikke noe jeg også!! Hahah:) skal være en sånn lue til nyfødt-fotografering!! Lyst å se bilde av pickels-hentesettet ditt også :) om du vil dele:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har du bilder? Har kjøpt garn til nyfødt-lue i dag!! Kan igrunnen ikke strikke, men fikk beskjed av svigermor at jeg MÅ jo strikke noe jeg også!! Hahah:) skal være en sånn lue til nyfødt-fotografering!! Lyst å se bilde av pickels-hentesettet ditt også :) om du vil dele:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Får ikke tatt noe bilde i kveld eller i morra, men er såvidt igang med tøflene nå før leggetid. Er usikker på om jeg har nok garn til jakka, for jeg hadde bare tre nøster med en farge, og oppskriften sier to nøster grunnfarge, og ett nøste av hver mønsterfarge. Her er iallfall link til oppskriften, så kommer det heller bilder en dag jeg har ork og tid. ;-)


Strikke "vanlig" er ikke det vanskeligste, jeg lærte det på nett, via strikkeskolen til Garnstudio. Sliter fortsatt litt med mer avanserte ting, som fletter og sånn, men lærer stadig noe!
 
Noen som vet hvor jeg finner mariusteppe oppskrift?
 
Mener det finnes Marius-vognteppe i Marius-boka, og helt sikkert i dette heftet fra Sandnesgarn. Vet ikke om det er vognteppe du er ute etter, men det er iallfall noe. ;-)
 
Har strikket ei nyfødt-lue i dag, tenkte å strikke Melkers hentesett fra Pickles (men ikke bruke det som hentesett nødvendigvis). :)


Det e so fint det settet der! :) Holder på med jakken no, og har strikka babylue og vottar frå Vinterbabysettet :)
 
Svigermor har strikket dette settet

ImageUploadedByBV Forum1378635025.441075.jpg

Her er bildet fra oppskriften

ImageUploadedByBV Forum1378635057.333228.jpg

Hun har strikket et sett til, offwhite, bukse, jakke, lue og sokker.
Og i dag regner eg med at kjolen hun strikker også er ferdig :)

Godt med farmor og tanter som strikker når den vordende mammaen ikke er så veldig god til det!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Svigermor har strikket dette settet

Vis vedlegget 30050

Her er bildet fra oppskriften

Vis vedlegget 30051

Hun har strikket et sett til, offwhite, bukse, jakke, lue og sokker.
Og i dag regner eg med at kjolen hun strikker også er ferdig :)

Godt med farmor og tanter som strikker når den vordende mammaen ikke er så veldig god til det!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Fiiine :)
Jeg holder på med samme bukse, men lager den uten selene ;) Har bare den øverste "borden" igjen :D
Så skal jeg hive meg ut på samme jakka - oooog så lage enda et likt sett ;) Tenkte en jakke i gul og en i turkis, med hvite bukser :)
Også har jeg strikka de samme vottene i flere eksemplarer til venninne-babyer alt. Tror jeg har samme hefte som svigemoren din gitt ;)
 
So fint sett! :) Vi har tradisjon i familien (fann eg ut igår..) at bestemoren min strikker hentesett til alle ungane i denne generasjonen. Syns det er litt ekstra koselig, ho er jo mildt sagt mykje bedre enn meg :p
 
Fiiine :)
Jeg holder på med samme bukse, men lager den uten selene ;) Har bare den øverste "borden" igjen :D
Så skal jeg hive meg ut på samme jakka - oooog så lage enda et likt sett ;) Tenkte en jakke i gul og en i turkis, med hvite bukser :)
Også har jeg strikka de samme vottene i flere eksemplarer til venninne-babyer alt. Tror jeg har samme hefte som svigemoren din gitt ;)

Så flink du er!!!
Jeg skal prøve meg på en sånn type nyfødtlue i lyyysrosa som jeg skal ha til sånn nyfødtfotografering :) Men svigermor må hjelpe meg litt


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Så flink du er!!!
Jeg skal prøve meg på en sånn type nyfødtlue i lyyysrosa som jeg skal ha til sånn nyfødtfotografering :) Men svigermor må hjelpe meg litt


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Bra å ha en som kan vise litt vei - jeg er egentlig ganske nybegynner selv, så det blir de enkere tingene her, men lærer jo litt for hver ting jeg får ferdig :) Burde strikke noe til nyfødtfotografering jeg og - men det blir nok ikke bare en fotografering på disse små når mamma (altså jeg) er fotograf :p Hihi
 
Bra å ha en som kan vise litt vei - jeg er egentlig ganske nybegynner selv, så det blir de enkere tingene her, men lærer jo litt for hver ting jeg får ferdig :) Burde strikke noe til nyfødtfotografering jeg og - men det blir nok ikke bare en fotografering på disse små når mamma (altså jeg) er fotograf :p Hihi
Er det to ting jeg misunner folk som venter barn og har barn er det å kunne strikke/hekle samt det å fortografere. Må være veldig stas å kunne ta de bildene man ønsker selv, og så mange som man ønsker - helt perfekt !!
 
Mener det finnes Marius-vognteppe i Marius-boka, og helt sikkert i dette heftet fra Sandnesgarn. Vet ikke om det er vognteppe du er ute etter, men det er iallfall noe. ;-)


Takk:)
 
Det e so fint det settet der! :) Holder på med jakken no, og har strikka babylue og vottar frå Vinterbabysettet :)

Hvilket garn strikker du med? Hvis du strikker med originalgarnet fra oppskriften, og husker på det og sånn, kunne du ha veid jakken før du setter på knappene? Jeg lurer veldig på om jeg har nok garn til jakken nemlig. ;-)
 
Svigermor har strikket dette settet

Vis vedlegget 30050

Her er bildet fra oppskriften

Vis vedlegget 30051

Hun har strikket et sett til, offwhite, bukse, jakke, lue og sokker.
Og i dag regner eg med at kjolen hun strikker også er ferdig :)

Godt med farmor og tanter som strikker når den vordende mammaen ikke er så veldig god til det!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Så utrolig fint det ble. Fant oppskriften i en butikk til min svigemor. Men jeg fikk ikke lov til å kjøpe den uten å kjøpe garnet som hører til oppskriften og det ville ikke svigemor ha. Så da ble det ikke noe:( Den buksa ligner foresten veldig på den jeg har lyst til å kjøpe på lindexS0000007016023_F_W30_20130419163351.jpg
 
Hvilket garn strikker du med? Hvis du strikker med originalgarnet fra oppskriften, og husker på det og sånn, kunne du ha veid jakken før du setter på knappene? Jeg lurer veldig på om jeg har nok garn til jakken nemlig. ;-)


Har brukt SIljagarn frå Sparkjøp, syns det er veldig godt å strikke med. Kjøpte 50 g av lilla og rosa til stripene, og 3x50 g av lysegrått til bolen/armane, og det heldt lenge til votter, sokker, hue OG jakke. Jakken veg 91 g med knappar (har allereie montert) og eg har godt over halve nøstet av rosa/lilla og det siste gråe :)
 
Åååå den grå buksa var kjempefin :)

Se her da, tanten ordnet luen på null komma niks :)

ImageUploadedByBV Forum1378664654.441594.jpg




Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har brukt SIljagarn frå Sparkjøp, syns det er veldig godt å strikke med. Kjøpte 50 g av lilla og rosa til stripene, og 3x50 g av lysegrått til bolen/armane, og det heldt lenge til votter, sokker, hue OG jakke. Jakken veg 91 g med knappar (har allereie montert) og eg har godt over halve nøstet av rosa/lilla og det siste gråe :)


Siljagarn er ikke dumt nei. Får rett og slett bare prøve å strikke med det jeg har, og satse på at det holder. Har kjøpt originalgarnet, men kjøpte kun 150 gram, og har strikket lua, og holder på med vottene nå. Satser på det er nok til jakke også! Takk!
 
Back
Topp