Håndarbeid

Anemonen

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Har noen av dere startet med noe håndarbeidsrelatert til mageboeren(e)?

Jeg prøver å lage meg en liten liste over hva jeg skal strikke.
Leter stadig etter et hentesett jeg synes er fint, som ikke skal strikkes på for tynne pinner, ikke har fletter, og er overkommelig når formen ikke er helt på topp. Er visst ikke det letteste å finne! :think005

Har iallfall et par tepper på lista! Må bli nøytrale farger, siden den lille ikke ville vise seg fram nok til at vi fikk vite kjønnet på oul. :love7
 
Jeg hadde allerede strikket "hente" genser når spiren var 6 uker gammel :p Jeg strikket noe så enkelt som en islender i offwhite og limegrønt, mamman min skal strikke en limegrønn bukse til :)
 
1378050380492.jpg

Begynte på ruter til et teppe i går:) klarer endelig å lage bestemorsruter...Strikking er mer min greie egentlig! Lyst til å strikke et sett også...får rett og slett se an tid/krefter.
 
Jeg har strikket tøfler. Skal også strikke et teppe. Mamma skal strikke hentesett.
 
Så fine ruter dere har heklet! Skulle virkelig ønske jeg kunne hekle.
Jeg har ikke strikket siden i vinter, så jeg fant ut at jeg måtte starte på noe "større" enn babytøy i nyfødt-str, så jeg strikker bukse og genser i str 1 år til sønnen til ei venninne, med fint ekorn-mønster på. Tenkte jeg skulle strikke samme til mageboeren også. :)
 
Jeg holder også på med bestemorteppe, mens mamma tar seg av strikking av klær!:) Skal også prøve å lære meg å strikke litt klær, men vi får se hvordan formen er etterhvert!
 
Så fine ruter dere har heklet! Skulle virkelig ønske jeg kunne hekle.
Jeg har ikke strikket siden i vinter, så jeg fant ut at jeg måtte starte på noe "større" enn babytøy i nyfødt-str, så jeg strikker bukse og genser i str 1 år til sønnen til ei venninne, med fint ekorn-mønster på. Tenkte jeg skulle strikke samme til mageboeren også. :)


Kunne det ikke før i går!!! Sjekk ut bestemorsruter på youtube...veldig god forklaring! Hadde heklenål og tråd i henda sjøl og prøvde sammen med ho som forklarte. Måtte pause filmen innimellom + spole litt tilbake, men etterhvert så jeg logikken i det (hadde nemlig ikke gjort det før). Fin måte å lære hekling på!
 
Kunne det ikke før i går!!! Sjekk ut bestemorsruter på youtube...veldig god forklaring! Hadde heklenål og tråd i henda sjøl og prøvde sammen med ho som forklarte. Måtte pause filmen innimellom + spole litt tilbake, men etterhvert så jeg logikken i det (hadde nemlig ikke gjort det før). Fin måte å lære hekling på!


Jeg har prøvd flere ganger, heklet flere ruter, men synes ikke de blir pene nok, og da er det ikke godt nok. *ler av meg selv*
 
Så masse kreativt! Jeg strikker "hentesett" (tror det blir for stort til det) i lysegrønt til lillegutt. Har strikket bukse, og holder på med omslagsjakke nå. Skal lage lue og sokker også. Men på pinner nr. 2 går det så saaaakte. Godt vi har litt tid igjen på oss! :D
 
Hekler babyteppe, skal legge ut bilde når jeg er ferdig, tror det blir fint.. Ellers har jeg så mange som strikker, at jeg nesten ikke føler jeg kan strikke så mye selv, det må jo brukes og :-D
 
Det er et eget hobbyforum her inne og, hvor man får nye oppgaver hver mnd til den lille. Har begynt på vognpose og stelleveske til mannen. Får hjemmestrikket teppe av ei venninne. Ellers tenkte jeg å lage krabbeteppe om jeg finner noe fint stoff jeg liker :)
 
Strikker marius vognteppe, og så får jeg se hva det neste blir :)
 
Har noen av dere startet med noe håndarbeidsrelatert til mageboeren(e)?

Jeg prøver å lage meg en liten liste over hva jeg skal strikke.
Leter stadig etter et hentesett jeg synes er fint, som ikke skal strikkes på for tynne pinner, ikke har fletter, og er overkommelig når formen ikke er helt på topp. Er visst ikke det letteste å finne! :think005

Har iallfall et par tepper på lista! Må bli nøytrale farger, siden den lille ikke ville vise seg fram nok til at vi fikk vite kjønnet på oul. :love7

Hvis du er ute etter enklere oppskrifter har pickles mange fine som som ikke krever sååå mye erfaring og syltynne pinner ;)
Jeg har strikket mye fra dem til babyer i vennekretsen/familien... Nå starter jeg straks på noe til mine egne små ;)
Verdt å ta en titt hos dem :)
 
Så flinke dere er! Jeg kan ikke skryte av mine strikke/ håndarbeidsegenskaper...så her er det snille bestemødre og venninner som er supersnille og strikker til mini! :)
 
Strikker marius vognteppe, og så får jeg se hva det neste blir :)

Matius teppe er så fint. Kunne tenkt meg og strikket det jeg også. Er bare redd det kan ta et år før jeg er ferdig;-) ikke så veldig flink strikker;-)
 
Hvis du er ute etter enklere oppskrifter har pickles mange fine som som ikke krever sååå mye erfaring og syltynne pinner ;)
Jeg har strikket mye fra dem til babyer i vennekretsen/familien... Nå starter jeg straks på noe til mine egne små ;)
Verdt å ta en titt hos dem :)

Har igrunnen ikke funnet noe hos pickles som jeg liker... Får se hva jeg klarer å finne, ta meg en tur på en garnbutikk når jeg orker. :)
 
Teppe :)
 

Vedlegg

  • 1378069189772.jpg
    1378069189772.jpg
    67,5 KB · Visninger: 55
Back
Topp