guttenavn

Lenore0315

Glad i forumet
Marsmellows-15
Jeg er igrunn sikker på vi får en jente, og har jentenavn klar.
MEN guttenavn, det er så få jeg liker. Håper han kommer ut med navnelapp om det blir en gutt...

Hvordan går dere frem? Tatt for meg både slektstree og hele pakka. Å så vanskelig dette skal bli. Tenker så masse på det også hehe.

Excuse me- damn that autocorrect.

Aner ikke hva jeg skal finne på for navn om det blir gutt. Men men kommer vel på noe skal du se :P

Her er det helt håpløst å finne navn. Det skal være et norsk navn som samtidig fungerer på mannen min sitt språk og så skal det i tillegg være oppkalling :-/ Gruer meg til vi skal begynne den diskusjonen for å si det sånn...

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er det helt håpløst å finne navn. Det skal være et norsk navn som samtidig fungerer på mannen min sitt språk og så skal det i tillegg være oppkalling :-/ Gruer meg til vi skal begynne den diskusjonen for å si det sånn...

Haha hørtes ut som en prøvelse. Hvor er mannen din fra? Jeg vil også ha noe som er fra familien, samt fint og godt navn. Skal passe oss også... Han er nå heldigvis norsk da :P

Excuse me, Damn that autocorrect!

Her skriver vi hver vår liste så diskuterer vi etterpå. Kaster bort de uaktuelle og lar listen me de gjenværende navnene henge på kjøleskapet e.l. Vi gjorde det slik sist, og etterhvett som vi ble vant med navnene, så fant vi ut hvilke vi likte mest og minst, og tok det derfra :)

Jeg synes igrunn det er motsatt jeg - synes det er enklere å finne guttenavn enn jentenavn! Her har vi foreløpig guttenavnet klart, men noe jentenavn klarer vi ikke å bli enige om ;)

Haha hørtes ut som en prøvelse. Hvor er mannen din fra? Jeg vil også ha noe som er fra familien, samt fint og godt navn. Skal passe oss også... Han er nå heldigvis norsk da :P

Excuse me, Damn that autocorrect!
For å si d sånn så kan han finne på å foreslå Mohammed ;-) Men han vet at det er uaktuelt, så det er bare tull :-) Men samtidig så er det viktig at familien hans greier å uttale navnene til ungene sånn bortimot riktig. De andre har veldig norske navn da, så det blir det denne gangen også :-)

Her er vel jentenavnet nogenlunde i boks. Mer usikker på guttenavn denne gangen. Spent på hva det blir :)

- iPhone appen fra Side i Tyrkia ;)

Har masse navn, som samboer vet om. Han har hørt et av guttenavnene jeg har me. Vil ikke ta stilling til navn før vi vet sikkert ka det blir..

Jeg har fått mange tips av familien de siste dagene, min lille kusine på fire mente at Matheo er et godt navn om jeg får en gutt, ellers mener min farmor at Tord er en innertier. Selv har jeg alltid likt navnene Gabriel, Sebastian og Daniel. Ikke så mye til tips, men kan jo kanskje hjelpe :-)

Last edited:
Jeg har fått mange tips av familien de siste dagene, min lille kusine på fire mente at Matteo er et godt navn om jeg får en gutt, ellers mener min farmor at Tord er en innertier. Selv har jeg alltid likt navnene Gabriel, Sebastian og Daniel. Ikke så mye til tips, men kan jo kanskje hjelpe :-)
Matheo er fint!:)

♡Overgangen feb/mars♡

Her sliter vi også med navn. :) Samboer vil veldig gjerne at han skal bli kalt opp etter svigerfar som døde etter kort tids kreftsykdom i april. Han het Odd-Inge. Jeg selv liker tanken på oppkalling godt, men liker dessverre ingen av de to navnene i det hele tatt.

Tanken nå er at Inge skal bli mellomnavn, så må vi finne et fornavn. Foreløbig er Trym et alternativ. Han har foreslått Tor-Inge. Tor er etter min bestefar, men jeg liker ikke Tor, og ønsker uansett ikke å ha dobbeltnavn på ungen. Storebroren heter Odin Kristian. Kristian er oppkalling etter oldefaren hans.

Vanskelig! Liker for øvrig Brage også, men det heter eksen/kjæresten eller hva man skal si, til en av mine nærmeste venner, så jeg tørr ikke vurdere det navnet i fall hun ikke liker det. :p

Her sliter vi også med navn. :) Samboer vil veldig gjerne at han skal bli kalt opp etter svigerfar som døde etter kort tids kreftsykdom i april. Han het Odd-Inge. Jeg selv liker tanken på oppkalling godt, men liker dessverre ingen av de to navnene i det hele tatt.

Tanken nå er at Inge skal bli mellomnavn, så må vi finne et fornavn. Foreløbig er Trym et alternativ. Han har foreslått Tor-Inge. Tor er etter min bestefar, men jeg liker ikke Tor, og ønsker uansett ikke å ha dobbeltnavn på ungen. Storebroren heter Odin Kristian. Kristian er oppkalling etter oldefaren hans.

Vanskelig! Liker for øvrig Brage også, men det heter eksen/kjæresten eller hva man skal si, til en av mine nærmeste venner, så jeg tørr ikke vurdere det navnet i fall hun ikke liker det. :p
Ja det er vanskelig! Nå har jeg (som nesten aldri betaler for apps) kjøpt en navneapp og faktisk funnet noen navn.. Men er så redd for å vise dem til kjæresten, hva om han bare avfeier alle på null komma niks.. Så mange var det jo heller ikke.. :P

Og det er vanskelig med oppkalling, spesielt om man ikke liker navnet godt, for det er jo liksom betydningen som gjør at man vil ha navnet..

Jeg liker også Brage, men det uttales litt for forskjellig på mitt og kjærestens språk, noe jeg syntes er en uting. Vil at han skal hete det samme, uavhengig om mormor eller farmor kaller på han. Men det kom med på listen da, men tror egentlig jeg heller mot, pga. språket :/

Ja det er vanskelig! Nå har jeg (som nesten aldri betaler for apps) kjøpt en navneapp og faktisk funnet noen navn.. Men er så redd for å vise dem til kjæresten, hva om han bare avfeier alle på null komma niks.. Så mange var det jo heller ikke.. :P

Og det er vanskelig med oppkalling, spesielt om man ikke liker navnet godt, for det er jo liksom betydningen som gjør at man vil ha navnet..

Jeg liker også Brage, men det uttales litt for forskjellig på mitt og kjærestens språk, noe jeg syntes er en uting. Vil at han skal hete det samme, uavhengig om mormor eller farmor kaller på han. Men det kom med på listen da, men tror egentlig jeg heller mot, pga. språket :/
Hvilket språk er din kjærestes morsmål?

♡Overgangen feb/mars♡

Hvilket språk er din kjærestes morsmål?

♡Overgangen feb/mars♡
Det er nordisk, så mange navn går helt fint på begge språk.. Om jeg skal si Brage på kjærestens språk/dialekt blir det noe lignende Brauve. Hehe, det høres grusomt ut, men det er fint på begge språk (når det uttales riktig!, jeg er ikke spesielt god til fonetisk skrift..), navnet blir bare ikke likt liksom..

Det er nordisk, så mange navn går helt fint på begge språk.. Om jeg skal si Brage på kjærestens språk/dialekt blir det noe lignende Brauve. Hehe, det høres grusomt ut, men det er fint på begge språk (når det uttales riktig!, jeg er ikke spesielt god til fonetisk skrift..), navnet blir bare ikke likt liksom..
Skjønner hva du mener!:)

♡Overgangen feb/mars♡

det er endel navn som passer best til ulike dialekter, spesielt med eller uten skarre R... Jeg liker godt Marna, men høres ikke bra ut på min dialekt :(

Du som hadde lastet ned en app? Hvilken var det?

Excuse me- damn that autocorrect.

Jeg liker
- oleander
- jonas
- tobias
- leander

Det var det jeg kom på i farta.

For oss her blir det guttenavn som blir vanskligst å bli enige om.

♡Overgangen feb/mars♡

Back
Topp