Gressløkens vei til barn nummer to! (gravid)

6+3

I morgen skal jeg på ultralyd. Kjenner jeg gruer meg, har en dårlig følelse uten at jeg helt vet hvorfor. Kommer til å bli mer overrasket hvis det er liv enn om det ikke er faktisk. Krysser selvfølgelig alt jeg har for at alt står bra til inni der, men vanskelig å glede seg når man har denne dårlige magefølelsen..
Lykke til på ul idag! Krysser fingrene for at den dårlige magefølelsen bare er engstelsen som viser seg og at dere får hilse på en fin liten spire :Heartred
 
Lykke til på ultralyd :Heartred
 
6+3

I morgen skal jeg på ultralyd. Kjenner jeg gruer meg, har en dårlig følelse uten at jeg helt vet hvorfor. Kommer til å bli mer overrasket hvis det er liv enn om det ikke er faktisk. Krysser selvfølgelig alt jeg har for at alt står bra til inni der, men vanskelig å glede seg når man har denne dårlige magefølelsen..
Bare titter innom her en tur. Masse lykke til!! Kjenner meg igjen i den redselen. Håper du blir positivt overrasket og at dere får en kjempefin jul ❤️❤️❤️
 
UL overstått

Da har vi vært på UL, var veldig nervøs på morgenen i dag. Da vi omsider hadde kommet oss til klinikken og satt på venterommet forsvant frykten og jeg fikk plutselig en god følelse og tanken om at det kan jo gå bra. Vi kom inn til legen, han satt inn proben og der, med en gang så jeg at det var noe der. Én perfekt liten tass, med fine hjerteslag. Gyn sa alt så ut akkurat som det skal :Heartred. Kunne vel ikke fått en finere julegave :Heartred:love017

20231222_112336.jpg

Målt én dag kortere enn egen beregning, men forholder meg til den terminen jeg har nå inntil videre, den blir jo fastsatt på et senere tidspunkt ved ul.
 
UL overstått

Da har vi vært på UL, var veldig nervøs på morgenen i dag. Da vi omsider hadde kommet oss til klinikken og satt på venterommet forsvant frykten og jeg fikk plutselig en god følelse og tanken om at det kan jo gå bra. Vi kom inn til legen, han satt inn proben og der, med en gang så jeg at det var noe der. Én perfekt liten tass, med fine hjerteslag. Gyn sa alt så ut akkurat som det skal :Heartred. Kunne vel ikke fått en finere julegave :Heartred:love017

Vis vedlegget 422971
Målt én dag kortere enn egen beregning, men forholder meg til den terminen jeg har nå inntil videre, den blir jo fastsatt på et senere tidspunkt ved ul.
Åååh så fantastisk!! Gratulerer!! ❤️❤️❤️
 
7+3

Synes symptomene begynner å bli mer lik som sist graviditet nå. Uren hud, veldig trøtt og slapp, mange cravingser som endrer seg fra dag til dag, veldig vanskelig å finne mat som frister og vil jeg ha noe må jeg ha det NÅ. Problemet er at jeg føler meg konstant sulten, så merker jeg spiser mye mer enn vanlig.. Neste uke skal jeg til lege og antar han da sender henvisning til OTUL :) Har tenkt litt på om jeg vil ha en privat ul i mellomtiden, men har nok landet på at vi venter til otul.

Merker ettermiddagene etter jobb nå er tøffe og er usikker på hvor mye jeg klarer å jobbe fremover nå som jeg er så slapp. Jeg er nødt til å ha noe overskudd til hjem og familie også.
 
Så tungt i første trimester med mangelen på overskudd. Håper du finner en fin balanse med jobb og familie som funker bra for dere ❤️
 
Så tungt i første trimester med mangelen på overskudd. Håper du finner en fin balanse med jobb og familie som funker bra for dere ❤️
Ja det er det, man må bare prøve å komme seg gjennom det på best mulig måte egentlig. Ja må ha en balanse som fungerer, orker ikke ha null energi konstant :inpain:
 
Ja det er det, man må bare prøve å komme seg gjennom det på best mulig måte egentlig. Ja må ha en balanse som fungerer, orker ikke ha null energi konstant :inpain:
Skjønner det så godt. Står i det samme selv, man føler jo på ingen måte at man strekker til hverken her eller der. Veldig vanskelig å finne en god avanse, men man må bare prøve seg fram ❤️
 
Skjønner det så godt. Står i det samme selv, man føler jo på ingen måte at man strekker til hverken her eller der. Veldig vanskelig å finne en god avanse, men man må bare prøve seg fram ❤️
Ja, sist kjørte jeg meg altfor hardt og endte opp sykemeldt fordi jeg var helt fysisk og psykisk utmattet. Skal unngå det denne gangen :Heartred
 
8+6

Snart 9 uker på vei, tiden går egentlig veldig fort synes jeg. Dagene tilbringes for det meste på sofaen, er plaget av kvalme stort sett hele døgnet. Kaster heldigvis ikke opp. Henvisning til OTUL ble sendt på fredag, spent på når jeg får time.

Matlysten er veldig opp og ned, noen dager er det ikke noe problem å spise, andre dager er det lite eller ingenting som frister. Har hatt noen dager nå hvor jeg begynte å føle meg litt bedre, før jeg i dag føler meg mye verre igjen. Håper at det skjer noe rundt uke 12, sist ble jeg ikke bedre før uke 14/15, følte meg litt snytt for den magiske 12-uken :hilarious:

Ikke så mye spennende som skjer med andre ord, nå er det bare å komme seg gjennom dette litt kjipe 1. trimesteret og så skal det nok bli bedre :happy:
 
Hvordan går det med deg? ☺️❤️
Hei! Her går det ikke så verst, har brukt Xonvea litt over en uke nå og synes den hjelper. Er hvertfall mindre kvalm, men fremdeles mye trøtt/sliten. Så begynner å bli litt mer fungerende i hverdagen :love2 Vi skal på privat ul i morgen, fikk time til otul i starten av februar, det ble litt lenge å vente fant jeg ut :hilarious: Ellers er det ikke så mye spennende å meddele fra denne kanten, gleder meg til formen er bra igjen og jeg orker mer enn jeg gjør nå.
 
Hei! Her går det ikke så verst, har brukt Xonvea litt over en uke nå og synes den hjelper. Er hvertfall mindre kvalm, men fremdeles mye trøtt/sliten. Så begynner å bli litt mer fungerende i hverdagen :love2 Vi skal på privat ul i morgen, fikk time til otul i starten av februar, det ble litt lenge å vente fant jeg ut :hilarious: Ellers er det ikke så mye spennende å meddele fra denne kanten, gleder meg til formen er bra igjen og jeg orker mer enn jeg gjør nå.
Åh så bra den hjelper! Er så hemmende å gå sånn å være gør-kvalm hele tiden... Ååå så spennende med ul i morgen da!! Gleder meg til å høre om den ❤️ skjønner godt du ikke orket å vente helt til februar! Håper formen snart kommer seg og at du får litt mer energi igjen snart ☺️ :love017
 
Åh så bra den hjelper! Er så hemmende å gå sånn å være gør-kvalm hele tiden... Ååå så spennende med ul i morgen da!! Gleder meg til å høre om den ❤️ skjønner godt du ikke orket å vente helt til februar! Håper formen snart kommer seg og at du får litt mer energi igjen snart ☺️ :love017
Ja det er skikkelig hemmende i hverdagen, så krysser fingrene for at formen holder seg slik nå! :love2

Ultralyden gikk veldig fint, fin liten krabat med armer og bein som danset rundt inni der :love017 Deilig å få tatt en titt og se at det stod bra til, så er det 3 uker til OTUL :happy:

Håper alt er bra med deg, er innom og leser dagboken din av og til, veldig gøy med det lille prosjektet dere holder på med :joyful:
 
Back
Topp