Gressløkens vei til barn nummer to! (gravid)

Ja det er skikkelig hemmende i hverdagen, så krysser fingrene for at formen holder seg slik nå! :love2

Ultralyden gikk veldig fint, fin liten krabat med armer og bein som danset rundt inni der :love017 Deilig å få tatt en titt og se at det stod bra til, så er det 3 uker til OTUL :happy:

Håper alt er bra med deg, er innom og leser dagboken din av og til, veldig gøy med det lille prosjektet dere holder på med :joyful:
Krysser fingrene for det ja! ❤️

Nhååhåh, så fint det høres ut! Hærlig! En liten dansende bamsemums :love017 så godt at alt sto bra til. Blir spennende om 3 uker igjen da, det er ikke så lenge ☺️

Ja, alt er bra med meg! Startet året med en ny frisk- nytt håp og ny innstilling hihi. Så håper jeg prosjektet vårt "bærer frukter" for å si det sånn haha :hilarious::love017:love2
 
13+1

Tiden flyr, snart i 2. trimester gitt o_O Ikke vært så mye å oppdatere om siste tiden, formen har vært dårlig stort sett hver dag. Merker heldigvis at det begynner å bli bedre nå, mindre kvalm og mer energi :love2 Var på OTUL i dag, alt var fint med den lille :Heartred JM kunne ikke si noe sikkert om kjønn, så vi har bestilt oss en privat UL neste uke for nå er jeg litt utålmodig og vil vite hvem som gjemmer seg inni der :love7
20240205_094358.jpg
 
13+1

Tiden flyr, snart i 2. trimester gitt o_O Ikke vært så mye å oppdatere om siste tiden, formen har vært dårlig stort sett hver dag. Merker heldigvis at det begynner å bli bedre nå, mindre kvalm og mer energi :love2 Var på OTUL i dag, alt var fint med den lille :Heartred JM kunne ikke si noe sikkert om kjønn, så vi har bestilt oss en privat UL neste uke for nå er jeg litt utålmodig og vil vite hvem som gjemmer seg inni der :love7
Vis vedlegget 427365
Åååå så fint å se at alt var bra ❤️ så glad på dine vegne!!! ❤️ Hihi skjønner du er utålmodig, blir gøy å få vite da
 
Åååå så fint å se at alt var bra ❤️ så glad på dine vegne!!! ❤️ Hihi skjønner du er utålmodig, blir gøy å få vite da
Tusen takk :love7 Ja, er noe med å begynne å tenke mer på navn osv, og litt mer håndfast for kommende storebror å si lillebror/søster :Heartred
 
Tusen takk :love7 Ja, er noe med å begynne å tenke mer på navn osv, og litt mer håndfast for kommende storebror å si lillebror/søster :Heartred
Absolutt!! Mye lettere med sånt da ja ☺️❤️ har dere kommet fram til et par favoritter eller er lista fortsatt lang?
 
14+0

Endelig 2. trimester! Formen blir stadig bedre og jeg er begynt å trappe ned på Xonvea. Merker jeg klarer mer nå og har mer energi :) Kommende fredag har vi ul og jeg håper jo veldig hun klarer å se kjønn, lurer veldig nå!
Kommende storebror har ikke vært så veldig interessert i babysnakk (helt forståelig), men vi prøver å si innimellom at "mamma har en baby i magen" sånn at han skal bli litt vandt til det. Ikke vært noe særlig reaksjon på det, men i går sa pappaen igjen at "mamma har en baby i magen, en lillebror eller lillesøster", da løp han bort til meg og løftet på genseren, så spurte jeg "hva er det som er inni der"? Så svarte han "en baby" :joyful: Så spurte jeg om det var lillebror eller lillesøster, hvor det kom et bestemt svar tilbake at det var en lillebror han ville ha :hilarious: Ganske morsomt og søtt :joyful:
 
14+0

Endelig 2. trimester! Formen blir stadig bedre og jeg er begynt å trappe ned på Xonvea. Merker jeg klarer mer nå og har mer energi :) Kommende fredag har vi ul og jeg håper jo veldig hun klarer å se kjønn, lurer veldig nå!
Kommende storebror har ikke vært så veldig interessert i babysnakk (helt forståelig), men vi prøver å si innimellom at "mamma har en baby i magen" sånn at han skal bli litt vandt til det. Ikke vært noe særlig reaksjon på det, men i går sa pappaen igjen at "mamma har en baby i magen, en lillebror eller lillesøster", da løp han bort til meg og løftet på genseren, så spurte jeg "hva er det som er inni der"? Så svarte han "en baby" :joyful: Så spurte jeg om det var lillebror eller lillesøster, hvor det kom et bestemt svar tilbake at det var en lillebror han ville ha :hilarious: Ganske morsomt og søtt :joyful:
Nhååå så søt!! Godt å høre at formen begynner å bli bedre, og at du endelig er i 2. Trimester :joyful: :love017 :Heartred
 
16+0

Tiden går fort nå, plutselig snart halvveis! De siste ukene har bestått av mye sykdom hos både store og små, litt sliten av det nå kjenner jeg. Immunforsvaret virker jo ikke-eksisterende, jeg som vanligvis sjelden er syk har nå fått både det ene og andre på rekke og rad. Nå er det skikkelig forkjølelse som herjer, med vond hals og alt som følger med.

Ellers går det bra med graviditeten, lurer på om jeg kjente litt bevegelse i dag. Vi har også fått vite at det er en liten jente som skjuler seg i magen, veldig stas :love2

Krysser fingrene for at det verste av sykdom snart er forbi og at energien tar seg opp igjen.
 
19+0

Hjelp tiden går fort nå, straks halvveis! Formen er stort sett fint, men begynner å få litt vondt i bekkenet hvis jeg har stått/gått mye. Heldigvis har jeg fine kollegaer som tar hensyn til meg og lar meg hvile/sitte når jeg trenger. Ønsker å stå i jobb så lenge som jeg kan.

Ellers er det ikke så mye nytt siden sist oppdatering, OUL viste fortsatt at det var en lillesøster og alt var heldigvis helt fint :love2 Har kjøpt litt rosa tøy, ellers har vi alt fra før av. Det sparkes og romsteres inni magen hele dagen nå, veldig koselig :happy:

Ser frem mot vår og varme, gleder meg til å kunne gå i mer sommerlig tøy nå som magen begynner å bli en ordentlig liten kul :Heartpink
 
27+6, straks 3. trimester :)

Ja, da var man straks i 3.trimester. De siste månedene har vært veldig travel. Formen er fremdeles bra, veldig glad for det. Har selvsagt litt vondt i bekken/symfyse og kjenner jeg er tung i kroppen, men sånn er det jo bare å være gravid. Har ikke begynt å finne frem noe spesielt av utstyr enda, kjenner ikke på noe nesting-behov foreløpig.

I magen er det masse liv både dag og natt, begynner å bli sterk nå :) Alt fint på kontroller hos lege, snart skal vi på privat 3D-ul, gleder oss til det!

Ellers synes jeg det er så deilig med sol og sommer, heldigvis tåler jeg varme godt og det er ikke noe annerledes som gravid. Så alt i alt står det bra til, gleder meg til en fin sommer og håper det blir bra vær så vi kan være masse ute og jeg får fine uker med ferie+perm før termin :happy:
 
Back
Topp