Grensehandel - karantene?

Herewegoagain

Forumet er livet
Julikulene 2020
Her begynner vi å gå tom for det meste av glutenfrie tørrvarer! pleier å handle i SE 2-4 ganger i året, av og til hyppigere. De har MYE større utvalg til greiere pris. Nå er vi tomme for brød (40/50kr i NO pr pk vs under 30 i SE) gf mel (45+ pr pk på 500gr vs 16/17 kr for samme i SE) kjeks og frokostblanding er også tomt.
Det frister veldig å kjøre over grensa! :p men vet ikke om jeg synes det er det verdt når jeg da må to uker i karantene (plus bare det å “ta sjansen” siden SE kjører på med andre tiltak)? Det er tusenlapper å spare, men vi har råd til å betale norske priser litt til! ikke dermed sagt jeg synes det er noe spesielt gøy ;)

Vet egentlig svaret - men hva hadde du gjort? vi må i tillegg ha en del uten melk og egg også og der er også utvalget større og billigere! ingen røyk, snus, alco på handlelista :p

Jeg hadde ikke gjort dt, 2 uker i karantene uten at jeg må drt hadde jeg ikke orket

Vi har fått beskjed fra kommunen om at drar vi over grensa å lå i karantene så mister vi lønna.
Jeg syns egentlig det er ok, hvertfall så lenge "reglene" er som de er :) de åpner vel mer opp etterhvert. Jeg hadde heller ikke klart å sitte i karanterene mer enn jeg må, fryktelig kjedelig :shy:

Jeg syns egentlig det er ok, hvertfall så lenge "reglene" er som de er :) de åpner vel mer opp etterhvert. Jeg hadde heller ikke klart å sitte i karanterene mer enn jeg må, fryktelig kjedelig :shy:
Ja, det er innafor! :) gleder meg til det løsner litt opp!

Men jeg savner litt update - 17 april er jo lenge siden! men men jeg vet fornuften vil seire ;) ungdommen spiser bare så sykt mye :p
Var nettopp (altså som i for to minutter siden) en melding på VG om at regjeringen ikke visste når grensa åpner. Så jeg tenker at det med å risikere å miste rettigheter gjelder.

Det er jo i prinsippet det samme som å reise til alle andre land, selv om det ikke virker sånn siden vi bruker det som nærbutikken, omtrent. :)

Var nettopp (altså som i for to minutter siden) en melding på VG om at regjeringen ikke visste når grensa åpner. Så jeg tenker at det med å risikere å miste rettigheter gjelder.

Det er jo i prinsippet det samme som å reise til alle andre land, selv om det ikke virker sånn siden vi bruker det som nærbutikken, omtrent. :)
Ja, jeg må nok leve med økte kostnader en stund til ;) kan ikke engang bake selv “for det er så mye billigere” da det absolutt ikke er det :bag: 100kr kg for mel liksom? :banghead:

Ja, jeg må nok leve med økte kostnader en stund til ;) kan ikke engang bake selv “for det er så mye billigere” da det absolutt ikke er det :bag: 100kr kg for mel liksom? :banghead:
Nei, det skjønner jeg. Men det blir raskt dyrere om man mister lønna oppå det hele.

Håper de åpner grensene til sommeren. Skulle gjerne vært over grensa selv. :)

Jeg synes ikke det er helt moralsk forsvarlig. Det går ut over flere enn deg selv. Kanskje ikke arbeidsgiver (om du kan jobbe like greit på hjemmekontor), men det er jo kjipt for resten av familien gjerne om du må i karantene.

I tillegg til at du risikerer å dra mer smitte inn i landet.

Vi som bor på Vestlandet og andre steder langt fra svenskegrensen kjøper ting til norske priser året rundt, korona eller ei. Så da synes jeg man bør klare det også andre steder i landet, når det i tillegg bare er snakk om en begrenset periode.

Klart det er ok, skulle bare mangle

Jeg synes ikke det er helt moralsk forsvarlig. Det går ut over flere enn deg selv. Kanskje ikke arbeidsgiver (om du kan jobbe like greit på hjemmekontor), men det er jo kjipt for resten av familien gjerne om du må i karantene.

I tillegg til at du risikerer å dra mer smitte inn i landet.

Vi som bor på Vestlandet og andre steder langt fra svenskegrensen kjøper ting til norske priser året rundt, korona eller ei. Så da synes jeg man bør klare det også andre steder i landet, når det i tillegg bare er snakk om en begrenset periode.
Det hadde ikke gått utover arbeidsgiver, men ja utover familien til en viss grad. Sjansen for å bli smitta er vist også større på andre sida av grensa! skal ikke over før det er trygt da ;) nå bor vi på østlandet og har relativt kort vei til SE så det blir også en rutine på en måte? har du sykdom og matallergi å ta hensyn til når du handler? for her er det ikke altid billigste varianten som er “fri for”

Gleder meg til hverdag igjen - selvom jeg liker roen dette gir! opplever litt avstressing (men igjen ikke sikkert det er likt for alle)

Back
Topp