Graviditet og jobb

Tessa<3

Andre møte med forumet
Hvordan skjuler dere graviditeten på jobb? Jeg er ekstremt trøtt (sliter også med søvn på natten) og føler jeg ikke klarer å jobbe like intensivt som før. Er også redd morgenkvalmen vil bli verre. Jobber i en veldig liten bedrift der mine prestasjoner blir godt lagt merke til… Ønsker heller ikke å fortelle om graviditeten, da jeg vet at det ikke vil bli tatt så godt imot
 
Jeg er i situasjonen at jeg ikke kan skjule det på jobb, da noen av arbeidsoppgavene mine er å håndtere fosterskadelige kjemikalier så jeg må ha tilrettelegging straks jeg får positiv test. Foreløpig har jeg hatt ferie frem til nå, men skal egentlig på jobb igjen mandag. Jeg har ikke så lyst å fortelle mine kolleger om graviditeten før jeg har fått sett noe på en ultralyd(pga 3 MA tidligere), så drar innom legen idag for en sykemelding.

Høres slitsomt ut å prøve og skjule det for arbeidsgiver, håper noen kan hjelpe deg med noen tips og triks :)
 
Her er vi et lite og relativt nyoppstartet team, og det merkes GODT når noen er borte/syke/reduserte. Vet det kan bli litt krise når de får høre jeg blir borte så lenge.
Gruer meg til å fortelle det :nailbiting:
Heldigvis kan jeg skjule det meste ganske godt(tror jeg), det blir liksom hovedsakelig mindre kaffedrikking og mer dobesøk bare. Men jeg er ganske stor fra før, så tror ingen enser når magen vokser :laughing002
 
Jeg jobber også i et lite firma, hvor mitt fravær og prestasjoner blir godt lagt merke til. Helt ærlig er det tøft. Prøver å ha hjemmekontor når jeg kan. Ellers holder jeg bare ut enn så lenge.

Igår bestilte sjefen sandwich med spekeskinke og mozzarella til møtemat :dead: Hadde lyst til å le, for det e komisk hvor vanskelig det skal være å holde det skjult..
 
Jeg jobber også i et lite firma, hvor mitt fravær og prestasjoner blir godt lagt merke til. Helt ærlig er det tøft. Prøver å ha hjemmekontor når jeg kan. Ellers holder jeg bare ut enn så lenge.

Igår bestilte sjefen sandwich med spekeskinke og mozzarella til møtemat :dead: Hadde lyst til å le, for det e komisk hvor vanskelig det skal være å holde det skjult..
Åh, typisk da :laughing002
 
Oi. Den ble sendt før jeg var ferdig. Haha. Ja er vanskelig, synes jeg. Jeg hadde omgangssyken her tidligere i år, og første ho ene spurte om var om jeg var gravid :laughing002:laughing002
 
Back
Topp