Graviditet etter fylte 44? Eggdonasjon?

Hei igjen Nå fikk jeg dessverre mens igjen. Og jeg hadde satt en frist nå i mai for å bli gravid med egne egg, før evt mer undersøkelse om eggdonasjon. Så da er det dessverre vår tur til å seriøst begynne å undersøke hvilken klinikk vi evt. ønsker å bruke. Jeg tenker å snakke med både Hausken, Medicus og Spiren om hvordan prosessen og ventetid er hos de. Er opptatt av å få forsøke med ferske egg, da jeg har lest at det er større sjanse for å lykkes med ferske enn fryste egg (mens forskjell mellom ferske blasto eller fryste blasto ikke er så stor). Synes ikke alle klinikkene gir så god info på nettsidene i alle fall. Etter dette får vi se om vi bestemmer oss endelig for dette. Hvordan går det med dere? ❤️
Veldig leit å høre at det ikke gikk med egne egg. For min del ble det lettelse å prøve med eggdonasjon, da vi kom i samme situasjon som dere. Lettelse for å være ferdig med alle kurene, for å øke sjansene for graviditet betraktelig og for å slippe så mye bekymring i forhold til sykdom og kromosomfeil pga høy alder. Masse lykke til med neste fase <3 vi har også et barn laget helt naturlig på egenhånd, og nå gravid med «stand inn» som mannen min kaller det. Han var nok mest skeptisk til donasjon i begynnelsen, tror nok vi hadde gått for det tidligere om det ikke var for det. Men når han fikk tenkt seg om så var det også hans prioritet at vi heller skulle øke sjansene med å lykkes med en graviditet med et friskt barn høyere enn at barnet har mine gener.

Blir spennende å høre hvordan reisen deres går videre! <3
 
Hør med klinikkene, men vi ble fortalt at fersk vs frossent egg handler om befruktning av fersk eller frossent egg. At det er større sjanse for å få flere blasto hvis ferske egg befruktes (og færre hvis frosne egg befruktes etter opptining). Så både i Norge og Finland vil det jo være mulig å få befruktet de ferske eggene før de evt fryses på blasto-stadiet. Så fersk vs frossent egg har ikke noe å si i forhold til og faktisk bli gravid, men mye å si i forhold til antall blasto (som jo selvsagt har noe å si for og bli gravid da…). Iallfall var det slik vi fikk det forklart av klinikk i 2021.
Ja det er sånn jeg har forstått det. Og prøvde å si med kommentaren min tidligere ja. Ikke at jeg skal sette inn blasto samtidig som eggdonor donerer egg. Men at vi ønsker å befrukte ferske egg. Takk for info
 
Trist å høre! Håper dere finner det som er best for dere!
:Heartpink
Ut fra det jeg forstår så skal det en del til å få et ferskforsøk med ED. Det forutsetter isåfall at donor har nøyaktig samme syklus som deg, og det skal jo en del til.. men kanskje det går an å styre din syklus med Progynova feks så man matcher..? Jeg er ingen ekspert, men veldig fascinert av at dette i det hele tatt går an!

På Medicus er det bare finske donorer (de samarbeider med eggbank i Finland), mens Hausken tror jeg bruker norske donorer. Men jeg har inntrykk av at ventetid på norske donorer er lengre, pga det er færre..

Vi fikk beskjed om 3 måneders ventetid på finsk donor, men de fant matchende donor på under en måned og hun hadde egguttak 1 1/2 mnd etter at vi sendte papirer, så det gikk mye raskere enn fryktet. Skal ha innsett denne syklusen, har UL fredag f.k. og mest sannsynlig innsett første uken i juni :angel8
Så fint Godt å høre at det at det kan gå raskt også. Krysser alt av fingre og tær for at dette går veien for dere Hører gjerne mer etter hvert. Masse lykke til med innsett ❤️❤️
 
Veldig leit å høre at det ikke gikk med egne egg. For min del ble det lettelse å prøve med eggdonasjon, da vi kom i samme situasjon som dere. Lettelse for å være ferdig med alle kurene, for å øke sjansene for graviditet betraktelig og for å slippe så mye bekymring i forhold til sykdom og kromosomfeil pga høy alder. Masse lykke til med neste fase <3 vi har også et barn laget helt naturlig på egenhånd, og nå gravid med «stand inn» som mannen min kaller det. Han var nok mest skeptisk til donasjon i begynnelsen, tror nok vi hadde gått for det tidligere om det ikke var for det. Men når han fikk tenkt seg om så var det også hans prioritet at vi heller skulle øke sjansene med å lykkes med en graviditet med et friskt barn høyere enn at barnet har mine gener.

Blir spennende å høre hvordan reisen deres går videre! <3
Takk for det og tusen takk for at du deler deres historie ❤️❤️ Hjelper å høre at man ikke er alene om en sånn reise og evt. å få hjelp av andre. Det er jo en flott gave, men krever også litt endring av tankesett. Men jeg vil også nå heller forhåpentligvis bki gravid enn å fortsette med skuffelse måned etter måned. Og særlig når jeg allerede har mistet to ganger de siste årene. Takk igjen
 
Ok da misforstod jeg :) det blir det sikkert gode muligheter for! Det de sa på Medicus var at det var lettere å finne donor med nordisk utseende enn mer eksotisk utseende. Men det er sikkert motsatt dersom man går for en spansk/gresk klinikk :)
 
Ok da misforstod jeg :) det blir det sikkert gode muligheter for! Det de sa på Medicus var at det var lettere å finne donor med nordisk utseende enn mer eksotisk utseende. Men det er sikkert motsatt dersom man går for en spansk/gresk klinikk :)
Ja det er det vel siden det er en finsk klinikk. Veldig nordisk utseende på meg så får håpe det går raskt evt Lykke til ❤️
 
Veldig leit å høre at det ikke gikk med egne egg. For min del ble det lettelse å prøve med eggdonasjon, da vi kom i samme situasjon som dere. Lettelse for å være ferdig med alle kurene, for å øke sjansene for graviditet betraktelig og for å slippe så mye bekymring i forhold til sykdom og kromosomfeil pga høy alder. Masse lykke til med neste fase <3 vi har også et barn laget helt naturlig på egenhånd, og nå gravid med «stand inn» som mannen min kaller det. Han var nok mest skeptisk til donasjon i begynnelsen, tror nok vi hadde gått for det tidligere om det ikke var for det. Men når han fikk tenkt seg om så var det også hans prioritet at vi heller skulle øke sjansene med å lykkes med en graviditet med et friskt barn høyere enn at barnet har mine gener.

Blir spennende å høre hvordan reisen deres går videre! <3
Hei:) Kan jeg spørre hvor mange forsøk dere hadde mes ed før dere lyktes?
 
Back
Topp