Graviditet etter fylte 44? Eggdonasjon?

Og skjønner godt det er vanskelig å være raus med svigerinne. Jeg hadde det sånn med en venninne første gang jeg mistet. Vi mistet begge samtidig , men de ble raskt gravide igjen og har nå et barn til. Det ee vanskelig dette. Sender varme klemmer ❤️
Takk:Heartbigred varme klemmer tilbake! Er så urettferdig at det skal gå så lett for noen og vi andre må gjennom ild og vann for å få barna vi ønsker oss.

Vi landet på ED, Medicus sendte på mandag papirene til Finland, så nå er donorjakten i gang :) føles litt surrealistisk men kjenner at det var veldig riktig, og føler meg ganske sikker på at vi skal lykkes dersom vi står løpet ut. Håper på et innsett før sommeren (skal vel kanskje holde hardt) og baby i mars 2025 :)

Hei. For ikke å cuppe tråden din la jeg inn spørsmålet på ED diskusjon jeg

Last edited:
Blir 45 i oktober jeg også. Og samboer blir også 45 like etterpå. Så godt å høre at vi ikke er alene om å fortsatt ønske oss barn i denne alderen ❤️ Vi har et barn som vi fikk naturlig rett før jeg fylte 41. Men hadde flere mislykkede runder med IVF først. Har så vært gravid to ganger etter at jeg fikk jr men mistet i uke 5 og 6 begge gangene. Og sist tok det veldig lang tid å bli gravid. Og har prøvd igjen i 10 mnd nå. Så nå lurer vi mer og mer på om eggdonasjon er løsningen for oss også. Takk for at du deler og håper det blir et barn til for dere ❤️
Hvordan går det med deg? Har du kommet noe videre i prosessen?

Hei. For en fin tråd jeg fant nå. Fødte en frisk jentebaby måneden før min 44års dag. Ble gravid igjen i februar, men foster utviklingen hadde stoppet opp i uke 7. alt naturlig på meg ingen hormoner. Føler jeg er hugg gammel og at jeg ikke burde prøve lengre. Men tenk hvis det var ett gull egg igjen. Første gang jeg har opplevd en MA. Det var tøft. Blir 45 i juli…

Hei. For en fin tråd jeg fant nå. Fødte en frisk jentebaby måneden før min 44års dag. Ble gravid igjen i februar, men foster utviklingen hadde stoppet opp i uke 7. alt naturlig på meg ingen hormoner. Føler jeg er hugg gammel og at jeg ikke burde prøve lengre. Men tenk hvis det var ett gull egg igjen. Første gang jeg har opplevd en MA. Det var tøft. Blir 45 i juli…
Oi, så bra å høre! Krysser fingrene for deg! Håper det er et gullegg der igjen!

Jeg var på akupunktur i går, og akupunktøren sa faktisk at hennes kusine ble gravid «ved et uhell» som 49-åring!

Hvordan går det med deg? Har du kommet noe videre i prosessen?
Hei igjen Nå fikk jeg dessverre mens igjen. Og jeg hadde satt en frist nå i mai for å bli gravid med egne egg, før evt mer undersøkelse om eggdonasjon. Så da er det dessverre vår tur til å seriøst begynne å undersøke hvilken klinikk vi evt. ønsker å bruke. Jeg tenker å snakke med både Hausken, Medicus og Spiren om hvordan prosessen og ventetid er hos de. Er opptatt av å få forsøke med ferske egg, da jeg har lest at det er større sjanse for å lykkes med ferske enn fryste egg (mens forskjell mellom ferske blasto eller fryste blasto ikke er så stor). Synes ikke alle klinikkene gir så god info på nettsidene i alle fall. Etter dette får vi se om vi bestemmer oss endelig for dette. Hvordan går det med dere? ❤️

Sender deg varme klemmer. Har hatt en MA i uke 6 oppdaget når jeg skulle ha vært 8 uker, som 42 åring jeg også. Tøffeste jeg har gått gjennom. Har hatt en SA som 43 åring etterpå. Men det var ingenting i forhold. Håper du kommer deg til hektene og at det blir flere barn ❤️❤️❤️

Takk:Heartbigred varme klemmer tilbake! Er så urettferdig at det skal gå så lett for noen og vi andre må gjennom ild og vann for å få barna vi ønsker oss.

Vi landet på ED, Medicus sendte på mandag papirene til Finland, så nå er donorjakten i gang :) føles litt surrealistisk men kjenner at det var veldig riktig, og føler meg ganske sikker på at vi skal lykkes dersom vi står løpet ut. Håper på et innsett før sommeren (skal vel kanskje holde hardt) og baby i mars 2025 :)
❤️❤️❤️ Så flott. Krysser alle fingrene for dere ❤️

Hei igjen Nå fikk jeg dessverre mens igjen. Og jeg hadde satt en frist nå i mai for å bli gravid med egne egg, før evt mer undersøkelse om eggdonasjon. Så da er det dessverre vår tur til å seriøst begynne å undersøke hvilken klinikk vi evt. ønsker å bruke. Jeg tenker å snakke med både Hausken, Medicus og Spiren om hvordan prosessen og ventetid er hos de. Er opptatt av å få forsøke med ferske egg, da jeg har lest at det er større sjanse for å lykkes med ferske enn fryste egg (mens forskjell mellom ferske blasto eller fryste blasto ikke er så stor). Synes ikke alle klinikkene gir så god info på nettsidene i alle fall. Etter dette får vi se om vi bestemmer oss endelig for dette. Hvordan går det med dere? ❤️
Trist å høre! Håper dere finner det som er best for dere!
:Heartpink
Ut fra det jeg forstår så skal det en del til å få et ferskforsøk med ED. Det forutsetter isåfall at donor har nøyaktig samme syklus som deg, og det skal jo en del til.. men kanskje det går an å styre din syklus med Progynova feks så man matcher..? Jeg er ingen ekspert, men veldig fascinert av at dette i det hele tatt går an!

På Medicus er det bare finske donorer (de samarbeider med eggbank i Finland), mens Hausken tror jeg bruker norske donorer. Men jeg har inntrykk av at ventetid på norske donorer er lengre, pga det er færre..

Vi fikk beskjed om 3 måneders ventetid på finsk donor, men de fant matchende donor på under en måned og hun hadde egguttak 1 1/2 mnd etter at vi sendte papirer, så det gikk mye raskere enn fryktet. Skal ha innsett denne syklusen, har UL fredag f.k. og mest sannsynlig innsett første uken i juni :angel8

Hør med klinikkene, men vi ble fortalt at fersk vs frossent egg handler om befruktning av fersk eller frossent egg. At det er større sjanse for å få flere blasto hvis ferske egg befruktes (og færre hvis frosne egg befruktes etter opptining). Så både i Norge og Finland vil det jo være mulig å få befruktet de ferske eggene før de evt fryses på blasto-stadiet. Så fersk vs frossent egg har ikke noe å si i forhold til og faktisk bli gravid, men mye å si i forhold til antall blasto (som jo selvsagt har noe å si for og bli gravid da…). Iallfall var det slik vi fikk det forklart av klinikk i 2021.

Back
Topp