Gravid over 40

Vivi

Blir kjent med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei :) Er det flere her inne som er over 40 år og gravid? Jeg er 41 år og har to store barn fra tidligere forhold. Min samboer og jeg venter nå vårt første sammen, og han har ingen barn fra før. Jeg opplever at det kan kjennes litt ensomt til tider, ettersom alle mine venner er ferdig med å få barn for lengst. Det hadde vært godt å høre fra de av dere som er litt i samme situasjon som meg, og som kanskje også føler seg litt alene.
 
Hei hei. Der er du ikke alene. Jeg er 40 og venter barn nr 2. Gutten jeg har er snart 11. Gleder meg grådig til lille kommer, men samtidig føles det litt rart mtp at alle i omgangskretsen vår er ferdig for noen år siden.
 
Jeg har talt iallfall 10 stykker som er 38+ bare her inne på august-forumet, så jeg tror vi er en god gjeng. :)

Mine venner er også stort sett ferdige eller så ser det ut som om det ikke blir barn på dem. Har ei venninne som vurderer IVF på egenhånd i Danmark, og jeg prøver forsiktig å få henne til å skjønne at hun ikke kan vente så mye lengre (hun ble 40 i høst).
 
Hei! Jeg er 41 (mannen 48) og holder på med ivf nå. Har en gutt på snart 13 sammen fra før av, men fordi jeg har ME har vi måttet vente i mange år med å prøve m nr 2. Nå føles det som siste sjanse, og vi hopper i det. Sønnens store sorg er at han ikke har søsken. Veldig fint med andre "voksne" her inne.
 
:love017
Hei! Jeg er 41 (mannen 48) og holder på med ivf nå. Har en gutt på snart 13 sammen fra før av, men fordi jeg har ME har vi måttet vente i mange år med å prøve m nr 2. Nå føles det som siste sjanse, og vi hopper i det. Sønnens store sorg er at han ikke har søsken. Veldig fint med andre "voksne" her inne.

Takk for at du svarer, og jeg ønsker dere masse lykke til ❤️ :love7 Jeg trodde selv at jeg aldri skulle hverken få eller orke flere barn, men nå som jeg ble gravid så er det jo bare et stort mirakel! Veldig koselig at vi er flere «voksne» her ja :love017
 
:love017

Takk for at du svarer, og jeg ønsker dere masse lykke til ❤️ :love7 Jeg trodde selv at jeg aldri skulle hverken få eller orke flere barn, men nå som jeg ble gravid så er det jo bare et stort mirakel! Veldig koselig at vi er flere «voksne» her ja :love017

Tusen takk! Det er en nervepirrende reise❤
 
Jeg er 40 og venter nr 5. De andre er 9, 7, 4 og 2 år, så jeg har nok ikke hatt tid til å føle meg ensom. Dagene er hektiske nok som de er :hilarious: Men koselig å se at vi er flere her som har rundet 40 :D
 
Jeg fyller 40 i år.
Venter mitt første barn, mens mannen min har 2 fra før.
Jeg har som Blåklokke også hatt ME, derfor har det ikke vært aktuelt før nå i de siste årene (vi har prøvd i 3 år).

Jeg har faktisk noen venner på min alder som holder på med "dette" de og. Men majoriteten er nok ferdige.
Jeg er glad for at jeg er såpass voksen. Jeg er trygg på meg selv, og det føles bra.
 
:love017
Så koselig at det er flere av oss her inne!! Det er noe annet å få barn så sent i livet, og det er jo ekstra mirakuløst at man får muligheten til å bære fram en liten ❤️ Ønsker dere alle masse lykke til!! Blir kjekt å følge litt med dere her inne :dance008
 
Jeg blir 41 før barnet kommer og har en toåring. Ingen av mine venner er i samme situasjon og jeg er nok eldre enn de fleste andre mammaer i barnehagen :) Er så takknemlig for at det nå ser ut som jeg får bli tobarnsmor :Heartred
 
40 år og venter vårt første barn i juli/august. Fikk hjelp ved klinikk i Danmark - eggdonasjon. Gikk på første forsøk og vi gleder oss! ♡
 
Nettopp fylt 40 her! Barn nr 2

har noen av dere gjort fosterdiagnostikk. Evt hva/ hvor?

vi har tatt morkakeprøve pga tidligere historie
 
Jeg har tatt fosterdiagnostikk på KK. UL og blodprøve. Duo test. Fin opplevelse. Veldig grundig UL med god forklaring underveis.
 
Jeg har tatt fosterdiagnostikk på KK. UL og blodprøve. Duo test. Fin opplevelse. Veldig grundig UL med god forklaring underveis.

Samme som meg! Fin opplevelse her også på KK, med en superhyggelig jordmor som var veldig grundig. Kjente det var ganske så nervepirrende å komme til ultralyden da blodprøvene var klar, men alt så heldigvis fint ut!
 
Samme som meg! Fin opplevelse her også på KK, med en superhyggelig jordmor som var veldig grundig. Kjente det var ganske så nervepirrende å komme til ultralyden da blodprøvene var klar, men alt så heldigvis fint ut!
Ingenting er vel bedre :Heartred
 
Nettopp fylt 40 her! Barn nr 2

har noen av dere gjort fosterdiagnostikk. Evt hva/ hvor?

vi har tatt morkakeprøve pga tidligere historie
Jeg har tatt NIPT i Aalborg. Forrige gang tok jeg KUB-test i Stavanger.
 
Jeg er fylt 40 når baby kommer. Har 2 barn fra før som fyller 7 og 10 år i år. Jeg er og veldig fornøyd med oppfølging på KK med duo-test. Føler oss godt ivaretatt. Veldig koselig med to litt større barn som gleder seg masse til å bli storesøsken ♥️
 
Jeg er fylt 40 når baby kommer. Har 2 barn fra før som fyller 7 og 10 år i år. Jeg er og veldig fornøyd med oppfølging på KK med duo-test. Føler oss godt ivaretatt. Veldig koselig med to litt større barn som gleder seg masse til å bli storesøsken ♥️
Jeg har også ett barn som fyller 7 rett før baby kommer. Er spent på aldersforskjell, blir ekstra var på det når alle andre er så opptatt av å bemerke det. «Vi starter på nytt», «attpåklatt» osv. Vi har prøvd på nr 2 i 5 år så var ikke planlagt så lang avstand, men vil jo tro det blir fantastisk likevel!
 
Back
Topp