32+3.
Tidlig start på dagene
Forrige uke begynte jeg å våkne rundt 04:30 om natta for så å ikke klare å sove mer. I og med at to-åringen må vekkes før 07:15 for å klare å sove i barnehagen, har det blitt til at jeg har stått opp i 5-6 tiden. Pleier vanligvis å gi opp det å klare å sovne igjen etter å ha ventet i 1-1,5 time
Så har jeg prøvd å legge meg litt nedpå igjen senere på dagen når jeg har mulighet til det.
Men de siste fire dagene så har det blitt enda tidligere. Det er akkurat som om når klokka blir 03:00 så våkner jeg, aner ikke hvorfor. Først trodde jeg det var fordi jeg var så varm i kroppen, har plutselig begynt å bli kokende varm under beina når jeg legger meg. Pleier aldri å være sånn. Men i natt så var det perfekt temperatur på soverommet når jeg våknet, så det er rett og slett merkelig. Så nå ligger jeg her på sofaen etter å ha tatt en liten matbit. Var litt sulten når jeg våknet. Og koser meg nå med et glass med eplejuice mens jeg surfer på pcen.
Ellers er formen ganske ok. Jeg har god effekt av Phenerganen mot kvalmen og med stor forsiktighet av alt jeg putter i meg så er dagene ganske ok
Det som regel er trygt for meg å spise er kiwi og eple. Det virker som at fine tortilla-lefser også går fint og ikke trigger kvalmen. Eplejuice har også blitt en stor hit de siste ukene. Hvis jeg skal nevne alt jeg spiste i går så var det:
Kl 04:00 - En brødskive med leverpostei (ble dårlig etterpå, må egentlig prøve å unngå å spise brød. Gravidmagen tåler det ikke)
Kl 11:00 - En liten tortilla-lefse med bønner
Kl 14:00 - Ett eple og eplejuice
Kl 17:30 - Fiskepinner, potet og råkost til middag
Kl 19:00 - En pakke med lefsegodt, mmm
Kl 21:30 - En halv tortilla med bønner
Kl 22:00 - Leggetid!
Når jeg tenker over det så spiste jeg sykt mye mer mat sist gang jeg var gravid. Da spiste jeg generelt mye mer gjennom hele dagen, og sto opp 1-2 ganger om natta for å spise mat. Merkelig å tenke på hvor forskjellige svangerskap kan være