Gravid etter senabort

PP 6: CD 11
Gruer meg veldig til terminen neste uke og har klump i magen fordi jeg savner babyen. I dag er faktisk mensenterminen min, 25. juni :Heartred

Jeg orker ikke sjekke LH eller ta temp denne måneden, blir så sliten av å bli så oppslukt i det. Skal til gynekologen på torsdag, så da ser jeg vel ca når eggløsning kommer uansett :Heartred
Hvilken dag er terminen? Forstår godt at du gruer deg. :(

PP 4: CD 13
Vært hos gynekolog nå. Fikk svar på sædanalysen, den var ikke bra :( var dårlig mobilitet. Men på ultralyden så ting bra ut, og jeg skal ta ovitrelle i morgen tidlig! Folikken var 19mm på høyre side

Oppdatering:
Glemte å si at vi er henvist til IVF. Håper jo at vi slipper det, men gitt at det skal ta veldig lang tid naturlig, har vi den å lene oss på :love017

Last edited:
PP 4: CD 17 - 1 DPO
Hadde eggløsningssmerter på høyre side i går kveld, så regner med at egget slapp da. Droppet conceive plus denne måneden, fordi gynekologen mente naturlig eggløsningsslim var best :love017 har tenkt til å vente til ca 12dpo med å teste denne gangen. Ble så skuffet sist, da ovitrelle satt i så lenge:(

Terminen er på torsdag. Er helt sykt at det er juli allerede. Da jeg var gravid kunne ikke tiden gå fortere, og nå er den her. Tenk at jeg kunne hatt en ekte levende baby nå:Heartblue

Last edited:
PP 4: CD 20 - 4 DPO
Termindatoen min:Heartblue
Det er tøft i dag merker jeg, jeg synes det er bittert å prøve på nytt når jeg skulle vært fødeklar nå, og det er sårt at jeg ikke er gravid i dag. Det var jo målet mitt hele tiden, og jeg ble jo gravid andre pp sist, så tenkte det var et lett gjennomførbart mål, men her sitter jeg på terminen uten ny baby i magen.

Jeg merker at de siste månedene har en del av sorgen vært at mange «glemmer» at tapet over babyen min enda er en altoppslukende sorg, som aldri går ut av tankene mine. Våknet til meldinger fra to venninner i dag, og blir helt varm i hjertet av at de husket på at terminen var i dag. Det betyr så ekstremt mye å ha så rause mennesker rundt meg, og jeg synes faktisk sorgen blir lettere å bære når jeg får kjærlighet og omsorg av de rundt meg.

Skulle ønske jeg hadde en grav å gå til i dag, men den holder på å bygges, så er ikke klar før høsten. Vi har kun besøkt urnen hans én gang ordentlig, og én gang fra vinduet på krematoriet. Har dårlig samvittighet for det, og burde hvertfall besøkt ham i dag, men vi dro på hytta for å prøve å ha det litt hyggelig disse dagene.

Skulle ønske jeg kunne holde ham en siste gang nå, og kjenne varmen hans og tyngden hans i armene mine, lille babyen min:Heartblue

Last edited:
PP 6: CD 20 - 4 DPO
Det er tøft i dag merker jeg, jeg synes det er bittert å prøve på nytt når jeg skulle vært fødeklar nå, og det er sårt at jeg ikke er gravid i dag. Det var jo målet mitt hele tiden, og jeg ble jo gravid andre pp sist, så tenkte det var et lett gjennomførbart mål, men her sitter jeg på terminen uten ny baby i magen.

Jeg merker at de siste månedene har en del av sorgen vært at mange «glemmer» at tapet over babyen min enda er en altoppslukende sorg, som aldri går ut av tankene mine. Våknet til meldinger fra to venninner i dag, og blir helt varm i hjertet av at de husket på at terminen var i dag. Det betyr så ekstremt mye å ha så rause mennesker rundt meg, og jeg synes faktisk sorgen blir lettere å bære når jeg får kjærlighet og omsorg av de rundt meg.

Skulle ønske jeg hadde en grav å gå til i dag, men den holder på å bygges, så er ikke klar før høsten. Vi har kun besøkt urnen hans én gang ordentlig, og én gang fra vinduet på krematoriet. Har dårlig samvittighet for det, og burde hvertfall besøkt ham i dag, men vi dro på hytta for å prøve å ha det litt hyggelig disse dagene.

Skulle ønske jeg kunne holde ham en siste gang nå, og kjenne varmen hans og tyngden hans i armene mine, lille babyen min:Heartblue
Tenker masse på deg i dag ❤️ Og håper du har en liten spire i magen nå uten å kunne være klar over det enda ❤️

PP 4: CD 21 - 5 DPO
Jeg har skikkelig kramper i livmoren nå. Sånn at jeg må ligge på sofaen i fosterstilling. Kjennes ut som lignende mensensmerter som jeg hadde før fødsel. Vet noen om det normalt når man har tatt ovitrelle? Noterte kramper sist måned og, men det var ikke like voldsomt som nå

Oppdatering:
Kan det være overstimulering? Like vondt enda

Last edited:
PP 4: CD 22 - 6 DPO
Like vondt, må prøve å bare ligge, da er det minst vondt

Last edited:
PP 6: CD 20 - 4 DPO

Skjønner så godt at det er sårt og vondt. :( Denne sommeren ble virkelig ikke som tenkt og håpet..

Fikk dere besøke urnen på krematoriet? Det er jo veldig fint! Tenkte ikke på det engang før vi hadde urnenedsettelse, men vi måtte jo ikke vente så lenge heller. Håper minnelunden snart er ferdig så dere kan ha nedsettelsen. :Heartblue

Skjønner så godt at det er sårt og vondt. :( Denne sommeren ble virkelig ikke som tenkt og håpet..

Fikk dere besøke urnen på krematoriet? Det er jo veldig fint! Tenkte ikke på det engang før vi hadde urnenedsettelse, men vi måtte jo ikke vente så lenge heller. Håper minnelunden snart er ferdig så dere kan ha nedsettelsen. :Heartblue
Vi har vært på hytta hele uka, men vil besøke den neste uke :Heartred tusen takk, håper jeg og:Heartred
Kanskje du bør høre med en lege? :/
Er bedre nå (fordi jeg ligger tror jeg), men tror jeg er mildt overstimulert av ovitrelle egentlig, og leste det var normalt. Ringte legevakt i går, men de sa bare jeg burde vurdere selv, så tror det går greit siden det hjelper når jeg ikke står oppreist:love017

Vi har vært på hytta hele uka, men vil besøke den neste uke :Heartred tusen takk, håper jeg og:Heartred

Er bedre nå (fordi jeg ligger tror jeg), men tror jeg er mildt overstimulert av ovitrelle egentlig, og leste det var normalt. Ringte legevakt i går, men de sa bare jeg burde vurdere selv, så tror det går greit siden det hjelper når jeg ikke står oppreist:love017
Håper du føler deg bedre i dag. :Heartred
Jeg har aldri hørt noen besøke urnen på krematoriet før, jeg synes det høres så fantastisk fint ut å ha den muligheten! :Heartred:Heartred

PP 4: CD 24 - 8 DPO
Litt usikker på om jeg er 8 eller 9 dpo, siden jeg ikke tempet. Men tok selvfølgelig test tidligere enn jeg planla, og angrer nå :rolleyes: er 10 dager siden ovitrelle nå, så den skal være ute, men nå som sist har jeg jo ganske sterk strek. Tør ikke tro at det er babystrek, for ble så skuffet sist. Bilde 1 etter 2 min, bilde 2 etter 5 min.

Vedlegg

• IMG_6517.jpeg
    IMG_6517.jpeg
    1.016,1 KB · Visninger: 77
  • IMG_6519.jpeg
    IMG_6519.jpeg
    821,9 KB · Visninger: 78
Last edited:
PP 4: CD 25 - 9 DPO
11 dager siden ovitrelle. Svakere enn i går, så da er jeg ikke gravid. Bilde tatt etter 5 min

Vedlegg

• IMG_6533.jpeg
    IMG_6533.jpeg
    1 MB · Visninger: 55
Last edited:
PP 4: CD 27 - 11 DPO

Vedlegg

• IMG_6568.jpeg
    IMG_6568.jpeg
    728,3 KB · Visninger: 47
Last edited:
Tusen takk:Heartred Men jeg tror kanskje ikke den er det, tror bare den siste HCGen haler ut lenge. Hvordan går det med deg? Jeg har vært så fraværende i IKM-gruppa denne måneden:p
Krysser fingrene for at det er litt stigning igjen og har jeg har «rett» ❤️ Det går bra. Endelig har jeg hatt eggløsning (dag 27), og er 1 DPO nå. Krysser fingrene for klaff ❤️

Back
Topp