Gravid etter senabort

PP 5: CD 26 / 11 DPO
Tipper det bare er ovitrelle som henger igjen enda. Irriterende med alle symptomer, har ikke hatt migrene siden første trimester, og da hadde jeg det hele tiden. Fikk det i natt og har prøvd å pine meg gjennom uten å ta Paracet, i tilfelle jeg er gravid, men nå tok jeg det :nailbiting: testene er for svake til at det er noe
 

Vedlegg

  • IMG_5505.jpeg
    IMG_5505.jpeg
    157,4 KB · Visninger: 59
PP 5: CD 26 / 11 DPO
Tipper det bare er ovitrelle som henger igjen enda. Irriterende med alle symptomer, har ikke hatt migrene siden første trimester, og da hadde jeg det hele tiden. Fikk det i natt og har prøvd å pine meg gjennom uten å ta Paracet, i tilfelle jeg er gravid, men nå tok jeg det :nailbiting: testene er for svake til at det er noe
Ovitrelle skal være ute etter 10 dager :). Kryss, kryss! Kan være babystrek… ikke ha dårlig samvittighet for litt Paracet , bare ikke bruk Ibux. Det kan være abortfremkallende ( iflg sykepleier på St Olav da jeg gikk gjennom ICSI)
 
Herregud så stas!:Heartred
Jeg veeeet! Er så irritert på det, og sur på meg selv for at jeg brukte opp den beste batchen før 7dpo :rolleyes: og når rfsu slår ut så sterkt (som pleier å slå ut sent har jeg lest) ser man hvor dårlig batchen er. Var innom 3 butikker i går og lette etter en annen batch, men de har bare den ja. Aner ikke hvor lenge en batch varer, lurer på samme:wtf:
Denne batchen startet opp i desember husker jeg. På tide med en ny batch nå :laughing002

Trist det ikke var spire-strek, men jeg heier enda! Helt til tr kommer ❤️
 
PP 5: CD 27 / 12 DPO
Får ikke sove nå, og klarer ikke stoppe å gråte. Savner bare babyen så mye nå, og skulle ønske jeg hadde ham i magen med termin om 3 uker.

Føler alle vennene mine blir gravide nå i tillegg, og er så vanskelig å forholde seg til. Vil bare at det skal være meg. Og får klump i magen hver gang folk snakker om babyshower de er i, venninner som er gravide, babygaver de handler, at de gleder seg til å begynne å prøve og at de håper den sitter på første forsøk.

Blir til tider gal av sorg, og av å tenke på babyen hvert eneste sekund av hver dag, og føler ikke jeg har rett til, eller guts til å be dem ikke snakke om det rundt meg, for på en dårlig dag kan jeg begynne å gråte av at folk bare snakker om de tingene.

I tillegg har jeg bare en skikkelig dårlig følelse om at noe er galt med meg eller partners evne til å få barn. Føler det er noe galt med egg- eller sædkvaliteten, og at det er årsaken til at det ikke har gått på 3 forsøk nå, og til at gutten vår døde. Og selvom vi ikke har aktivt prøvd så lenge, så har jeg jo ikke brukt prevensjon på 4 år, så føler noe skurrer.. Han sendte en melding til legen for å henvises til sædprøve på fredag, håper ikke den prosessen er så lang.
 
PP 5: CD 28 / 13 DPO
Føler meg fortsatt veldig lei meg. Bryter helt sammen nå når noen spør hvordan det går. Gruer meg så til terminen hans uten et søsken i magen. Bestilte 23 nye graviditetstester nå, til neste sykluser.

Forrige uke fikk vi forresten litt tilbakemeldinger på obduksjonsrapporten. Den er ikke ferdig enda, men de har sjekket noen ting. Alt var som sagt normalt på gentestene av navlesnor, på bakterieprøvene av meg, og med morkaken, men han hadde litt mye vann i huden i nakken og på magen og dysforme trekk. De mistenker hydrocephalus, men obduksjon av hjernen er det eneste som mangler, så det gjenstår å se. Og legen hadde ingen grunn til å tro at det skulle være arvelig, hvis det var det han hadde, så vi fikk klarsignal til å prøve igjen (selvom vi har gjort det uansett).

Fikk også igjen bekreftet at jeg skal få ul hver fjerde uke neste gang, pluss NIPT og en ekstra organrettet UL på Rikshospitalet mellom uke 15 og 18. Også tror jeg jeg vil be om igangsettelse, akkurat nå er det fjernt å tenke på at jeg noen gang skal få et levende barn så blir sikkert livredd for at noe skal gå galt om jeg blir 9 måneder på vei..
 
Last edited:
Hva er det med tester og skyggestreker for tiden? Utrolig irriterende.
Har mensen kommet? :Heartred
 
PP 6: CD 6
Fortsatt ganske kjipt om dagen, sikkert på grunn av en kombinasjon av alt: at jeg ikke er gravid enda, at terminen nærmer seg og at jeg kunne hatt en baby nå :Heartred

I dag er det dag 2 på letrozol, men begynner å miste håpet litt nå! Bestemt meg for å ikke teste for hcg før mellom dpo 12-14 nå, siden jeg fikk positiv så lenge sist. Også prøver jeg og samboer å kutte ut sukker, for å se om det kan ha en innvirkning:love017
 
Back
Topp