Gravid 40 år

Du får bare svare med god selvtillit, at du gleder deg til å gjøre dette med et annet utgangspunkt (alder, visdom, økonomi) enn før :Heartred

Så fint skrevet ! Var 19 når første kom, 23 når nr 2 kom, 24 på nr 3 og 28 på nr 4 så her vil d bli ett stort spenn mellom nr 4 og 5 hele 12 år! Blir 40 i år og har hadd ett stort opphold mellom den siste og nå! Derfor ser jeg for meg reaksjonen hagler når jeg begynner på nytt når alle er så store ! Men forskjellen nå er godt utdannet, god økonomi stabilt liv men samme pappa til alle barna ! Men ting har forandret seg fra å gå skole til å ha fast jobb og livet mer på stell ! Så jeg tror nokk at det går bare godt men kjenner på alle sidene med det :)
Det er veldig godt å ha spredd alder også , man kan få litt ekstra hjelp osv og det blir ikke like hektisk . Jeg er glad for at jeg ikke har hatt tre barn i bhg og kanskje en første klassing , tenker at det blir hektisk og lite søvn på mårran i helga osv . Synes det er litt kos når folk får attpåklatt jeg . Nyte det litt ekstra liksom :)

Jeg er 42 år, og prøver på mitt første barn. Jeg har så langt bare opplevd positive reaksjoner, men kanskje blir det annerledes når jeg blir gravid og flere rundt meg vet om det. Jeg tenker uansett at vi ikke skal leve livet etter andres kommentarer, meninger og tanker. Sånn her ble det for meg, og hvis jeg blir gravid kommer jeg til å bli overlykkelig for det! :Heartpink Uansett hva andre måtte mene!

Dere som har fire barn eller flere, reiser dere på ferie med alle barna ? Og føler dere noen ganger at dette er såpass heftig at dere ønsker barna fort skal bli store ? Jeg regner ikke med at de på 21,16.15 har så veldig lyst på en liten en, men hun på 12 hadde blitt så gla :)

Vi reiser på ferie hvert år alle sammen, vi :) Aldri ønsket noe annet, nå begynner største her å bli så stor (hun er atten), største problemet med ferie er at hun skal jobbe hehe :laughing002 I fjor så fikk hun ferie fra sommerjobben for å reise på ferie :angelic: Vi liker veldig godt å være sammen alle sammen :Heartred

Når jeg sier reiser på ferie betyr ikke det Syden osv, men vi kjører med bil. Var i Syden med 4 og 5 barn, men nå er det blir så dyrt..

Krysser fingrene for dere :hello2 Blir spennende og se, og gøy at vi er flere litt eldre mødre

Jeg blir lett gravid , men mistet i uke 18 i oktober vet ikke årsaken enda men alltid blitt gravid lett, tre av barna er på prevensjon nå prøvde vi! Men blir extremt dårlig så det er en kamp hver gang ‍

Dere som er 40, eller bli 40, jeg er planlagt gravid og blir 40, har barn fra før men føler likevel at det ikke blir godt mottatt av andre da folk mener jeg er for gammel og burde nyte at mine barn er blitt så store! Merker dere noe til sånt ?
Ingen som har turd å si noe særlig. Har kun fått høre positive ting egentlig. De som har noen negativt å si har ikke sagt det til oss. Her vil de eldste være 19, 17 og 14 år når attpåskatten kommer i April ❤️ Et barn er en glede og vi skal være glad for de vi får helt uavhengig av alder. Jeg har ny pappa til minste da, så for han blir det første barnet.

Ble mamma for første gang i 2007, nå venter jeg nr 2 sønnen min blir 18 år 3 mnd etter fødsel føler meg ikke veldig annerledes nå enn den gang husker jeg syntes mamma og pappa var drit kjedelige , gamle mennesker når de var 40, mamma hadde dog 4 barn før fylte 33, men det er litt pinlig at jeg den gang så på 40 åringen som at " stakkars de gamle der , livet deres er snart over osv " du er hva du føler deg som jeg blir 40 noen mnd etter fødsel ..

Dere som er 40, eller bli 40, jeg er planlagt gravid og blir 40, har barn fra før men føler likevel at det ikke blir godt mottatt av andre da folk mener jeg er for gammel og burde nyte at mine barn er blitt så store! Merker dere noe til sånt ?
Har fått noen kommentarer, men når jeg har tenkt gjennom dem i etterkant, og hvem som har kommet med dem, så har jeg innsett at det kanskje er mer fordi folk blir overrasket fordi de trodde jeg ikke ville ha (eller kunne få) barn. Har ikke fått direkte negative kommentarer, men blant annet "ja, jeg lurte på når du ville komme etter" og kommentar om at dersom svangerskapet ender i keisersnitt ville det ikke være et problem for min del, fordi "det blir vel bare ett barn på deg og risikoen er mest ved neste graviditet". Jeg tror faktisk siste var ment vel/opplysende, men likevel (vi har planer om å forsøke oss på nr 2 ganske snart :laughing002)

Synes @Prinsessa* sa det veldig fint "Vi har fått utdelt ett liv, lev det". Jeg pleier å avfeie kommentarer med at livet ikke alltid blir som planlagt men at vi er veldig glade for hvor vi er i livet i nå. Funker til de fleste anledninger og har ikke pleid å få noen fler direkte kommentarer etter det :)

@Sommersol82 enig med du :)
Jeg er litt lei av de som sier til meg : blir det ikke godt når unga flytter og dere kan leve livet igjen? . Altså jeg lever jo livet mitt nå jeg :)
Jeg higer ikke etter å hive ut ungene fordi jeg skal på jorda rundt reise. Kommer ikke til å reise noe mer da likevel tenker jeg . Da sier de som regel ikke så mye mer . Også er det sånn at jeg har det fint om jeg har barn , jeg kan fortsatt gjøre forskjellig ting med barna og uten barna .

Vi får nyte det vi som vet å leve livet hehe :D

Er så mange som hele tiden kommenterer hvor heldig jeg er som har så store barn, at nå kan jeg bruke tid på meg selv å mine hobbyer , men har alltid klart å dyrke min hobby som er styrke trening å trening samtidig som jeg har barn! Elsker å dra på fotball å håndball turneringer med minste på 12 år ! Men tenker jo så klart litt på om nå er det behagelige livet over ! Opp tidlig å nattevåk ! Er jo mange år siden sist så jeg er litt spent der !

Back
Topp