Gratulere på facebook??

ORIGINAL: Søte frøken

Hvis ting skal være så hemmelig, så bør man ikke ha profil på face. Ferdig med den saken[8D]
WORD[;)]

Jeg syns det er frekkere med de som gratulerer en person med graviditeten på face, når vedkommende selv ikke har annonsert det selv på face[:'(] Det skjedde nemlig med meg denne gangen...

Jeg sa ifra til de som visste det at de ikke skulle skrive noe på facebook før jeg eventuelt gjorde det selv.

ORIGINAL: Ancita

Er ikke det litt "frekt" å skrive gratulerer på facebookveggen til noen når de har født, før de har fått informert om det selv? Har sett dette 3 ganger nå..også kommer det en haug med gratulasjoner etter av andre folk..
Og jeg tenker at det er jo ikke sikkert den som har født vil at alle på facebook skal vite det enda?
Personen vil jo kanskje dele den gode nyheten selv med vennene sine?

Føler at det er litt feil ordvalg med "frekt" (har ikke noe bedre forslag da [8D]) men er enig i at man ikke skal si noe før personen får annonsere det selv.

JO! Jeg ringte søsteren min når Sofia var føddt, og hu sa det til venninden sin, så skrev hu venninden på min fb side og da låg jeg enda på fødeavdelingen med sofia på puppen for første gang! Ble faktisk litt forbanna!
Møte slå av lyden på tlf til slutt for X antall var å gratulerte meg på fb, koselig sånn sett, men ville jo si det selv da!

ORIGINAL: [Hildemor]

Har tenkt på det selv flere ganger..

ORIGINAL: Kittekat

Jeg syns det er frekt dersom personen selv ikke har sagt at det er ok.

Enig!

ORIGINAL: ¤BabySunshine¤

Jeg ville aldri vært den første som gratulerte uten at personen selv hadde skrevet at "xx har kommet til verden" etc, men om flere allerede har begynt å gratulere kan jeg godt slenge meg på..

jo det syns jeg. Her skal fb veggen stenges før jeg føder, så jeg får styre dette selv [:)]

det syns jeg også er merkelig, OM ikke personen har sagt det er ok da selvfølgelig...

Søstra mi ligger på føden akkurat nå og i dag presterte mamma og skrive på veggen sin: "Er så spent nå!" Alle skjønte jo at noe er på gang nå da[:'(] Så her kommer ikke mamma til å høre noe før etter minstemann er ute så eg slipper at alle sitter der og "venter" på at eg har fått presset ungen ut. Og hun må nok få beskjed om å ikke løpe på facebook med engang ho har fått beskjeden også[&:][:@]

Kommenterer selv hvis andre har gjort det, men ville aldri vært førstemann til å gratulere!

Jeg skriver ikke noe på veggen til noen før jeg ser noen andre har gjort det.(helst familie)
Når noen har dødd syns jeg det er helt kvalmt om det er sånn "2 sek" etter det har skjedd liksom[&:]

Hvis ting skal være så hemmelig, så bør man ikke ha profil på face. Ferdig med den saken[8D]

Enig [;)]

Hvis man ikke klarer å glede seg over gratulasjoner fra bekjente og andre venner så tror jeg man lever seg litt for mye inn i FB verden. Før i tiden var det helt normalt at jungeltelegrafen gikk, det var vel slik man fikk vite om ting. Man informerer vel de nærmeste på tlf etter fødsel. Alt folk skal henge seg opp i altså.........................

ORIGINAL: Tullsjura

Enig [;)]

Hvis man ikke klarer å glede seg over gratulasjoner fra bekjente og andre venner så tror jeg man lever seg litt for mye inn i FB verden. Før i tiden var det helt normalt at jungeltelegrafen gikk, det var vel slik man fikk vite om ting. Man informerer vel de nærmeste på tlf etter fødsel. Alt folk skal henge seg opp i altså.........................

Så klart jeg hadde blitt glad for gratulasjoner, men hadde blitt veldig skuffet om jeg ikke fikk sagt det til min bestemor eller andre i familien, før en venninne av en venninne hadde fått vite det å skrevet det på face..
Synes bare det går an å tenke litt[:)]

ORIGINAL: lenemor

ja, det er frekt - jeg synes folk skal få lov å annonsere slikt på fb selv før andre kommenterer det

Så når jeg sendte mld til mine nærmeste rett etter jeg hadde fått jenta mi, så sa jeg bare at jeg hadde veldig lyst til å si det på face og lignende selv og ALLE respekterte det. Tror jeg hadde blitt litt skuffa om jeg ikke fikk sagt det selv.

Etter at ungen er ute gjør det meg ingenting, men sist var det noen som skrev på veggen min mens jeg lå og pintes (fødte), og DET synes jeg var skikkelig unødvendig og frekt [:@]

Synes ikke det er frekt... Folk vil jo bare gratulere da[8|]

De "viktige" har sikkert fått en mld eller noe sånt[:)]

Har aldri gratulert noen først på fb, selv om jeg vet at de har født og ingen andre har gratulert:) om jeg vet at de har født så er det jo fordi jeg har snakket med d eller ja, og da har jeg jo gratulert over telefonen eller sms, så skjønner ikke hvorfor jeg da skal gå å skrive det på fb!:)

Jeg har ikke tenkt over det, fordi at hvis man får gratulasjoner så har allerede de nærmeste fått hørt det og ryktet har dermed spredd seg videre sånn at andre kan gratulere. Hadde ikke noe å si for meg hvertfall at folk gratulerte på facebook[:)]

Ja det syns jeg. her om dagen var det ei på min som skreiv at "woho, ***** er i fødsel.. " , det også syns jeg er rimelig frekt.

Back
Topp