Gratulere på facebook??

Det skjedde med meg, og jeg syntes det var utrolig kjedelig. Å sende mel rundt var ikke det første jeg gjorde etter fødselen så det var mange som fikk vite det via face og ikke meg.. utrolig trist.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

ORIGINAL: Søte frøken

Hvis ting skal være så hemmelig, så bør man ikke ha profil på face. Ferdig med den saken[8D]
WORD[;)]

Syns det bare er koselig, man har jo allerede fortalt det så ser ingen grunn til å bli sur for det. MEN noe jeg ble rimelig irritert over var en som skrev på Facebook at jeg lå og fødte uten at jeg i det hele tatt hadde snakket med henne. Alt trenger ikke legges ut på face, hadde jeg villet at "hele" verden skulle vite det hadde jeg vel skrevet det der selv.

ORIGINAL: ¤BabySunshine¤

Jeg ville aldri vært den første som gratulerte uten at personen selv hadde skrevet at "xx har kommet til verden" etc, men om flere allerede har begynt å gratulere kan jeg godt slenge meg på..

Jeg ville aldri vært den første som gratulerte uten at personen selv hadde skrevet at "xx har kommet til verden" etc, men om flere allerede har begynt å gratulere kan jeg godt slenge meg på..

sign

JO!! Et søskenbarn av sambo skulle egentlig på besøk til oss dagen etter mini ble født (han ble født sent på kvelden), så hun fikk vite ganske kjapt at han var kommet.. Gratulerte oss på melding OG på facebook!! Hva er vitsen med det da? Kjenner jeg blir forbanna ennå!!![:@] Jeg er IKKE en person som bretter ut livet mitt på facebook, og hadde IKKE sett for meg at gratulasjonene skulle komme rennende inn fra gud og hvermann en knapp time etter fødsel.. Og ekstra forbanna irriterende siden det var så utrolig tydelig at hun liksom skulle "skryte" av at hun viste om fødselen før de fleste andre!![:@][:@]

Men dersom flere andre har gratulert før meg så gratulerer jeg også på andres facebooksider da.. Det er jo ikke alle som annonserer fødseler og når noen andre allerede har gratulert så vet jo "alle" det uansett og da synes jeg det er hyggelig både og gratulere og å bli gratulert...[:)]

Ikke frekt, men unaturlig. Hvis det ikke står noen status der som tilsier at vedkommende følger med på facebook og leser gratulasjoner så sender jeg da en melding - eller så slår jeg på stortromma og RINGER. Ja, det er litt rart, men folk gjør fortsatt slikt.

Ser ikke poenget med å skrive sånt på facebook-veggen når det ikke står noe der fra før, det virker som om det er mest for å vise alle andre at man vet. Dessuten kan man i rimelighetens navn ikke vite hvorvidt de nærmeste vet om det eller ikke. Temmelig lite fintfølende og sosialt intelligent å ikke ta slikt i betraktning.

Heldigvis har ikke jeg sånne på lista mi. Det var ingen som gratulerte med graviditeten på veggen før jeg offentliggjorde den selv flere uker etter at positiv test var et faktum, og jeg synes det er deilig å vite at jeg selv har styring på når og hvordan jeg deler informasjon og med hvem.

Og don't get me started on RIP-statuser og "huff...stygg ulykke der-og-der...registreringsnummer AB12345".

ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer

Ikke frekt, men unaturlig. Hvis det ikke står noen status der som tilsier at vedkommende følger med på facebook og leser gratulasjoner så sender jeg da en melding - eller så slår jeg på stortromma og RINGER. Ja, det er litt rart, men folk gjør fortsatt slikt.

Ser ikke poenget med å skrive sånt på facebook-veggen når det ikke står noe der fra før, det virker som om det er mest for å vise alle andre at man vet. Dessuten kan man i rimelighetens navn ikke vite hvorvidt de nærmeste vet om det eller ikke. Temmelig lite fintfølende og sosialt intelligent å ikke ta slikt i betraktning.

Heldigvis har ikke jeg sånne på lista mi. Det var ingen som gratulerte med graviditeten på veggen før jeg offentliggjorde den selv flere uker etter at positiv test var et faktum, og jeg synes det er deilig å vite at jeg selv har styring på når og hvordan jeg deler informasjon og med hvem.

Og don't get me started on RIP-statuser og "huff...stygg ulykke der-og-der...registreringsnummer AB12345".

Sign utheva...
Man må da få lov og ha facebook uten at man skal være redd for at det er et løskjefta menneske på vennelista som "bare ikke klaaaarer" og holde kjeft..

Gleden over å få fortelle det selv forsvinner jo litt. Dette skjedde meg, og da så jo alle vennene mine at folk gratulerte meg, og jeg fikk ikke fortalt det selv, litt surt. Men rakk å si det til de som det betydde mest å fortelle det til selv. Da syns jeg de heller kan sende mld og ikke skrive det på veggen.

Er nok det at det er om å gjøre å være først, uansett om det er fødsel, fødselsdag, dødsfall osv. Har også de som skal gratulere alle plasser, mobil, facebook og den gangen nettby var [8D] Blir for dumt syns jeg [8D]

ORIGINAL: Sandradee*

Samme her :)

Jeg syns ikke det gjør noe, men andre igjen syns kanskje ikke det er så kult. Min bror gratulerte med mistemann på facebook før jeg hadde fått annonsert det selv, men var helt greit det, hadde ikke sjans til å sitte på facebook selv så. Andre ble helt sjokka over at fødselen allerede var over siden jeg nesten nettopp hadde annonsert at det var noe på gang. [8D]

Sendte mld til alle de vi ville si det til selv, så oppdaterte jeg fb-statusen via tlf mens jeg nøt synet av min nyfødte sønn og gubben som lå og sov [8D] Syns bare det er koselig med hilsninger på fb [:)]

MEN det er jo greit at de som skriver kjenner den personen så godt at de vet om han eller hun synes det er ok at det blir annonsert der [:)]

Jeg synes det er frekkere å kommentere ting som har skjedd enn å gratulere.
Min fødsel endte i hastekeisersnitt, og jeg satte ikke noe pris på at folk skrev om det før jeg i det hele tatt hadde vært på nettet [&o]

ORIGINAL: carinasverden

Synes ikke det er frekt... Folk vil jo bare gratulere da[8|]

De "viktige" har sikkert fått en mld eller noe sånt[:)]

enig

Synes ikke det gjør noen ting. Synes det er hyggelig. Sier personen ifra FØR fødselen at "Nei, jeg vil ikke ha gratulasjoner på fb", så greit. Men ellers er det vel helt OK. Er ikke akkurat sånn at det første man gjør etter fødselen er å skrive det som status på FB...

ORIGINAL: ~kaos~

Husker selv når jeg hadde fått ungen at det var masse gratulasjoner der. Syns bare det var kjempe hyggelig jeg. Så ikke på det som frekt i det hele tatt nei.

Sign [:)]
Men hadde jeg fortalt noen at fødselen var i gang, og de hadde skrevet det på fb så hadde jeg blitt litt sur, for da hadde det sikker strømmet inn med sms fra folk som vil vite hvordan fødselen ligger ann og blitt mye mas og telefoner midt oppi fødselen[8D]
Men det hadde vært kjempe koselig med mange gratulasjoner etterpå[:)]
Er jo bare til å si ifra til den personen du forteller det til, at h*n ikke skal skrive noe på fb, fordi du vil dele det med alle selv [;)]

Her fikk nærmeste familie og beste venner beskjed om å ikke legge ut noe på face, og det var kun de som fikk sms/tlf om det de første timene. La det ut på face selv når jeg hadde fått hvilt meg litt på barsel. Hadde syns det var frekt om noen la ut, var noe jeg selv ville fortelle (men jeg hadde stengt veggen på face noen dager før)

Jeg har ei venninne som akuratt fødte og gikk inn på FB for å gratulere henne, men skrev ikke noe da ingen andre hadde gjordt det. Tenkte jeg skulle vente til hun skrev noe selv. Men så kom det jo en del andre hilsninger og da skrev jeg også.

Selv har jeg sperret veggen min for kommentarer så mine venner kan kun kommentere innlegg jeg legger inn. Nå føder jeg jo ikke så ofte akuratt da, men syns det er greit å kontrollere hva som kommer dit.

ORIGINAL: aimste

jeg hadde ikke skrevet noe på FB om at gutten hadde kommet, men sendt meld til de nermeste da det haglet inn gratulasjoner på FB... syns ikke det gjorde noe. men hadde jeg ikke fått sagt noe til "mine" først hadde jeg nok blitt litt sur ja...

Back
Topp