grøt

Hvorfor det egentlig? Hvis de har normal vektøkning og trives med mme, er det vel ingen grunn?
Aner ikke jeg...:p frøkns vår begynte å våkne på natta i den tida så begynte m grøt pga det uansett ;)
 
Hvorfor det egentlig? Hvis de har normal vektøkning og trives med mme, er det vel ingen grunn?
Mi sa at det var bedre med fast føde enn økning på flaska. Og for mitt vedkommende er det mulig å kun amme når jeg gir grøt. Så slipper jeg en flaske :)
 
HS sa det var fordi de ellers kom opp i større mengde mme pr dag enn det som var anbefalt..

Ja sånn var det med storebror .. Men tuppa her var godt under anbefalt døgndose, men likevel måtte vi begynne nå
 
Har dere gått rett på glutenholdig grøt?
Vi har hatt ris/mais frem til nå, men tenkte å kjøpe den milde havregrøten og tilsette hjemmelaget fruktmos. Men litt usikker på om vi bør teste på formiddagen eller bare bytte ut kveldsgrøten.
 
Har dere gått rett på glutenholdig grøt?
Vi har hatt ris/mais frem til nå, men tenkte å kjøpe den milde havregrøten og tilsette hjemmelaget fruktmos. Men litt usikker på om vi bør teste på formiddagen eller bare bytte ut kveldsgrøten.
Lurer på dette jeg også!
 
Er det gluten i havregrøten fra 4 mnd? Havre er i utgangspunktet glutenfritt.

HS ba meg unngå havre og heller gi mais eller risgrøt for å unngå gluten.. så da antok jeg jo det?

EDIT: sjekket på nestle og den innholder gluten... det er havregrøt med ris og hvete ;)
 
I den tid jeg fikk min første var det mais først pga glutenfritt også blandet vi etterhvert litt og litt av en glutenholden inn, type en skje av den og resten mais i noen dager. Altså blandet pulver av to typer før vi hadde i vann
 
I den tid jeg fikk min første var det mais først pga glutenfritt også blandet vi etterhvert litt og litt av en glutenholden inn, type en skje av den og resten mais i noen dager. Altså blandet pulver av to typer før vi hadde i vann
Det var ikke en dum approach. Mulig jeg prøver med noen skjeer på formiddagen først, så blander kveldsgrøten :)
 
Er det best å øke antall måltider før mengde tro? Ho hiver innpå det ho får servert for å si det sånn. Hva gjør dere andre?
 
Er det best å øke antall måltider før mengde tro? Ho hiver innpå det ho får servert for å si det sånn. Hva gjør dere andre?
Vi gir fremdeles bare ett måltid. Hun spiser rundt en halv porsjon. Men gir gjerne smaksprøver på formiddagen. Har prøvd å gi både grøt og mme på flaske på formiddagen da jeg synes hun spiser så lite. Men hun har ikke villet ha noe særlig. Så det kommer vel etterhvert tenker jeg :) Hvis hun er klar for mer enn kveldsgrøt så merker du sikkert det hvis du tilbyr ;)
 
Min vil ha både formiddag og kveld. Gaper som en fugleunge!! Har bare gitt smaksporsjon enda da, med mere vann slik at den er ganske så flytende. Plutselig går det unna som bare det..
 
Vi gir fremdeles bare ett måltid. Hun spiser rundt en halv porsjon. Men gir gjerne smaksprøver på formiddagen. Har prøvd å gi både grøt og mme på flaske på formiddagen da jeg synes hun spiser så lite. Men hun har ikke villet ha noe særlig. Så det kommer vel etterhvert tenker jeg :) Hvis hun er klar for mer enn kveldsgrøt så merker du sikkert det hvis du tilbyr ;)
Jeg prøvde med en halv smaksporsjon til lunch i dag. Og ho er ikke vond å be. Tenker jeg skal prøve litt grønnsaksmos etterhvert.
 
Jeg prøvde med en halv smaksporsjon til lunch i dag. Og ho er ikke vond å be. Tenker jeg skal prøve litt grønnsaksmos etterhvert.
Så bra at hun liker det og spiser godt :) Ingenting er bedre enn det.
 
Back
Topp