Grøt?:)

Blir å vente en mnd hvertfall for vår del. Han er akkurat blitt 3 mnd så :) men trur jeg må en tur til Sverige og handle litt før vi starter ellers så må jeg lage grøten selv. Det er dårlig med grøt uten melk i butikkene her har jeg allerede sjekket ut.

Har ikke lest alle kommentarene men har du sjekket helsekost butikkene? Holla har hirsegrøt og risgrøt til 4 mnd og de mener jeg er uten melk ( har ikke esken her så litt vanskelig å sjekke). De skal du bland ut med mme eller mm, vann eller fruktmos. Så da kan du jo blande ut med melkefri mme eventuelt.

Har ikke lest alle kommentarene men har du sjekket helsekost butikkene? Holla har hirsegrøt og risgrøt til 4 mnd og de mener jeg er uten melk ( har ikke esken her så litt vanskelig å sjekke). De skal du bland ut med mme eller mm, vann eller fruktmos. Så da kan du jo blande ut med melkefri mme eventuelt.

Ja de hadde faktisk på helsekosten her, jeg hadde bare ikke sett den :P men jeg blir allikevel å drive med en blanding av kjøpt helsekost/Sverige og hjemmelaget. Liker godt å gi ungene hjemmelaget, men fryktelig praktisk å bare dra med seg litt pulver og varmt vann når man skal på tur Hehe

Ja de hadde faktisk på helsekosten her, jeg hadde bare ikke sett den :P men jeg blir allikevel å drive med en blanding av kjøpt helsekost/Sverige og hjemmelaget. Liker godt å gi ungene hjemmelaget, men fryktelig praktisk å bare dra med seg litt pulver og varmt vann når man skal på tur Hehe

Er kjekt med muligheter. Også kjekt at du ikke må ta en hastetur til Sverige siden du plutselig er tom for grøt :p

Er kjekt med muligheter. Også kjekt at du ikke må ta en hastetur til Sverige siden du plutselig er tom for grøt :p

Det trenger jeg ikke bekymre meg over, stefaren min jobber rett ved grensa så er over hver 14 dag så han handler det jeg ønsker bare jeg vet hva jeg vil ha :)

Dere som har gitt grøt, hvordan har det gått?
Vi har hatt grøtuke, hun elsker det :D så langt har det bare vært noen smaksprøver, men lurer på når jeg kan begynne å øke litt :)
Noen som vet?

Dere som har gitt grøt, hvordan har det gått?
Vi har hatt grøtuke, hun elsker det :D så langt har det bare vært noen smaksprøver, men lurer på når jeg kan begynne å øke litt :)
Noen som vet?

HS sa til oss at det var bare å prøve seg frem til oss hvertfall. Så hvis hun tåler det er det vel ikke noe i veien for å gi mer:)

HS sa til oss at det var bare å prøve seg frem til oss hvertfall. Så hvis hun tåler det er det vel ikke noe i veien for å gi mer:)
Lagde litt for tykk grøt idag tror jeg, for vi har nettopp holdt på en time med mageknipe :( stakkars lille jenta mi.

Lagde litt for tykk grøt idag tror jeg, for vi har nettopp holdt på en time med mageknipe :( stakkars lille jenta mi.

Stakkars:( den "feilen" gjorde vi også i helga. Så grøten jeg gir nå er med som suppe.. Har en plan om å øke grøtmengde ved å gjøre den gradvis tjukkere. Men vet ikke om det er en lur måte å gjøre det på eller ikke:p

Stakkars:( den "feilen" gjorde vi også i helga. Så grøten jeg gir nå er med som suppe.. Har en plan om å øke grøtmengde ved å gjøre den gradvis tjukkere. Men vet ikke om det er en lur måte å gjøre det på eller ikke:p
Hoho godt det er fler som har gjort samme "feil" ^^

Vi har økt til en liten porsjon, hun elsker det:)

Hun fikk smake på litt gulerotmos idag, og det falt ikke i smak :-P hehe

Idag fikk mini første smaksprøve. Søtpotetmos gikk ned på høykant! :D (bare en tskje da, men alikevel)

Jeg begynte i forrige uke med 1-tskje. Og i kveld fikk hun 10 skjeer. Første dagene økte jeg med 1skje. Og så 2skjeer. Det har gått helt fint :-)
Eneste jeg har merka er at ho er litt hardere i magen.

Vi har begynt med smaksprøver på grøt nå forrige uke. Holdt på fra han var 3,5 måned i samarbeid med sykehuset. Denne uken er det introduksjon av egg. Så nå skal set lages eggerøre! ;)

På Ullevål mener de at tidlig introduksjon av mat (1 ts om dagen fra 3mnd) forebygger allergi! Så vi har testet peanøtt, kumelk, hvete og nå egg.

Prøvde meg på 2 ts grøt på fredag, men da sleit han med magen. Kan ha vært tilfeldig, men er nok best å bare gi litt i starten! :)

Back
Topp