Grøt?:)

rosasommerfugl

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Tenkte jenta mi skal få begynne å smake på litt fast føde snart:) hva har dere gitt? Hvilken grøt anbefaler dere?:)

Vi har begynt med litt grøt :) snuppa er over 4 mnder så.
Hun likte iiiingen av 4 mnders grøten, så vi kjøpte hipp sin milde havregrøt (er fra 6 mnd) men denne elsker hun og blir helt vill av når hun får :) merker ingenting på magen så :)

Her har lillegutt nettopp blitt 3 mnd så venter 1 mnd til ☺

Blir å vente en mnd hvertfall for vår del. Han er akkurat blitt 3 mnd så :) men trur jeg må en tur til Sverige og handle litt før vi starter ellers så må jeg lage grøten selv. Det er dårlig med grøt uten melk i butikkene her har jeg allerede sjekket ut.

Vi har begynt med litt grøt :) snuppa er over 4 mnder så.
Hun likte iiiingen av 4 mnders grøten, så vi kjøpte hipp sin milde havregrøt (er fra 6 mnd) men denne elsker hun og blir helt vill av når hun får :) merker ingenting på magen så :)
Nestlé har 4 mnd mild havregrøt :) Er den vi bruker.

Nestlé har 4 mnd mild havregrøt :) Er den vi bruker.

Takk for tips! :) Jeg fant ikke den på rema eller kiwi, fant bare den med banan og mais, får sjekke igjen :)
Heldigvis er det visst ett fett om de bruker 4 eller 6 mnd grøt, så lenge magen tåler det :D

Gleder meg til å prøve å gi mini litt mat :) men venter nok litt til..han er bare 3mnd :)

Spørsmål, hvorfor starter dere så fort de blir 4 mnd ?? Ikke helt satt meg inn i dette, men helsesøster sa at jeg helst burde vente til 6 mnd med mindre han gikk pp morsmelkerstatning :p?

Min har fått smake middag og grøt fra han var litt over 3 mnd, har prøvd det meste så lenge det ikke er melk i. (Poteter, grønnsaker, most frukt og bær osv) Har den grøten fra Nestlé som er fra 4 mnd. Han liker den godt :) men gir han ikke fulle måltider med grøt ennå. Venter til 6 mnd med det om han er fornøyd.

Spørsmål, hvorfor starter dere så fort de blir 4 mnd ?? Ikke helt satt meg inn i dette, men helsesøster sa at jeg helst burde vente til 6 mnd med mindre han gikk pp morsmelkerstatning :p?
Er vel da det er "lov" å smake på andre saker enn bare mm/mme :p

Tenker å begynne så smått om et par uker å gi sinlac (pga melkeallergi)

Det anbefales vel å fullamme til 6 mnd, men vi ble faktisk anbefalt av ernæringsfysiolog på sykehuset å begynne med litt grøt ved 4 mnd. Vet ikke om det har sammenheng med melkeproteinallergien, eller om han mente alle burde det..

Tenker å begynne så smått om et par uker å gi sinlac (pga melkeallergi)

Det anbefales vel å fullamme til 6 mnd, men vi ble faktisk anbefalt av ernæringsfysiolog på sykehuset å begynne med litt grøt ved 4 mnd. Vet ikke om det har sammenheng med melkeproteinallergien, eller om han mente alle burde det..

Ble dere henvist til ernæringsfysiolog?

Min har fått smake middag og grøt fra han var litt over 3 mnd, har prøvd det meste så lenge det ikke er melk i. (Poteter, grønnsaker, most frukt og bær osv) Har den grøten fra Nestlé som er fra 4 mnd. Han liker den godt :) men gir han ikke fulle måltider med grøt ennå. Venter til 6 mnd med det om han er fornøyd.
Hvordan gikk det å gi så "tidlig" jeg vurderer å prøve med grøt denne uken :) hun blir ikke 4mnd før den 21 :P

Hvordan ser den ut? Kan ikke huske å ha sett en slik i butikkene?
bcb957e037d2607326528696e1014b2f

Kjøpt på svenskehandel.

Last edited:
Er vel da det er "lov" å smake på andre saker enn bare mm/mme :p
Ja jeg har vel aldri sagt noe annet :p bare ble litt forvirret siden jeg har fått beskjed fra helsesøster at jeg ikke burde starte før 6 mnd så lenge han legger fint på seg :s og gleder meg jo veldig til å gi han mat for første gang :p

Også lurer jeg pp om noen vet, hvorfor starte med grøt? Lest flere steder at det er det tyngste starte på og innholdssmmensetning er veldig langt unna morsmelk og at man heller burde starte ned frukt og grønt ??

Back
Topp