Goooood tirsdag

nei, det var hirsegrøt med 1 beger fruktmos og litt kanel i! :)

Aha, jeg har aldri brukt så mye som et beger fruktmos, men det skal jeg jaggu gjøre hehe:-)

Hva i all verden er det jeg gjør feil, hvor store mengder vann og grøt bruker dere?:)
Merk at vi kun har prøvd hirsegrøten fra 4 måneder da.
Jeg har fulgt oppskrift på pakken. Den sier vel 2 dl vann og 5 ss pulver?
Bare at jeg har halvert fordi det har vært altfor mye for Lillebror, da.1

Hva i all verden er det jeg gjør feil, hvor store mengder vann og grøt bruker dere?:)

kan måle eksakt mengde grøtpulver i forhold til væskemengde når jeg lage i morra tidlig ;) Bruker bare å helle i pulver til den blir passe tykk :P Kanskje det er all fruktmosen som gjør det? :P ;)

Jeg må forsøke å lage ny grøt til henne i morgenkveld:-)

kan måle eksakt mengde grøtpulver i forhold til væskemengde når jeg lage i morra tidlig ;) Bruker bare å helle i pulver til den blir passe tykk :p Kanskje det er all fruktmosen som gjør det? :p ;)

Kan jo være:-)

Ja gjør det, så får jeg se hva som er feil med min hehe:-)

jeg har aldri fulgt oppskrifta på pakken, for Hermine spiser så små porsjoner :P Bruker mellom 50-70ml væske som regel! OG en hel fruktmos, smoothie e.l. :P ;)

Kan jo være:)

Ja gjør det, så får jeg se hva som er feil med min hehe:)

merker også at den blir bedre når jeg har hatt olje i ;) MEN når den blir tørr, så rører jeg bare inn litt mer væske igjen, eller frukt! :)

jeg har aldri fulgt oppskrifta på pakken, for Hermine spiser så små porsjoner :p Bruker mellom 50-70ml væske som regel! OG en hel fruktmos, smoothie e.l. :p ;)

Ja, men jeg har likt å følge anvisningen for å få riktig forhold. Har laget den med mm også, da har jeg bare tatt sånn ca, men med oppskriften som utgangspunkt!

jeg har aldri fulgt oppskrifta på pakken, for Hermine spiser så små porsjoner :p Bruker mellom 50-70ml væske som regel! OG en hel fruktmos, smoothie e.l. :p ;)

hehe hos oss bruker vi 1,5 dl vann til grøt for Liana, og blander inn pulver etter det.. men bruker mest nestle og hipp da.. hun spiser hele bollen + noe dessert av noe slag :P kan kansje ha noe å si at dere bruker annen grøt eller?

merker også at den blir bedre når jeg har hatt olje i ;) MEN når den blir tørr, så rører jeg bare inn litt mer væske igjen, eller frukt! :)
Jeg kjøpte den kokossaken, men den falt ikke i smak hos Nasse.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

hehe hos oss bruker vi 1,5 dl vann til grøt for Liana, og blander inn pulver etter det.. men bruker mest nestle og hipp da.. hun spiser hele bollen + noe dessert av noe slag :p kan kansje ha noe å si at dere bruker annen grøt eller?

nei, tror bare det er fordi jeg har en ekstremt småspist unge :P

Ja, men jeg har likt å følge anvisningen for å få riktig forhold. Har laget den med mm også, da har jeg bare tatt sånn ca, men med oppskriften som utgangspunkt!

jeg synes den blei for tynn når jeg bruker anvisninga :P

Jeg kjøpte den kokossaken, men den falt ikke i smak hos Nasse.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

hehe, sånn kan det gå! Du kan bruke den i kaker og sånn i stedet da ;) Vita olje bruker jeg også mye, er flere sunne oljesorter blanda, og den er helt smakløs! :)

hehe, sånn kan det gå! Du kan bruke den i kaker og sånn i stedet da ;) Vita olje bruker jeg også mye, er flere sunne oljesorter blanda, og den er helt smakløs! :)
Kokosoljen er supergod i kaffelatte, smoothie, til å steke kylling i osv, osv!!! :D :D

havregrøt!!! :D
Men kan ikke steke kylling i den, for mannen HATER kokkos o_O Tosken!
Ah, men til deg og Hermine da :p
Og så synes jeg ikke kyllingen smaker så veldig kokos når den blir stekt i slik olje..

Ah, men til deg og Hermine da :p
Og så synes jeg ikke kyllingen smaker så veldig kokos når den blir stekt i slik olje..

konfekten jeg laga til jul det året jeg ikke fant smør i butikken og brukte kokkosolje i stedet smakte visstnok for mye kokkos, fikk alt selv! :P :D

nei, tror bare det er fordi jeg har en ekstremt småspist unge :p

:P hehe.. her har begge vært glade i mat når dem har vært små :) så håper det fortsetter med Liana også ;)

Back
Topp