Jepp, nr 1 er er snart 22mndDette blir evt. det tredje. Blir et veldig ønsket felles barn med mannen i mitt liv, om det skjer.
Du prøver på nr 2?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jepp, nr 1 er er snart 22mndDette blir evt. det tredje. Blir et veldig ønsket felles barn med mannen i mitt liv, om det skjer.
Du prøver på nr 2?
Da blir det jo ikke så stor aldersforskjell mellom de, det er jo koselig. Her blir det veldig stor forskjell, om jeg blir gravid igjen og faktisk får et barn til.Jepp, nr 1 er er snart 22mnd
Min gyn sa at to spontanaborter «bare» er maks uflaks. Jeg har troen på at det kan klaffe for dere neste gang!Da blir det jo ikke så stor aldersforskjell mellom de, det er jo koselig. Her blir det veldig stor forskjell, om jeg blir gravid igjen og faktisk får et barn til.
Er det egentlig noen grunn til å håpe, realistisk sett, når jeg er 41 og allerede har hatt to mislykkede svangerskap i år? Er alle mine gode egg brukt opp? Føler meg utrolig deprimert og vet ikke hvordan jeg skal holde ut disse prøveperiodene, og kanskje aldri lykkes.
Håper du har rett.Min gyn sa at to spontanaborter «bare» er maks uflaks. Jeg har troen på at det kan klaffe for dere neste gang!
Her er venting på mens blitt satt på sidelinjen av at førstemann er lagt inn på sykehus med RS-virus. Natt to nå.
Det varierer litt så det er beste å sjekke sykehus du tenker du får henvisning for. Men du er bare 36,5, vet ikke hva legen din tenkerHva er grensen for hjelp offentlig? Legen mente jeg burde gå privat da jeg er for gammel? Er «bare» 36,5
Du er jo godt under 40, så vil tro det er gode muligheter for deg. Også i det offentlige. Men tror ikke du har så god tid på deg, så ville sjekket det ut så fort som mulig.Hva er grensen for hjelp offentlig? Legen mente jeg burde gå privat da jeg er for gammel? Er «bare» 36,5
Alle kan søke, men sjansen er liten hvis du har barn fra før. En 40åring uten barn blir prioritert forran ei på 35 med ett barn. Så er det enkelte steder som ikke har lang ventetid, da er sjansen større igjenHva er grensen for hjelp offentlig? Legen mente jeg burde gå privat da jeg er for gammel? Er «bare» 36,5
Du er jo godt under 40, så vil tro det er gode muligheter for deg. Også i det offentlige. Men tror ikke du har så god tid på deg, så ville sjekket det ut så fort som mulig.
Er ikke ivf jeg trenger. Mest sannsynlig er det pco da jeg hadde denne problemstillingen mellom barn nr 1 og nr 2, og måtte få pergotime(samme som clomid) for å stimulere til el. Dette er 12 år siden og har fått ett barn i ettertid uten hormonell behandling. Men siden jeg nå er 37 snart så rekker jeg ikke gå ned 15 kg til for å få regelmessig EL. Og ba legen hjelpe meg får letrozol/femar for å stimuler EL da kroppen har 36-40 dagers syklus etter jeg mistet i juli/august. Stresser litt da vi bare skal prøve til senest jul til neste år, og har allerede prøvd siden sept/oktober i fjor. Hvis du ikke tar med pause fra feb-mai pga jobbskifte.Alle kan søke, men sjansen er liten hvis du har barn fra før. En 40åring uten barn blir prioritert forran ei på 35 med ett barn. Så er det enkelte steder som ikke har lang ventetid, da er sjansen større igjen
Jeg var til utredning da jeg var 39, fikk da beskjed om at jeg var for gammel til å få hjelp fra det offentlige. Tror det nå er 38 år på Haukeland sykehus i hvertfall, men ventelisten er lang.Alle kan søke, men sjansen er liten hvis du har barn fra før. En 40åring uten barn blir prioritert forran ei på 35 med ett barn. Så er det enkelte steder som ikke har lang ventetid, da er sjansen større igjen
Er 40år. Fikk for et par mnd siden beskjeden at jeg kunne søke, men at vi mest sannsynlig ikke fikk offentlig hjelp pga at vi har 2 barn. Ivf grensa i norge er 46år, så i prisippet er vel ikke døra lukket før det, men nåløyet er smalere eldre man er. Og ja, pratiseres sikkert forskjelig på ulike sykehus, tenker da på absolutte grenser etc.Jeg var til utredning da jeg var 39, fikk da beskjed om at jeg var for gammel til å få hjelp fra det offentlige. Tror det nå er 38 år på Haukeland sykehus i hvertfall, men ventelisten er lang.
Hvor gammel er du? Det spiller jo inn her. AMH er høyt nok til at du fremdeles har en del egg i alle fall, positivt. FSH er kanskje litt høy, men ikke for høy så lenge den er under 20.Noen som kan hjelpe meg å tolke??
Er det noen sjanse for at vi kan klare på naturlig måte??
Hadde to SA i vår/sommer. Sist mistet jeg i uke 11.
Labsvar P-TSH:2,15 P-Antimüllerhormon:2,9
Labsvar P-LH:6,4 P-FSH:15,0 P-Prolaktin:104 P-Androstendion:2,0 P-Seksualhormonbindende globulin (SHBG):124*H (30 - 114) P-Testosteron:0,7
LH/FSH/Østradiol-mønster som for kvinne i fertil alder
Jeg er 40 år.Hvor gammel er du? Det spiller jo inn her. AMH er høyt nok til at du fremdeles har en del egg i alle fall, positivt. FSH er kanskje litt høy, men ikke for høy så lenge den er under 20.
Fikk du ikke noen forklaring fra lege på disse tallene? Om de er innenfor normalområdet eller ikke?
Ja gyn sa vi burde gå rett på ivf, men så ble vi gravid to ganger etter det naturlig og vil jo prøve i det lengste å få det til uten ivf, men kun så lenge det er håp. Pga alder så får vi ikke noe hjelp fra det offentlige.PP10 etter to SA? Eller har SA vært innimellom der?
Har lest om kvinner med AMH under 1 som ble gravide naturlig og fikk friske barn. Så man vet jo aldri. Veldig frustrerende at det er så usikkert.
Er jo selv 41, og har mistet to ganger i år. AMH var på 5 i fjor, vet ikke hva den er nå. Er i PP2 nå etter SA i juli.
Om dere blir rådet til det, kan dere jo prøve IVF. Har gynekolog sagt noe om det til dere?
Men da ble du jo egentlig relativt raskt gravid? Det kan jo være et godt tegn.Ja gyn sa vi burde gå rett på ivf, men så ble vi gravid to ganger etter det naturlig og vil jo prøve i det lengste å få det til uten ivf, men kun så lenge det er håp. Pga alder så får vi ikke noe hjelp fra det offentlige.
Begge graviditetene endte i SA (siste i uke 11). PP10 fra vi starter (SA innimellom disse). Har gått 4 normale sykluser etter siste SA.
har du fått noe støttemedisin i graviditetene som endte i sa? Kunne progesteron hjulpet i fremtiden, kanskje? Jeg går på det nå, for å få bedre slimhinner, lengre lutealfase og potensielt minske risikoen for sa. (Skal sier at jeg hadde en SA/MA i uke 12 for en måned siden da, så noe vidundermiddel er det ikke. Men alt tydet på at aborten skyldes feil på fosteret, ikke problemer med livmor).Ja gyn sa vi burde gå rett på ivf, men så ble vi gravid to ganger etter det naturlig og vil jo prøve i det lengste å få det til uten ivf, men kun så lenge det er håp. Pga alder så får vi ikke noe hjelp fra det offentlige.
Begge graviditetene endte i SA (siste i uke 11). PP10 fra vi starter (SA innimellom disse). Har gått 4 normale sykluser etter siste SA.