God morgen torsdag!

nåh? Hvorfor ikke Pampers? Synes de er veldig gode, da alt annet lakk gjennom på natta :p

Så morro at han er trygg på nye steder, andre voksne og barn :D Lover godt det da ;)
Er lenge siden vi har vært i åpen barnehage nå, men sist var hun skeptisk til den Marokanske damen som jobber der, vet ikke om det er pga bekledning eller hudfarge o_O ;) :p

Fordi jeg liker ikke at de er tilsatt lotion og jeg synes de lukter vondt :p

3 dager med feber er grunn nok til å dra til legen.
For alt man vet kan de ha en betennelse, øreverk, halsvondt osv uten at vi kan se det på dem..

vil tro hun hadde skreket mer om hun hadde hatt øreverk? Har ikke gitt smertestillende/febernedsettende på dagtid idag men hun har likevel vært fornøyd sålenge hun har fått sittet på fanget, så hun har ikke hatt vondt tror jeg. Men slapp og trett! o_O
Håper det gir seg over natten nå! Kan jo ha vært 3 dagersfeberen ;)

Fordi jeg liker ikke at de er tilsatt lotion og jeg synes de lukter vondt :p

jeg synes bare det var nyfødtbleiene som lukter vondt, de til større barn lukter ingenting ;) :P
Står jo ikke på de at de er tilsatt lotion :confused:

vil tro hun hadde skreket mer om hun hadde hatt øreverk? Har ikke gitt smertestillende/febernedsettende på dagtid idag men hun har likevel vært fornøyd sålenge hun har fått sittet på fanget, så hun har ikke hatt vondt tror jeg. Men slapp og trett! o_O
Håper det gir seg over natten nå! Kan jo ha vært 3 dagersfeberen ;)

Neida, men vi har alltid fått høre at barn ikke skal gå lenger enn 3 dager med feber uten at man oppsøker lege..

Han hylte og gliste da jeg supermannkastet han på ryggen med sjalet i dag :p
Men det er ikke i all slags humør han orker å sitte rolig ved ryggknyting med sjal da. Jeg knoter endel enda, lenge siden vi har brukt det nå. Men det gikk veldig greit!
Knøt han på magen da vi skulle gå fra treffen i dag, for han var trøtt og lei. Da turte jeg ikke å knote så fælt med han.
Men Manduca og Meitai er jeg litt kjappere på på ryggen :D

putter du han i sjalet først, og så tar du han på ryggen?

Neida, men vi har alltid fått høre at barn ikke skal gå lenger enn 3 dager med feber uten at man oppsøker lege..

hehe, har ikke hørt noe sånt jeg, men har ikke spurt hs heller, siden hun bare har hatt feber 1 dag før ;)
Har bare snakka med mamma som er sykepleier, og hun mente at sålenge hun er kvikk og rask og tar til seg væske og noe mat så er det ingen grunn til bekymring :P ;) o_O

jeg synes bare det var nyfødtbleiene som lukter vondt, de til større barn lukter ingenting ;) :p
Står jo ikke på de at de er tilsatt lotion :confused:
Kanskje det står noe her? http://www.pampers.no/faq
Er nok ikke store mengder, men jeg har aldri likt pampers. Og så har jeg hørt at de passer best til nette barn, det har ikke vi :D
Det blir Libero eller Rema 1000 her de få gangene vi bruker plastbleier.

hehe, ja man ser at hun er matt på øynene! Håper også på bedring til i morgen for er meldt 26 grader! :eek:

Huff ja, dere får ringe for en hastetime til legen hvis det ikke blir bra.

Kanskje det står noe her? http://www.pampers.no/faq
Er nok ikke store mengder, men jeg har aldri likt pampers. Og så har jeg hørt at de passer best til nette barn, det har ikke vi :D
Det blir Libero eller Rema 1000 her de få gangene vi bruker plastbleier.

vel, de buksebleiene til pampers passer IKKE Hermine iallfall! De ble for løse rundt livet, satt overhodet ikke på så de lakk :eek: Så har ei hel eske med de liggende i boden o_O Er spent på om hun noen gang blir "tykk" nok til å bruke de :P
Det rare er at hun fikk røde merker rundt lårene av Libero's bleier, men det får hun ikke av pampers ;)
Men så måtte vi gå tilbake til Libero nå når vi bruker Up&Go ;)

hun elsker jo å spise hele blåbær, men idag bare moste hun de :p Hun ville ikke bli mata med noe o_O Men hun har til sammen drukket vel 5dl væske idag, inkl mme, så tror det skal holde :)

det er jo kjempe bra at hun har fått i seg så mye væske :D håper virkelig snupp er myyye bedre imårra ;)

vel, de buksebleiene til pampers passer IKKE Hermine iallfall! De ble for løse rundt livet, satt overhodet ikke på så de lakk :eek: Så har ei hel eske med de liggende i boden o_O Er spent på om hun noen gang blir "tykk" nok til å bruke de :p
Det rare er at hun fikk røde merker rundt lårene av Libero's bleier, men det får hun ikke av pampers ;)
Men så måtte vi gå tilbake til Libero nå når vi bruker Up&Go ;)
Man må nok bare finne det som passer best :D

har ikke vært hos lege ennå nei! Får vurdere saken i morgen tidlig, men hun hadde ennå 39 nå i kveld :(

okey.. du får se ann imårra ;) men jeg har alltid fått beskjed om at hvis feberen ikke er bedre ette tredje dag, så bør man dra til legen..

Jeg brer midten av sjalet over ryggen hans og "kaster" han bakpå.

Sånn ca sånn her:
http://www.youtube.com/watch?v=4qlpgqUDRLA

http://www.youtube.com/watch?v=AG4YVrsO1lE

Stilig! :D Så jo skikkelig morsomt ut! :)

Fant for øvrig da denne linken:
http://www.youtube.com/watch?v=yRR7kWnXh8M&feature=endscreen&NR=1
Så jo MYE bedre ut enn å først sette ungen på hofta, flytte henne bak på ryggen, holde ei hånd under stumpen og så bre "flappen" opp og kle på seg selene, som det står i bruksanvisninga!

Stilig! :D Så jo skikkelig morsomt ut! :)

Fant for øvrig da denne linken:
http://www.youtube.com/watch?v=yRR7kWnXh8M&feature=endscreen&NR=1
Så jo MYE bedre ut enn å først sette ungen på hofta, flytte henne bak på ryggen, holde ei hånd under stumpen og så bre "flappen" opp og kle på seg selene, som det står i bruksanvisninga!
Jeg har aldri fått til hoftedytt :eek:

Men jeg er forresten ikke enig i at man skal stille inn alle stropper på forhånd da..
Da synes jeg selen er vanskelig å få på.
Jeg strammer selvsagt hoftebeltet, men ryggstroppene løsner jeg nesten helt ut. Da synes jeg det er mye lettere å få de opp over skuldrene, og lettere å få unfen lengst mulig ned i panelet.

okey.. du får se ann imårra ;) men jeg har alltid fått beskjed om at hvis feberen ikke er bedre ette tredje dag, så bør man dra til legen..

blir nok en tur om hun ikke er bedre i morra ja ;) Skal iallfall ringe å snakke med legekontoret da! :)

Snuppa slokna i armene mine kl 19, mens hun spiste velling! Stakkars var helt utkjørt! Nå sover hun i bare body, men er søkksvett likevel! Er nok fordi hun fikk febernedsettende da hun ble lagt, 39,1 i temp på henne nå i kveld o_O

Mannen jobber overtid, så jeg har vært alene med snuppa hele dagen og kvelden. Ganske slitsom når hun kun vil bli bært på eller sitte på fanget, så huset ser ikke ut :( Heldigvis var svigermor her 2 timer i formiddag, så jeg fikk dra å handle litt. Og mens hun var her rydda hun kjøkkenet og la sammen klær :D Snakk om superbestemor! :) Jeg fikk kjøpt en ENORM parasoll som dekker hele verandaen vår, så nå kan vi være der ute hvor det er litt svalere enn inne uten at snuppa får noe sol på seg :D DET var deilig det for vi ble rett og slett kokt inne! :p

Bra du fikk litt hjelp idag ;) for ja, det er ganske så slitsomt når man har syke barn som BARE vil være på fanget og bli bært..kjenner til det ;)
Det er hva man kaller en superbestemor ja :D

får det til, men hun blir jo så sur da :p
Hvordan får du han på ryggen i Manducaen da?

Jeg gjør som i linken du la inn.
Eller, ikke helt.
Jeg fester hoftebeltet slik at resten av selen henger nede på ryggen
Så "kaster" jeg han bak som ved sjalbæring, lener meg forover og har en hånd på rumpa hans. så tar jeg en stropp opp på skulderen, bytter hånd som er på rumpa, og tar den andre stroppen opp, så "løfter" jeg stroppene og panelet litt ut og "humper" han så godt ned i selen som jeg klarer, strammer stroppene og fester bryststroppen :)

Som her
http://tettinntil.creocommunico.com/pages/formsyddrygg.php

Jeg har aldri fått til hoftedytt :eek:

Men jeg er forresten ikke enig i at man skal stille inn alle stropper på forhånd da..
Da synes jeg selen er vanskelig å få på.
Jeg strammer selvsagt hoftebeltet, men ryggstroppene løsner jeg nesten helt ut. Da synes jeg det er mye lettere å få de opp over skuldrene, og lettere å få unfen lengst mulig ned i panelet.

enig i det! Jeg slakker de også helt ut før jeg tar henne på ryggen!

Back
Topp