God økonomi?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Det har vi. Nå skal jeg være i ulønnet permisjon, men den er nøye planlagt, så det skal ikke gå utover noe.

Vi har romslig økonomi og kan unne oss det meste innenfor rimelige grenser. Vi har fint råd til å reise på en ferie eller to i året. Her er det jobben som setter grenser... Når det er sagt er stort sett brukskontoen tom hver mnd, men sparekontoen er stort sett større og lånet mindre :)

Er student, så nei. Men har nok til god mat, kino, lekeland og diverse andre ting som vi finner på.. Barna har også alt de trenger :-) Men er ferdig utdannet nå til våren, og begynner i jobb.. Men uten en stor egenandel blir det vanskelig å kjøpe seg leilighet. Ønsker å eie, og ikke å leie.. Spent på hvordan det blir, og hvordan økonomien blir med et evt huslån

Nei det kan jeg absolutt ikke. her må ting planlegges.

ja, til at vi begge er studenter så har vi god råd. Men vi bor på landet. Er sjelden på kafè. Og alt vi ønsker å gjøre med barna finner vi i skogen utenfor huset.
Men vi har råd til en 2 ukers ferie, osv. Prioriteringer.

Stort sett, det kommer an på hva vi prioriterer.

Vi har nok penger til å spontant kunne kaste oss på en sydetur f.eks, men må kanskje tenke oss om to ganger dersom vi skal pusse opp kjøkkenet.

Nei absolutt ikke, har vel egentlig ikke hatt råd til å unne oss noe som helst det siste halve året, men ungene har hvertfall nok :-) men veit at det hvertfall blir bedre neste halve året :-)

Nei. Med huslån og billån og hund som skal til dyrlegen og ha dyre medisiner så er det ikke mye utskeielser. Men sparer opp til ting da, men det gjør at vi kniper endel inn i hverdagen :)

Det har vi, men om vi gjør alt hva vi lyster hele tiden varer jo ikke den økonomien lenge for å si det sånn. Vi må prioritere, selv med god og stabilt romslig økonomi.

Akkurat nå har vi veldig dårlig råd. Ingen sparing, ferie, eller opppussing. Men vi unner oss cafebesøk innimellom og turer til å besøke famille. Men vi har ALT vi trenger å barna er lykkelig og det er det viktigste :)

nja, det kommer jo an på hva man vil. kan dra på kafebesøk med venninner osv, men har ikke råd til dyre ferier osv

Vi har det ikke romslig om dagen :/ går på arbeidsavklaringspenger og har ikke krav på sykepenger for de 28% jeg jobber. Så da blir det dårlig. Spess når legen sa jeg måtte være sykemeldt frem til uke 12 var over. Endelig blir økonomien litt bedre nå da. For er i uke 14+0 i dag, men vi må prioritere spesielt med lille på vei :)men det gjør ikke'no <3

Nei, jeg er akkurat ferdig utdannet etter å ha fått to av mine barn under studier, så gikk rett fra studiet til permisjon, og da sier det seg vel selv :p meeeen, vi lider ingen nød. Gleder meg likevel til å tjene egne penger, og å kunne spare til større utgifter, og å shoppe litt mer :p

Har du god nok økonomi til å kunne gjere det du vil når du vil?

Absolutt ikke!!
Jeg kan ikke kjøpe drømmehuset og drømmebilen, ei heller de hestene jeg ønsker meg. Ikke kan jeg reise på safari til Afrika eller dra til Hawai heller. Jorden rundt reise i ett år er også uaktuelt.

Men sånn ellers går det helt greit :) :)

Back
Topp