God økonomi?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Njæ kan ikke bare stikke til syden når det passer oss, men vi har helt greit økonomi. Kunne hatt bedre om vi ukeshandlet og hold oss til det!

Jo. Har grei økonomi. Vi pusser opp da. Litt etter litt :) Ett rom om gangen.
Men å gjøre ting vi vil gjør vi. En tur på kino med barn. Take away. Lekeland. Nye klær. Nytt dill :)

Ja, så absolutt :)

Ja, heldigvis. Selvom jeg er alenemor med husleie på 9000 har jeg råd til å gjøre akkurat det jeg vil, hvor lurt det er, er jo en annen diskusjon :p

Nei, men så lenge vi har til hus, mat og klær er jeg fornøyd :)
Er ikke synd på oss da, litt kos har vi råd til :)

Vi er begge studenter (uten barn) med hund, så alt som kommer inn går gjerne ut igjen. Men jeg har hatt ei lei tendens til å shoppe på nettet, så prøvd å unngå dette (fort 2-4000 i mnd) pluss at vi er elendige på økonomisk handling av mat, noe vi skal skjerpe etter påske. Da blir det handling 1 gang i uken og slutt på impulsshopping på nettet :)

Mulig litt til klesskapet til sommeren om jeg er flink med dietten og trening, men det blir da belønning for resultater mht vekt, kroppsmål og kosthold ;) Både kropp og klesskap skal trimmes før den tid :D

Både ja og nei. Vil si at vi har god økonomi, men nå sparer vi mest mulig penger til et større prosjekt. Det er vel mer snakk om prioriteringer :)

Nope

Nei har ikke det pr nå. Har kun 1 inntekt + kontantstøtte. Men når jeg får meg jobb så blir økonomien god. :)
Men vi klager ikke. Vi har valgt det selv.

Tja! Enn så lenge ;) blir huseiere i sommer :p så spør igjen da ;)

Ja, strengt tatt. Det er tiden det kommer an på nå. ;)

Kommer an på. Vi har ikke råd til å ta førsteklasse til flere eksotiske ferier, og spise ute hver eneste dag. Vi har råd til litt ekstra, og det er vi fornøyd med :)

Ja. Det er befriende. Vokste ikke opp sånn. Så å kunne gi barnet vårt et annet utgangspunkt er godt.

Og når vi har jobba hardt for godene selv er det godt å smake på belønningene. Økonomisk frihet.

Nei, jeg er student, så akkurat nå er det ganske trangt, men det er heldigvis bare for en periode. Er ikke sånn at vi lider noen nød akkurat, har vært på minst en reise hvert år, og vi kjøper stort sett den maten vi vil og sånt. Er ikke så ofte vi investerer i noe veldig dyrt, men vi har heldigvis det meste fra før. Er jo mye man har lyst til som er helt uoverkommelig med mindre man er millionær, men vi har egentlig ikke noe behov for å bruke så mange penger, føler meg ikke noe mindre lykkelig av å ikke kunne kjøpe meg det jeg vil hele tiden :)

Spørs hva du mener med "gjøre hva du vil" - er forskjell på en tur i dyreparken og en tur til syden.

Men generelt har vi vel egentlig god råd. Men nå har vi nettopp kjøpt hus og det har vært endel utgifter i den forbindelse. Kom også på at jeg har punktert det ene sommerdekket så jeg må jo kjøpe to sommerdekk denne helga. Føler meg litt fattig for øyeblikket da :P

Vi har så vi klarer oss, og det handler om prioritering. Kan ikke dra kortet varmt på shopping eller dra på dyre ferier, men det har vi heller ikke behov for. Vi har et koselig hus, sikker bil og varme klær og spiser godt hver dag, det er mer enn nok for meg :-)

Nei. Jeg er 100% alene med Mini i tillegg til at jeg er på arbeidsavklaringspenger. Det blir man desverre ikke rik av. Men han har det han trenger, og det har forsåvidt jeg også, selv om det ikke er så mye slingringsmonn.
Har blitt flink til å spare da :) Så er mye vi får gjort likevel pga det.

Back
Topp