God økonomi?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Nei det har vi ikke, det fordi jeg er litt dyr i drift og har noen ønsker som koster mye penger.
Har veldig lyst til å bygge hytte på fjellet, har lyst til å pusse opp alle de dyre rommene i huset og aller mest har jeg vel lyst til å bygge nytt stor hus ved sjøen :D
Men jeg har råd til å kjøpe meg de klærne og skoene jeg vil, til barna også. Handler litt om hva man prioriterer :)

Nei, langt ifra.

Ja, stort sett.
Klart det hadde vert deilig med lengre ferier på solfylte strender når det er vinter her, men akkurat nå prioriterer vi å få ferdig huset.
Men vi har det såpass greit at vi fint kan kjøpe ny vårgarderobe til ungene og likevel ha til salt på maten.

Altså, ikke egentlig men jeg er helt ram på å spare og være gjerrig så når jeg først vil noe, type ferie osv så har jeg råd :)

Slett ikke ;)
Akkurat nå har vi akkurat så vi klarer oss. Det er fordi jeg er i et lavt lønnet yrke (uten utdanning) og fordi mannen er student.
Men mannen er ferdig med sine studier neste sommer og jeg har endelig funnet ut hva jeg vil studere når han er ferdig, så om 5år skulle vi ha råd til alt vi ønsker oss og litt til :)

Nei vi kan ikke Gjøre akkurat slik vi vil, når vi vil:p men tur på kafé, og andre sosiale ting gjør vi ofte.

Turer til Syden osv..må spares til om vi skal. Er alene med barna..og vi har valgt og ha ny bolig og god bil fremfor og sløse penger på kjekke ting som ferie osv. Men det kommer nok en dag økonomien blir bedre:)

Litt trangt nå, men om tre mnd er jeg ferdig utdannet, så fra august blir det andre boller :D

Kommer helt an på hva du mener med gjøre "hva du vil når du vil"..
Mye jeg kan tenke meg å gjøre, men som jeg ville måtte være mange millionær for å klare å få råd til :P

Men når det er sagt, jeg vil si vi har en romslig økonomi som gjør at vi slipper å bekymre oss :)

Jeg får gjort det meste av det jeg vil når jeg vil, men jeg er ikke så dyr i drift da. Vi har ikke lyst på dyre ferier, kjøpe flotte dyre biler osv. Vi har så vi klarer oss og litt til. Det holder i massevis. Nå skal jeg være hjemmeværende en stund også, så da begrenser det seg.
Kjedelig å kunne gjøre alt man vil da. Da ønsker man seg aldri noe?

Nei - ikke hva jeg vil når jeg vil.

Men, har det bra. Kan alltid handle meg en topp om jeg finner en jeg liker...dra på cafè....kino osv.
Sparer alltid noe penger, er veldig opptatt av trygghet i økonomien min.

Vi har det helt greit! Gjør stort sett det vi vil (innenfor (vår) rimelighets grense). Har jo noen drømmer, men de forblir nok også bare drømmer ;)

Før gjorde jeg det jeg ville og hadde dårlig økonomi :P var på ferier hele tiden og festet mye, kjøpte dyre merkeklær og elektronikk.

Nå begrenser jeg meg mye mer, jobber i helgene og da blir det ikke mye ut, prøver å spare litt pluss at nå som vi er to er det enklere å ha god økonomi :)
Kjæresten er veldig opptatt av økonomi så når han snakker om det sier jeg meg som oftest enig.
Men økonomistyring er virkelig et område som kan forbedres masse hos meg!!

Helt greit, men merker at vi har måttet ta en del dyrere valg nå når vi skal bli foreldre. Har fint råd til det, men kommer til å merke at mer av pengene våre er bundet opp hver måned fremover. Har ikke råd til mer enn 8 uker ulønnet perm feks. Men, vi har råd til å spise ute en gang iblant, dra på fotballkamp feks, kjøpe ny klær/sko hvis vi trenger osv. Gleder meg allikevel til vi stiger i lønn da :)

Nope.. Her er det så ille at vi må velge unna både middager og pålegg tilogmed :(

Stort sett :) Dukker det opp noe vi absålutt vil ha med oss så er det ingen problem om bruke kreditt kort. Vi tjener såpass godt, at det blir kjapt betalt tilbake.

Stort sett gjør vi det vi har lyst til :) Men vi jobber stadig med å bli mer bevisste på pengebruken vår. Vil gjerne bygge på huset om et par år så :)

Vi har det greit i hverdagen og føler ikke vi må snu på hver krone, men vi er økonomiske og sparer til ting vi ønsker oss, enten det er oppussing eller ferier. Håper vi klarer å lære barna våre om god økonomi :)

Back
Topp