God økonomi?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Har du god nok økonomi til å kunne gjere det du vil når du vil?

Stort sett. Men noen ganger må man begrense seg litt.

Ja det har vi:) men ikke akkuratt nå når jeg er hjemme i ulønnet permisjon:p

Tja, har ikke så store krav til hva vi vil så da går det bra ;)

Det kommer an på hva jeg vil. Hehe
Men nei, jeg kan ikke dra på ferie når/hvor jeg vil osv. må velge mellom det og huset, og vi hadde ikke hatt råd til dreneringen vi måtte gjøre i høst om vi ikke hadde gjort det selv. Men en liten ferie til spania skal vi få til siden vi kjenner noen med leilighet der:)

Akkurat nå studerer jeg, så vi har litt mindre totalinntekt enn vanlig for tiden.
Noen måneder er skikkelig stramme, mens andre er helt ok.
Men jeg trenger sårt nye klær og en frisørtime :p

Ikke dyre ferier, men koser oss mye og finner på ting. Har aldri måttet avslå kafébesøk, lekeland og slike ting heldigvis ☺

Nå har vi ikke det nei, regner med at det går ca ti pr før vi kan det :) vi har investert litt i boligen og må nok prioriteres betale lån først :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Så lenge jeg begrenser hva jeg vil, så ja.

Kan ikke bygge på, pusse opp, då stort drivhus, dra 14 dager på varm ferie i juli samtidig, liksom.

Men vi har ikke planer om det heller, så det går bra.

Vi har så vi klarer oss. Og pusse opp litt etter litt, og ferie skal vi ha. Drivhus også et år. Det går bra det.

Kommer litt an på, det. Hva vi har lyst til å gjøre osv, men stort sett.

Nei jeg kan ikke bare bruke penger på det jeg vil når jeg vil. Men en dag vil det bli bedre bare jeg får mer utdannelse og en større fast stilling så blir det mye bedre. Men vi har det bra og frøkna mangler ikke noe :)

Nei ikke akkurat nå siden jeg har liten inntekt, men når jeg får full jobb så har jeg det.

Kommer an på hva man mener med hva man vil, som forøvrig flere andre her skriver og.
Kan ikke bare bestille en 3ukers ferie tur til Dubai på luksus hotell om det var en drøm:P Men ferie har vi penger til:)
Vi kan unne oss ting i hverdagen, gå på restaurant innimellom, kafe etc.
Alt handler jo om prioriteringer, og her velger vi huset som førstepri nå. Trenger en god del fornyelse. Så der strømmer jo pengene ut, som vi også kunne brukt på andre ting. I tillegg er det ikke full lønn fra meg nå, da jeg er i ulønnet perm. Tar dog ekstravakter innimellom.
Vi klarer oss fint så sant mannen tar seg av økonomien;)

Vi måtte jo plutselig ut med 40000 til felles vei i høst, og nå må vi ha en elektriker for jordfeil i huset, og avhengig av hvor den er langt jo det bli litt (skrekken er de mange gulvene med gamle varmekabler...)

Det går greit, men altså det blir prioriteringer. Det må det jo. Men vi har beskjedne ønsker, så det er greit.

Nei, det kan jeg absolutt ikke. Prioriterer knallhardt hele veien og det er sønnen min som går foran alt annet. Er 100 % alene med gutten min og ufør, så det sier seg selv at det ikke er rom for store utskeielser. Er heldig og har familie som har tatt oss med på ferie til utlandet et par ganger (jeg har også dekket deler av feriene altså, men ikke hele), for ellers hadde jeg ikke hatt råd til det. Alt handler om prioriteringer. Har hatt og har det stramt økonomisk nå de siste månedene, så ser frem til at skatteoppgjøret kommer ;).

Ikke alltid. En av oss er hjemme med redusert inntekt pga skade/sykdom , og det merkes på alt som er litt ekstra

Ja, men innenfor rimelighetens grenser.
Skulle gjerne reist på ferie HVER måned men det går ikke:)

Nei, absolutt ikke. Og da tenker jeg ikke å dra på ferie og sånt, men må ofte si nei til å være med venninner på cafe osv fordi jeg ikke har råd. :p

Jeg har råd til det jeg vil om det er fordi ønskene mine er tilpasset hva jeg har råd til eller motsatt vett jeg ikke... Og liker å gå og se frem til noe jeg skal gjøre frem i tid som ferier osv...

Men det vil ikke si vi lever i luksus liv, men det ønsker jeg meg ikke heller;)

Back
Topp