Andre som har tatt dette, og på hvilket grunnlag?
Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal ha det, men jordmor sa at det måtte jeg passe på å få tatt mellom uke 24 og 28. Da var jeg i Norge og skulle til Frankrike. Nå er jeg snart 24 uker og hadde jordmortime i dag og forklarte hva jordmor i Norge sa. Så hun satte meg opp på det. Det gjøres på en lab og hun sa jeg måtte påberegne 3 timer der.
For en måned siden tok jeg diabetestest som blodprøve og den var fin, jeg er normalvektig og rimelig sunn. Må jeg ta det pga alder tror dere? Blir 40 år sent på året.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal ha det, men jordmor sa at det måtte jeg passe på å få tatt mellom uke 24 og 28. Da var jeg i Norge og skulle til Frankrike. Nå er jeg snart 24 uker og hadde jordmortime i dag og forklarte hva jordmor i Norge sa. Så hun satte meg opp på det. Det gjøres på en lab og hun sa jeg måtte påberegne 3 timer der.
For en måned siden tok jeg diabetestest som blodprøve og den var fin, jeg er normalvektig og rimelig sunn. Må jeg ta det pga alder tror dere? Blir 40 år sent på året.
og satt på eget rom med et par andre gravide i en ok skinnstol med matchende fotskammel i 2 timer før ny blodprøve.
Ved uoppdaget svangerskapsdiabetes kan dette ha negativ effekt på babyen!
Men jordmor var veldig bastant på at jeg måtte ta den sist jeg var der, men legen min sa at jordmødrene holder seg veldig til retningslinjene, mens legene kunne ta litt egne vurderinger. Men hadde jeg vært veldig bekymret for sv.dia. hadde jeg nok prøvd å ta den, selv om det betydde en grusom dag for meg og muligens avbrutt forsøk!