Glukosebelastning

Forstår deg veldig godt der. Men det minste legen din burde gjort var å gi deg måleutstyr å f deg til å måle fastende og 2 timer etter frokost +middag et par uker så en kunne sett om du faktisk klarer få det på retta med kun kosthold

Ja det er jeg helt enig i, men legen min kan ikke brukes til noe. Virker som hun bare er opptatt av den sykemeldingen og nav en meg som pasient og ikke hvordan jeg har det. Hun himlet med øynene når jeg sa at jeg måtte ta blodprøve får jern etc som skulle ha våre i uke 28.

Ja det er jeg helt enig i, men legen min kan ikke brukes til noe. Virker som hun bare er opptatt av den sykemeldingen og nav en meg som pasient og ikke hvordan jeg har det. Hun himlet med øynene når jeg sa at jeg måtte ta blodprøve får jern etc som skulle ha våre i uke 28.

Muligens på tide å bytte lege [emoji33] for skal jo ikke være slik [emoji27][emoji27]
Min lege e stikk motsatt [emoji85] han tar jo alt av prøver så finnes føle eg å så har jeg åpen time når som helst om det er noe jeg lurer på eller om jeg bare trenger høre hjerteslag

Muligens på tide å bytte lege [emoji33] for skal jo ikke være slik [emoji27][emoji27]
Min lege e stikk motsatt [emoji85] han tar jo alt av prøver så finnes føle eg å så har jeg åpen time når som helst om det er noe jeg lurer på eller om jeg bare trenger høre hjerteslag

Hun er bare vikar for min fastlege, som er i permisjon i 1 år. Min fastlege er helt magisk og kunne ha båret meg på gullstol. Men ja jeg skulle hatt en annen lege nå, som hadde tatt ting mer alvorlig...

Hun er bare vikar for min fastlege, som er i permisjon i 1 år. Min fastlege er helt magisk og kunne ha båret meg på gullstol. Men ja jeg skulle hatt en annen lege nå, som hadde tatt ting mer alvorlig...

Kan du spørre om å få en ny lege vikar fram til legen din kommer tilbake fra permisjon?

Bare jeg som ikke har planer om å ta den? Legen har ikke nevnt det, og jordmor mente jeg ikke trengte. Er andrerangsfødende, 29 år og lav BMI
Første jm min mente jeg måtte ta den. Hun bitcha var jo så grusom. Så jeg bytta og da sa hun andre at jeg hadde ikke noe grunn til å ta den. Samme som deg bare 27år.

Leste hun teksten og jeg fikk se. Stod det jo at vi ikke skulle ta den.

Oppdatering etter legebesøk i dag.
Hun sa at jeg måtte bare passe på hva jeg spiste, akkurat likt som jordmor. Var ikke snakk om noe oppfølging eller no...sa at det gikk under normale verdier. Jeg blir jo ikke klok på dette, når retningslinjene tilsier noe annet.

Jeg og fikk beskjed om å tenke litt ekstra på hva jeg spiser under graviditeten min da verdiene 2 timer etter inntak var litt høye, men som ikke kvalifiserer til verken svangerskaps dia eller ordinær type.
Fastende på 5.1 men verdi på 7.2 to timer etter inntak av glukosen. Vet jo 7.2 er en del over normalen så må nok bare være litt ekstra forsiktig med raske karbohydrater og sukker (som jeg faktisk ikke spiser). :p

Jeg og fikk beskjed om å tenke litt ekstra på hva jeg spiser under graviditeten min da verdiene 2 timer etter inntak var litt høye, men som ikke kvalifiserer til verken svangerskaps dia eller ordinær type.
Fastende på 5.1 men verdi på 7.2 to timer etter inntak av glukosen. Vet jo 7.2 er en del over normalen så må nok bare være litt ekstra forsiktig med raske karbohydrater og sukker (som jeg faktisk ikke spiser). :p

Det er vel kun lørdagene vi har litt lørdags kvess, men er vel helst mine små spiser det:p men det var jo sån så jordmor sa, at man kan spise sunt å likevel ligge på grensen. Da sa hun at det var lurt å få trent litt eller vær aktiv, litt lettere sagt en gjort hos meg. Bekkenløsning:dead:

Anbefaler alle å ta testen. Det er litt sukkervann. Ikke noe som skader deg eller den lille. Alle kan få svangerskaps diabetes om man har høy eller lav bmi. Om man har godt eller dårlig kosthold. Uansett alder. Dette da hormonene i svangerskapet påvirker mange andre hormoner også insulin produksjonene i kroppen. Dette er noe vi dessverre ikke kan styre.

Ta testen, det er bedre å oppdage det enn å i værste tilfelle kan skade deg og barnet. Da høyt blodsukker påvirker bl.a nyrene.

Dette. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sier at de slipper eller ikke gidder, det må da være bedre å ikke ta noen sjanser og være på den sikre siden. Det burde vært en del av svangersoppfølgingen og for alle, spør du meg.

Dette. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sier at de slipper eller ikke gidder, det må da være bedre å ikke ta noen sjanser og være på den sikre siden. Det burde vært en del av svangersoppfølgingen og for alle, spør du meg.

Jupp, er enig med deg.
Men synes at leger og jordmødre burde være klarere å samkjørt med dette. Isteden for så er det mye forvirring og går og er bekymret.

Back
Topp