Jeg fikk svar ifra hun som tok prøven på meg, men måtte gå skikkelig igjennom det med legen. Heldigvis så skal jeg der om en uke
Okei, så da fikk du beskjed på dagen om du hadde sdm eller ikke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk svar ifra hun som tok prøven på meg, men måtte gå skikkelig igjennom det med legen. Heldigvis så skal jeg der om en uke
Okei, så da fikk du beskjed på dagen om du hadde sdm eller ikke?
Jeg har gått på insulin siden veldig tidlig i svangerskapet, og dosene har bare økt og økt jo lenger på vei jeg kommer.
Men alle må huske at en kan fint ha fin bmi, være slank og aktig og likevell utvikle svangerskapsdiabetes
Ja, det var det jeg leste. Men allikevel så blir jeg ikke klok. For det står at de som får det har som regel i familien og...vi har ingen i familien som har det. Så sier folk, aaaah men det kommer og med graviditet og alder.
En har økt risiko for å få det dersom det ligger i diabetes i familien. Det er også økt risiko for å få det ved overvekt høy bmi.
Men en kan likevell få det fordiom der ikke ligger noe i familien, slank trent og fin bmi. En kan også få det i svangerskap nr 2-3-4 fordiom en ikke hadde det i svangerskap nr 1.
Ikke i følge NHI eller min lege men...
Vis vedlegget 248675
Bør ta den etter følgte 25 år. Det er det som er retningslinjen på det
Jeg har fått beskjed om at jeg ikke trenger å ta de fordi jeg er normalvektig og har født et barn med normal fødselsvekt tidligere. Jeg er 32.
Skal ta den i morgen. Oppfyller ingen krav, men hadde en bmi på nøyaktig 25, så legen sa jeg kunne velge. Valgte å ta den fordi jeg gikk opp 40 kg da jeg kom i puberteten. Har gått av de kiloene nå, men han trodde kanskje det kunne være noe hormonelt.
Det virker som om mange leger er forvirret etter de nye retningslinjene, og ikke har satt seg godt inn i dette. Jeg har lest en god del om dette, og kommet til at retningslinjene tilsier at sånne som du og jeg ikke er anbefalt å ta den.Jeg er også normalvektige og har født to barn med normal fødselvekt. Jeg blir 32 i april.
Så blir ikke klok heller pga de sier så mye rart.
Det virker som om mange leger er forvirret etter de nye retningslinjene, og ikke har satt seg godt inn i dette. Jeg har lest en god del om dette, og kommet til at retningslinjene tilsier at sånne som du og jeg ikke er anbefalt å ta den.
Jeg hadde 6,3 før og 7,9 etter.
Men i alle dager - da skal du ha svangerskapsdiabetes i følge de nye retningslinjene ! Spiller absolutt ingen rolle hva du hadde etter om du fastende hadde 6.3! Grensen der er 5,3 for å få diagnosen og mtp at du ligger såpass langt over hadde jeg tatt en tlf til føden. Utrolig dårlig at dem ikke har satt seg inn i de nye tallene
Når jeg snakket med Jordmor i går. Så sa hun at jeg hadde høyt fastende, men ikke unormalt høyt. Og så lenge det lå under etter 2 timer så skulle jeg ikke bekymre meg, måtte bare passe litt mer på hva jeg spiste. Sa også at de så mye rart når det kom til de tallene. Men jeg kan si det sån at jeg blir jo forvirra når man får så mange tilbakemeldinger ang det.
Les deg opp på de nye rettningslinjene og ikke hva jordmor sier. Hun er ikke oppdatert! Har du 5,3 fastende eller mer har du sv diabetes helt uavhengig av hva tallet sier etterpå ring føden
Har lest meg opp, og derfor jeg blir så forvirret.
Men hun sa og at legen tok en skikkelig gjennomgang når jeg skulle tilbake dit.