Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Legen min snakket om det, at det kanskje ble aktuelt senere i svangerskapet. Kan ikke si jeg gleder meg.. Er ikke testen som skremmer meg, heller resultatet jeg er redd for.
Men er det ikke bare stikk i fingret og måle av sukker på den testen? Sender de noe til analyse også? *husker ikke hva de gjorde med meg for 4 år siden*
Så bra at verdiene var fine!Vil bare oppdatere om at verdiene var fine både før og etter glukosebelastningen.![]()

Så braVil bare oppdatere om at verdiene var fine både før og etter glukosebelastningen.![]()
Så braVil bare oppdatere om at verdiene var fine både før og etter glukosebelastningen.![]()
Så bra at verdiene var fine!
Jeg er rimelig sikker på at jeg må ta glukosebelastning dette sv.skapet også, er overvektig. Men det blir nok ikke før etter uke 26 en gang, med mindre jeg får noe utslag i urin før det da.
Da jeg tok det forrige sv.skap fikk jeg svaret med en gang. Tok et stikk i fingeren før sukkervannet (4,7), og tok et stikk i fingeren etter 2 timer (4,6). Jeg kasta opp etter en time jeg da, men fikk beskjed om at vi bare skulle fortsette som vanlig.. Ser for meg at det påvirket resultatet, men de var visst fornøyde. Og jeg hadde ikke tenkt til å mase på meg enda en glukosebelastning![]()
Regner med detNår jeg tok prøven fikk jeg beskjed om at den var "gyldig" så lenge jeg klarte å holde på sukkervannet lenger enn 15 min.... Men ville kanskje være høyere om man beholdt det lenger ja, men de tar vel hensyn til om man kastet opp eller ikke...
Venninnen min måtte ta den testen og følte seg skikkelig uvel resten av dagen. Og barnet sparket som febrilsk i mange timer. Hun ble henvist fra jordmor, men da legen fikk høre at hun hadde måttet igjennom det, så mente han det var helt unødvendig og at han aldri ville bedt henne om å gjøre det. Hun har litt høy BMI, men er supertrent, så BMI kommer av muskelmassen.