Glukosebelastning

Sistemann

Forelsket i forumet
Flere som skal ta?
Jeg er i gang nå, så her blir de to timers venting etter en grusom sukkerdrikk. Skummelt. Har drømt om det i natt og greier. Nå sier de at jeg ikke får resultatet med det samme. Det blir sendt til legen...sykt!

Jeg tok i går. Jordmor ville jeg skulle ha ekstra tidlig pga tvillinger. Får resultatet idag, mitt legekontor har ikke utstyr for å analysere plasma, så de sendte inn prøvene i går etter arbeidsdagen. Tror det er helt vanlig på små kontor. Men de sa de skulle ringe meg om resultatet dersom det var utenfor normalområdet... Jeg tenker jeg ringer litt utpå dagen, vil gjerne vite resultatet uansett.

Synes sukkervannet var ekkelt, men synes selve testen et grei. Bedre å følge opp for mye enn for lite, og får man tidlig beskjed er det lettere å korrigere med kost.

Legen min snakket om det, at det kanskje ble aktuelt senere i svangerskapet. Kan ikke si jeg gleder meg.. Er ikke testen som skremmer meg, heller resultatet jeg er redd for.

Legen min snakket om det, at det kanskje ble aktuelt senere i svangerskapet. Kan ikke si jeg gleder meg.. Er ikke testen som skremmer meg, heller resultatet jeg er redd for.

Er nok resultatet som skremmer meg også. På informasjonsarket jeg fikk med jordmoren står det at jeg skal ta en gang så tidlig som mulig i svangerskapet, så igjen i uke 29-30.

Jeg fikk beskjed fra jm i går at siden jeg akkurat har fylt 35 så bør jeg ta det. Det var eneste grunnen, mens legen mener jeg ikke trenger å ta den når det er eneste kriteriet. Så får vi heller se hva det blir til slutt. Er ikke snakk om før uke 28-30.

Jeg skal ta to ganger. Har tatt en for ca 2 uker siden. Måtte også vente på resultat. De skulle ringe hvis det var noe, har ikke hørt noe så da er vel alt bare fint og flott ;)

Tok i forrige svangerskapet også. Hadde ikke antydninger til svangerskapsdiabetes da heller, så regner med at det går greit denne gangen også:)

Skal ta ja, men blir vel ikke før den i juni da.
Huff og jeg vil helst vite resultatet mens jeg er der.

Men er det ikke bare stikk i fingret og måle av sukker på den testen? Sender de noe til analyse også? *husker ikke hva de gjorde med meg for 4 år siden*

Men er det ikke bare stikk i fingret og måle av sukker på den testen? Sender de noe til analyse også? *husker ikke hva de gjorde med meg for 4 år siden*

Nå gjorde de begge deler. Jeg forlanger et stikk i fingeren nå også, for jeg vet hva verdien skal bære under. Er så stressa nå

Vil bare oppdatere om at verdiene var fine både før og etter glukosebelastningen. :smiley-bounce016
Så bra at verdiene var fine! :cat:
Jeg er rimelig sikker på at jeg må ta glukosebelastning dette sv.skapet også, er overvektig. Men det blir nok ikke før etter uke 26 en gang, med mindre jeg får noe utslag i urin før det da.
Da jeg tok det forrige sv.skap fikk jeg svaret med en gang. Tok et stikk i fingeren før sukkervannet (4,7), og tok et stikk i fingeren etter 2 timer (4,6). Jeg kasta opp etter en time jeg da, men fikk beskjed om at vi bare skulle fortsette som vanlig.. Ser for meg at det påvirket resultatet, men de var visst fornøyde. Og jeg hadde ikke tenkt til å mase på meg enda en glukosebelastning :laughing002

Så bra at verdiene var fine! :cat:
Jeg er rimelig sikker på at jeg må ta glukosebelastning dette sv.skapet også, er overvektig. Men det blir nok ikke før etter uke 26 en gang, med mindre jeg får noe utslag i urin før det da.
Da jeg tok det forrige sv.skap fikk jeg svaret med en gang. Tok et stikk i fingeren før sukkervannet (4,7), og tok et stikk i fingeren etter 2 timer (4,6). Jeg kasta opp etter en time jeg da, men fikk beskjed om at vi bare skulle fortsette som vanlig.. Ser for meg at det påvirket resultatet, men de var visst fornøyde. Og jeg hadde ikke tenkt til å mase på meg enda en glukosebelastning :laughing002

Når jeg tok prøven fikk jeg beskjed om at den var "gyldig" så lenge jeg klarte å holde på sukkervannet lenger enn 15 min.... Men ville kanskje være høyere om man beholdt det lenger ja, men de tar vel hensyn til om man kastet opp eller ikke...

Når jeg tok prøven fikk jeg beskjed om at den var "gyldig" så lenge jeg klarte å holde på sukkervannet lenger enn 15 min.... Men ville kanskje være høyere om man beholdt det lenger ja, men de tar vel hensyn til om man kastet opp eller ikke...
Regner med det :)
Jeg er i alle fall veldig fornøyd med at jeg slapp å ta den en gang til :p

Hva slags utslag i urinen tilsier at man kanskje burde teste seg? Jeg fikk +1 sist jeg var der, men hun sa det var ikke så mye å bry seg om.

Venninnen min måtte ta den testen og følte seg skikkelig uvel resten av dagen. Og barnet sparket som febrilsk i mange timer. Hun ble henvist fra jordmor, men da legen fikk høre at hun hadde måttet igjennom det, så mente han det var helt unødvendig og at han aldri ville bedt henne om å gjøre det. Hun har litt høy BMI, men er supertrent, så BMI kommer av muskelmassen.

Venninnen min måtte ta den testen og følte seg skikkelig uvel resten av dagen. Og barnet sparket som febrilsk i mange timer. Hun ble henvist fra jordmor, men da legen fikk høre at hun hadde måttet igjennom det, så mente han det var helt unødvendig og at han aldri ville bedt henne om å gjøre det. Hun har litt høy BMI, men er supertrent, så BMI kommer av muskelmassen.

Det er egentlig tullete at de bruker bmi som vurdering synes jeg. Som du selv sier kan det være muskler...

Jeg skal ta på tirsdag.
Tror det værste blir å ikke spise før etter kl 10... herregud, jeg spiser jo vanligvis en gang før jeg kommer meg ut av senga og skiver før jeg kommer meg ut av leiligheta. Også spiser jeg med en gang jeg kommer på jobb...
Blir tøft

Jeg fikk også helt fint resultat. Men var helt ødelagt i hodet i går, instant deprimert.

Back
Topp