Glukosebelastning i dag..

Jeg sitter også å venter!! Det tok en halvtime før de tok meg inn i tillegg, så da var jeg rimelig forbanna!! Har dere fått den ferdigblanda eller den de rører ut selv? Denne gang fikk jeg
ferdigblandet og synes den var myyye lettere å få ned enn den tykke melismassen de blander ut..

Blææh en halvtime ekstra? Gugg.... hadde klikka selv grr :(. Ble litt forsinka hos meg og men bare sånn 5-10 min. Og de 2t ble heldighvis korta ned noen min.. når skal du inn igjen nå? Jeg fikk en gjensomsiktig sukkervann i to glass.. ok nok men ble så dårlig av den
 
Det er no skikkelig drit! Det gikk i bølgedaler for meg, var verst med kvalmen og uggenheten kombinert med ekstrem sult den første timen. Synes også synd på deg:( jeg er endelig kommet meg hjem. Kjenner jeg har behov for å ikke gjøre så mye resten av dagen og prøve å få igjen humøret mitt.. tok du med mat?

Herlig at du har kommet deg hjem igjen da! Jeg tok ikke med meg mat, så nå er det rett på spar for å kjøpt en varm og god lunsj, så hjem for å legge meg på sofaen! :p kos deg og slapp av i dag. Jeg skal på seinvakt :-S
 
Blææh en halvtime ekstra? Gugg.... hadde klikka selv grr :(. Ble litt forsinka hos meg og men bare sånn 5-10 min. Og de 2t ble heldighvis korta ned noen min.. når skal du inn igjen nå? Jeg fikk en gjensomsiktig sukkervann i to glass.. ok nok men ble så dårlig av den
Ja, var rimelig sur da jeg kom inn, og det forstod hun godt (heldigvis, for da ble jeg mindre forbanna)

Jeg skulle vært ferdig nå, men ny tid er halv tolv..
Usj - det er godt å ha dette overstått!!
 
Ja, var rimelig sur da jeg kom inn, og det forstod hun godt (heldigvis, for da ble jeg mindre forbanna)

Jeg skulle vært ferdig nå, men ny tid er halv tolv..
Usj - det er godt å ha dette overstått!!

Ja du dette får vi håpe er et engangstilfelle altså. Fikk du sove om natten? Jeg fikk sove litt men ble heldighvis ikke så sulten.. jess!! 27 min igjen!!
 
Haha ja:p. Men jeg har troa altså.. at det går bra i grunn.. :)
Så bra!
Jeg er skeptisk.. Fastende sukkeret mitt var ganske høyt, så jeg er litt småredd for resultatet :-/ Men er heldigvis ikke så lenge igjen av graviditeten uansett..
Jeg har to søsken med type 1 diabetes, så jeg tenker at jeg uansett er heldig som har en tidsbegrensning på dette :)
 
Herlig at du har kommet deg hjem igjen da! Jeg tok ikke med meg mat, så nå er det rett på spar for å kjøpt en varm og god lunsj, så hjem for å legge meg på sofaen! :p kos deg og slapp av i dag. Jeg skal på seinvakt :-S

Off flinke deg!! Håper du får spart deg opp litt energi med mat og hvile litt igjen før du må dra! :). Og kooos deg med mat! Jeg unte meg en haug druer som belønning XD
 
Så bra!
Jeg er skeptisk.. Fastende sukkeret mitt var ganske høyt, så jeg er litt småredd for resultatet :-/ Men er heldigvis ikke så lenge igjen av graviditeten uansett..
Jeg har to søsken med type 1 diabetes, så jeg tenker at jeg uansett er heldig som har en tidsbegrensning på dette :)

Ah oki.. hvor mye lå du på? Jeg så hun min hadde skrevet tallet 4 på et ark da jeg kom inn på runde nr 2..

Nei det er ikke såå lenge igjen nå heldighvis. Hvis vi evt får positivt så håper jeg at det er bare sånn ja spis litt mindre sukker du..
 
Ja var liksom godt med engang, fikk to glass med gj siktig sukkervann. Også ble jeg rimelig uggen :(. Kan jeg spørre om hvordan svaret ditt var? :)
Her fikk jeg en flaske med forseglet kork, fikk du slik som de blander selv?
Jeg har fått to store gutter derfor tok jeg testen denne gang. Forrige gang (første gang jeg tok testen) og denne gang var blodsukkeret helt fint. Tror det var rundt 4 før glukosen og 6 etter to timer :)
 
Ah oki.. hvor mye lå du på? Jeg så hun min hadde skrevet tallet 4 på et ark da jeg kom inn på runde nr 2..

Nei det er ikke såå lenge igjen nå heldighvis. Hvis vi evt får positivt så håper jeg at det er bare sånn ja spis litt mindre sukker du..

Mitt var 5,4 fastende..
Hvis du ligger på 4,noe så er du veldig fint innenfor!! 7,8 er grensen etter to timer.. Så er det vel mellom 7,8 og 9 som er kostregulerende og over 9 de vurderer behov for insulin :)
 
Her fikk jeg en flaske med forseglet kork, fikk du slik som de blander selv?
Jeg har fått to store gutter derfor tok jeg testen denne gang. Forrige gang (første gang jeg tok testen) og denne gang var blodsukkeret helt fint. Tror det var rundt 4 før glukosen og 6 etter to timer :)

Hmm det så liksom ikke ut som de hadde blandet det heller men kanskje de hadde det:). Så ut som og hadde samme konsistens som vann i grunn:). Åja så godt det har gått så bra begge de gangene, men du har hatt sv diabetes 1 gang da? Hvordan var det? Og ja du fikk og 4 først ja:)
 
Mitt var 5,4 fastende..
Hvis du ligger på 4,noe så er du veldig fint innenfor!! 7,8 er grensen etter to timer.. Så er det vel mellom 7,8 og 9 som er kostregulerende og over 9 de vurderer behov for insulin :)

Wow så flink du var på dette og det var veldig nyttig! Veldig glad for at jeg snik titta på det tallet nå haha XD. Hu likte det ikke da jeg spurte om hva 4 betydde da bare skjøv hun det vekk :p. Guri meg så hemmelig alt skal være da:eek:. Får håpe at jeg holder meg innenfor da... cross fingers.. jeg må ha påske egga mine altså.. XD
 
Gruer meg til jeg skal inn igjen. Tok glukosebelastning i uke 12 da blodsukkeret mitt har vært noe opp og ned før svangerskapet.
Helt normalt fastende. Etter to timer etter den gyslige drikken lå jeg på 2,8 :eek: og de lot meg sette meg i bilen og kjøre hjem uvitende om ha jeg lå på!!! Mannen ( som har diabetes) var rasende når han fikk vite det. Jeg sa bare at jaja, da vet jeg i allefall hvorfor jeg ble så dårlig :p

Inn igjen neste uke. Bah
 
Gruer meg til jeg skal inn igjen. Tok glukosebelastning i uke 12 da blodsukkeret mitt har vært noe opp og ned før svangerskapet.
Helt normalt fastende. Etter to timer etter den gyslige drikken lå jeg på 2,8 :eek: og de lot meg sette meg i bilen og kjøre hjem uvitende om ha jeg lå på!!! Mannen ( som har diabetes) var rasende når han fikk vite det. Jeg sa bare at jaja, da vet jeg i allefall hvorfor jeg ble så dårlig :p

Inn igjen neste uke. Bah

Ånei må du inn igjen:(. For no dritt! :(. 2.8?? Og de lot deg kjøre hjem?! Herregud.. for noen folk! Men du, jeg har nå bare lest at man liksom går opp.. hva slags definisjon er du i da? Blir litt forvirra, men skjønner det høres ikke supert ut.. :(.
 
Ånei må du inn igjen:(. For no dritt! :(. 2.8?? Og de lot deg kjøre hjem?! Herregud.. for noen folk! Men du, jeg har nå bare lest at man liksom går opp.. hva slags definisjon er du i da? Blir litt forvirra, men skjønner det høres ikke supert ut.. :(.
Er mulig min kropp ved høyt sukkerinntak laget for mye insulin. Så kan reguleres med kosthold om så er.
Men ser heldigvis normalt ut i det store. Bruker apparatet til samboer og måler jevnlig. Ligger i gjennomsnitt på 4-5 så det er jo bra :) men nå har jeg ikke klart å spise særlig med søtt siden jeg ble gravid :p
 
Gruer meg til jeg skal inn igjen. Tok glukosebelastning i uke 12 da blodsukkeret mitt har vært noe opp og ned før svangerskapet.
Helt normalt fastende. Etter to timer etter den gyslige drikken lå jeg på 2,8 :eek: og de lot meg sette meg i bilen og kjøre hjem uvitende om ha jeg lå på!!! Mannen ( som har diabetes) var rasende når han fikk vite det. Jeg sa bare at jaja, da vet jeg i allefall hvorfor jeg ble så dårlig :p

Inn igjen neste uke. Bah

Så rart at du hadde så lavt! Og såå dårlig at de ikke sjekket det før du dro derfra.. Det tar de jo nøyaktig 1,5 minutt å sjekke det!!
 
Back
Topp