Glukosebelastning i dag.....

Jeg tok idag. Er 1.66 og veier idag 69,2kg (31uker). Diabetes i familien + at jeg føder store unger. Veldig usunn og elsker søtt i utgangspunktet og la på meg over 20kg hvergang.
Du er langt ifra overvektig! Ville ikke tolket det slik, og jeg synes det er bra at de henviser en til å ta testen enn ikke.

Da jeg tok denne testen så ble jeg så trett at jeg sovna i stolen. Deretter begynte jeg å skjelve. Etter 2 timer viste testen sv.diabetes. legen sa jeg skulle høre fra sykehuset å at jeg må helt unnga sukker. Jeg dro hjem. Laget meg kylling. Ble svimmel, rar i hodet, så uklart og besvimte. Ambulansen kom. Viste veldig lavt blodsukker. Legene sa: du skulle ha spist noe med sukker i før maten for å få opp blodsukkeret etter en så belastebde glukosebelastningstest. Men jeg haddr jo fått streng beskjed om å ikke spise sukker eller noe med sukker i. Hvordan skulle jeg vite det ? Huff leger!!!!! Besvimt 2 ganger nå. Så håper det ikke skjer Mer. Følged opp av sykehuset nå heldigvis

Da jeg tok denne testen så ble jeg så trett at jeg sovna i stolen. Deretter begynte jeg å skjelve. Etter 2 timer viste testen sv.diabetes. legen sa jeg skulle høre fra sykehuset å at jeg må helt unnga sukker. Jeg dro hjem. Laget meg kylling. Ble svimmel, rar i hodet, så uklart og besvimte. Ambulansen kom. Viste veldig lavt blodsukker. Legene sa: du skulle ha spist noe med sukker i før maten for å få opp blodsukkeret etter en så belastebde glukosebelastningstest. Men jeg haddr jo fått streng beskjed om å ikke spise sukker eller noe med sukker i. Hvordan skulle jeg vite det ? Huff leger!!!!! Besvimt 2 ganger nå. Så håper det ikke skjer Mer. Følged opp av sykehuset nå heldigvis

Sniker fra august. Syns det var veldig rart at du fikk beskjed om det fra legen. Jeg er lærer og har en elev med kraftig diabetes. Når eleven har lavt blodsukker og blir dårlig gir vi bestandig noe med sukker i, f.eks drikkeyoughurt eller melk. Når blodsukkeret er høyt derimot så unngår vi sukker - kutter ut melka til lunsj f.eks. Håper du har fått litt bedre veiledning enn det denne legen sa.

Jeg skal ta imorgen på sentral laboratoriet. Tar ca 2 timer fikk jeg beskjed om.
Lykke til i morgen :) Ta med noe å lese på eller strikketøy etc. Det tar tid..

God bedring! Så uproft å ikke fortelle deg det! Håper du blir bedre<3

1.67 og 74 kg i uke 31 høres veldig normalvektig ut.

Back
Topp