Glukosebelastning i dag.....

Nathalie_91

Glad i forumet
er jeg virkelig overvektig??
Jordmor på oul ser på meg og det første hun sier er at jeg trenger å ta en glukosebelastning.. Jeg er 1.67 høy og veier 74 kg i uke 18.. Jeg er nå i uke 31 og veier nøyaktig det samme..

Jeg fikk ei lite jente sist gang og spiser svært sunt egentlig!

Er nok sikkert bra å ta testen uansett, men måten det ble lagt frem på var sårende og flaut ( ihvertfall når mannen var tilstedet og hørte på)..

Noen flere sol skal ta en slik test?:)

er jeg virkelig overvektig??
Jordmor på oul ser på meg og det første hun sier er at jeg trenger å ta en glukosebelastning.. Jeg er 1.67 høy og veier 74 kg i uke 18.. Jeg er nå i uke 31 og veier nøyaktig det samme..

Jeg fikk ei lite jente sist gang og spiser svært sunt egentlig!

Er nok sikkert bra å ta testen uansett, men måten det ble lagt frem på var sårende og flaut ( ihvertfall når mannen var tilstedet og hørte på)..

Noen flere sol skal ta en slik test?:)
Jordmor vil at jeg skal ta med start vekt på 90 kg og 165 cm. Pga en hormon forandring gikk jeg opp 30 kg på et år. Men kun gått.opp 2,5 kg til nå er 28-4 uker. Så min fastlege vil avgjøre det til uka
.

Jeg er 1.68 og har gått opp fra 62 til 78. Er 31+6 i dag. Selv kan jeg så vidt se at jeg har lagt på meg, men synes selv det var mange kilo så spurte jordmor om det. Hun var overholdet ikke bekymret.

Men jeg trodde det var om man var overvektig før svangerskapet man burde ta sånn test jeg? Ikke fordi man går opp i vekt under? Ja, og hvis man finner sukker i urinen da.

Jeg har tatt testen. På grunn av at jeg fødte stort barn sist, fikk jeg fortalt... Gikk fint da, det kjedeligste er fastingen og ventetida, og ikke minst smaken på sukkerdrikken, blæh!!!

Dårlig gjort av jm å legge det frem på den måten! Men uansett bare greit med den ekstra kontrollen, da. Så er det ute av verden ;)

Der hvor jeg bor er det vanlig at alle tar denne testen, etter uke 24....

Jordmor vil at jeg skal ta med start vekt på 90 kg og 165 cm. Pga en hormon forandring gikk jeg opp 30 kg på et år. Men kun gått.opp 2,5 kg til nå er 28-4 uker. Så min fastlege vil avgjøre det til uka
.

Jeg har ikke gått opp så langt, omtrent som deg i startvekt. Jeg har tatt to ganger, og skal ta enda en gang selv om de to forrige gangene har vært perfekte. Vekstestimering viste at babyen kommer til å bli rett over 3 kg.

Fint å bli passa på liksom, men føles litt sånn blæh når alt ser perfekt ut og jeg allikevel må ta en gang til. Tabbe å bli uplanlagt gravid før man er slank tydeligvis.

Jeg var å tok glukosebelastningstest for fire dager siden. Det er pga. overvekt, og jeg er bare kjempeglad for å få tatt den testen. En ting mindre å tenke på å bekymre seg for ;)

Æ tok testen forrige uke.. D var pga sf målet mitt var så stor, så ho ville avkrefte at d var d som gjorde d.. D hadde ikke noe med vekta mi å gjøre.. Æ veier mere enn du! Som sagt så kan d jo være at ho så noe i urin at testen må taes..

Får man svar med engang eller noen dager etter?
Skal ta på mandag , gruer meg :(

Jeg har ikke gått opp så langt, omtrent som deg i startvekt. Jeg har tatt to ganger, og skal ta enda en gang selv om de to forrige gangene har vært perfekte. Vekstestimering viste at babyen kommer til å bli rett over 3 kg.

Fint å bli passa på liksom, men føles litt sånn blæh når alt ser perfekt ut og jeg allikevel må ta en gang til. Tabbe å bli uplanlagt gravid før man er slank tydeligvis.
Huff så mange ganger usj.

jeg har og tatt den.høy bmi fra start men i uke 28 hadde jeg gått opp 2,2 kg.tror bmi over 28 blir automatisk test.samtidig så er jo bmi dårlig fasit om man er overvektig el ikke

Jeg tok i første svangerskap bare fordi at min mor har type2. Den gangen hadde jeg ikke gått opp for mye, hadde lavere startvekt og hadde heller ikke utslag på up. Denne gangen hadde jeg utslag på up og tok i uke 10, men testen var negativ. Må ta igjen ved utslag.

jeg har og tatt den.høy bmi fra start men i uke 28 hadde jeg gått opp 2,2 kg.tror bmi over 28 blir automatisk test.samtidig så er jo bmi dårlig fasit om man er overvektig el ikke
Det er en veldig dårlig fasit, og det irriterer meg. Måtte ta pga høy bmi i utgangspunktet. Hadde ikke sukker i urinen eller noe. Måtte ta den rundt uke 20.

ja hadde normale målinger og ingen utslag på urin

Back
Topp