Gladmammans tråd om vektnedgang

Da jeg slanket meg i fjor sommer og tidlig høst nådde jeg ALLTID målet mitt og gjerne før jeg hadde satt det på vektklubb.
Nå har jeg, for 1.gang på snart et år, satt meg nytt mål;56 kg om seks uker. Det er ca. to kg ned.

Så jeg er spent på om jeg klarer det - motivasjonen er ikke hva den var i fjor.
Da holdt jeg meg unna ALT søtt fordi jeg ikke hadde lyst på det. Nå har jeg lyst på godteri hele tiden!!!!!!!!

I dag har jeg spist min favorittfrokost; te, vann, havregrøt, cottage cheese og yoghurt.
Nå skal jeg på trening.
Skal skrive en oppdatering av dagen i kveld, og da håper jeg at jeg kan skrive om min vellykkede dag. Fingers crossed!!!
 
Tja....nå har det gått over en uke siden forrige oppdatering og i morgen er det ny veiedag.
Forrige veiing hadde jeg gått ned 0,2 kg, men de har jeg nok gått opp ( + litt til) denne uka.

Jeg trener MYE!! Denne uka har jeg løpt en mil på rekordtid, trent to dobbeltøkter (2 timer), en enkelttime og gått en lang tur på en time i raskt tempo. Altså 7 timer trening og flere av de med høy puls.

Men jeg spiser for mye, og det gjør at jeg holder vekten eller øker med noen hundregram...
 
Yes!!!! Det ble nedgang!!! Ikke masse, men litt!!

I dag viste vekten 57,8 kg og det er en nedgang på 300 gram fra forrige uke.
Akkurat det jeg trengte for å holde fokus videre!!!
Nå er det to uker til 20.august og da håper jeg at jeg kan være en kilo letteren enn nå....


 
Isj og usj!!
Angrer på at jeg ikke klarer å holde meg unna vekta............de to siste morgenene har jeg veid en kilo mer enn jeg gjorde på mandag....
Og hovrdan kan det ha seg???
Jeg veier og skriver opp alt jeg spiser og jeg ligger på ca.1400 kalorier hver dag + at jeg har trnet HVER dag denne uka...........


Men, men, jeg får bare holde fokus...

Jeg har hatt utrilig lyst på godteri (smågodt fra Candy king) de to siste kvelden, men har klart å la være å kjøpe......

I dag har jeg vært på spinning 3- utrolig slitsomt og litt over 400 kalorier forbrent.
 
Men kjære det, du kan jo ikke bare få i deg 1400 kallorier og trene så hardt, da setter kroppen på bremsene og vekta stopper helt opp eller den holder på det du får i deg også går du heller litt opp. Ta en ekstra yoghurt eller noen nøtter ;-)
 
20.august og en måned siden jeg satt målet om å gå ned 2 kg til begynnelsen av september.
Jeg har tre uker til den datoen.

Men nå må jeg finne på noe.....

Det må være noe med det Hege og Chris nevnte om at jeg spiste for lite kalorier.
For jeg har trent ca. 6 dager i uka. Jeg har variert intensiteten de ulike dagene, men det har stort sett bare blitt en dag uten trening.
Jeg har ikke kjøpt meg godteri, og har jeg hatt lyst på det har jeg kjøpt Atkins eller Nutrilett-barer og lagt det inn i måltidene mine.

Og jeg blir sprø av å ikke gå ned.......jeg har gått ned 0,4 kg, men går det brått opp igjen.

Så nå øker jeg inntaket til 1700 kalorier om dagen og legger slankeprosjektet på hylla for en stund.
Jeg ønsker å holde meg på ca.58 kg og har egentlig ikke noe behov for å gå ned noe mer...
 
Yeah, yeah!!! Dette går IKKE veien...
I høst fikk jeg en treningsskade som satt meg ut av trening, men vekten lå mellom 58-59.
I de siste 6-8 ukene har jeg flere kvelder veid over 60 kg på kvelden, og det er en dårlig trend.
Jeg vil jo helst ligge på ca.58 (helst litt under), men det klarer jeg ikke.

Jeg har i mange uker lagt inn mål på vektklubb, men klarer ikke å nå de. Jeg skriver inn mat, men går ikke ned. Jeg vil ha mat- mye mat og spiser for mye til både middag og kveldsmat.
Jeg kan stå ved kjøkkebenken og dytte innpå med kaloriholdig mat....

Men, man kan jo ikke gi opp....

Så i dag byttet jeg ut frokosten min. Har i flere år spist havregrøt til frokost. I dag ble det knekkebrød. Tenker jeg må gjøre litt om på rutinene og se om det KAN hjelpe.....

Jeg får prøve å skrive litt her litt oftere og kanskje det kan hjelpe meg å holde fokus....
 
Dagen i går gikk heldigvis veldig bra!!
Jeg byttet ut havregrøt med knekkebrød til frokost og tok knekkebrød i stedenfor brødskiver til lunsj.
Middagen var supergod!! Jeg hadde laks + nydelige ovnsgratinerte poteter (bare 130 kcal på 100 gram) og hjemmelaget wok i krossede tomater med chili......fortreffelig!!
Jeg trente også i går.
Kveldsmaten ble havregrøt (eeeelsker jo det!!!). Siden jeg hadde flere kcal igjen til 1300 spiste jeg også to knekkebrød med kalkun og agurk + en kopp lettkakao. Så dagen i går var veldig god!
I dag har jeg spist som igår.
Til middag skal vi ha noe enkelt. Kjøpte en "pytt i panne" med kylling, grønnsker og ris i kokosmelk....mmmm! Håper det blir en suksess!!
Trening blir det ikke i dag, men jeg regner med at jeg trener i morgen og 1-2 ganger i helgen.
 
Den siste uken har vært skikkelig kjip.
Jeg har i grunn vært flink med kostholdet de siste ukene, men ikke hatt noen nedgang.
Vekta har ligget på mellom 59-59,2 kg.
Men for to uker siden begynte jeg å få vondt i hofta og gikk til lenge p.g.a. dette. Da fikk jeg skrevet ut betennelsesdempende medisiner som jeg skal ta i ti dager. Jeg er på dag seks i dag og jeg har vurdert å kutte kuren i flere dager.
For vekta øker og øker og midjemålet øker.
I dag veide jeg 60,5 kg og det er mer enn jeg har gjort på to år. Midjemålet er høyere nå enn før jeg begynte å slanke meg for to år siden. Bukser og gensere sitter stramt. I dag har jeg kjole på jobben fordi jeg føler meg så feit!!! Ville ha noe som ikke strammet.

Utrolig kjip følelse!
Forrige uke lå jeg på ca.1350 kalorier hver dag. Det ble ca.200 kcal for mye lørdag og søndag.
Men uansett skulle jeg ikke gått OPP av dette...
Men siden hofta fortsatt verker biter jeg tennene sammen og fullfører kuren de siste dagene. Jeg får heller ikke trene nå mens jeg har vondt. Og jeg "følger doktorens råd" for jeg vil jo bli bra raskest mulig og komme i trening igjen,

Det er sikkert frustrerende å gå opp i vekt når man spiser seg opp selv, men nå føler jeg meg maktesløs...
Jeg spiser lite og likevel fyker vekta opp 1,5 kg på seks dager.
Men jeg krysser fingrene for at det er vann i kroppen/opplåsthet av medisiner og at jeg går de ned når kuren er over.
Hmm.....dette er skikkelig kjipt og jeg kjenner at humøret er på bånn. Legger meg tidlig hver kveld og orker ikke forholde meg til mannen omtrent...
 
Nå er det lenge siden jeg har skrevet.
Kroppen har fortsatt vondter og jeg har ikke kunnet trenet vanlig på 9 måned.

Veka har økt fra i fjor og har nå vært stabil på mellom 59-60.

Men grunnen til at jeg skriver her i dag er at d i dag er to år siden jeg startet mitt livs første slankeprojekt.
Da var målet å gå ned til 59 kg.
jeg gikk ned mer enn det og var helt nede i 55 kg.

Men i dag, to år senere, viste vekta 58,9!!
Litt morsomt å ha den vekta i dg som jeg, ønsket meg for to år Siden.
 
Så flink du har vært:D Kjempebra å holde den så stabilt :)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
2013 er snart over.
I dag er det julaften og jeg ligger i sofaen og er fullstappet av sjokolade, potetgull, riskrem etc.

Dette året har jeg slitt med mye smerter i bekken og i tillegg har betennelsen i kneet kommet tilbake.
Vekten har vært stabil på mellom 59-60 og er OFTE over 60 kg på kvelden.
I august slanket jeg meg ned til 58 kg, var der bare en uke eller to...ha,ha. Men den vekten var perfekt! Så dit vil jeg gjerne igjen.
Jeg er usikker på hvordan jeg skal klare det, fordi jeg har nå vært medlem av vektklubb i to og et halvt år og jeg har bare klart å gå ned det første halvåret jeg var medlem.

Men jeg tror det vil hjelpe å skrive her inne.
Så det vil jeg prøve på.
Imorgen er det 1.juledag og det er juleselskap med familie. Jula er jo ikke den beste tiden å starte en slankekur, men samtidig er det godt med fridager som gir mulighet til bevegelse hver dag.
Jeg MÅ bli flinkere til å drikke vann, IKKE spise ved kjøkkenbenken og holde faste måltidsrituner. For meg er det frokost kl7, lunsj kl.11, mellommåltid kl.14, middag kl.16 og kveldsmat kl.20.
Jeg har i dette året hatt perioder med svært lavt kaloriinntak, men dette har ikke ført til nedgang.

Men jeg kan jo ikke gi opp? Det blir jo for dumt.

Så nå skal jeg forsøke å skrive inn hva jeg spiser på vektklubb og skrive her innimellom.
 
Back
Topp