Gladmammans tråd om vektnedgang

I dag har jeg en skikkelig drittdag med kroppen min....
I går var vi på fest hos naboen og da ble det både loff til maten (holdt meg innenfor middagsporsjon på maten) men også smågodt og litt potetgull.
I dag har vi grilla og jeg har spist for mye foccacciabrød (ble vel 700 kalorier bare på det).
Og jeg SER og KJENNER det på kroppen...........er skikkelig oppblåst i magen og veka er plutselig på over 61 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er opp to kilo!!!!!!!!!!
Kjenner jeg blir deppa av det...

Men til tross for mye brød til middag i dag blir det ikke noe problem å holde meg innenfor kalorigrensa i dag.
I tillegg har jeg vært ute på en skikkelig treningsøkt; oppvarming med 25 minutter rask gange og så 45 jogging.
Gleder meg IKKE til veiing i morgen...
 
Isj og usj....det ble oppgang som ventet.... + 0,6 kg siden forrige uke..Det kjedelige er at dette har kommet i løpet av de siste dagene.
Men jeg fortsetter med kosten og treningen.
I dag startet jeg dagen med 65 minutters rask gange, og jeg har planer om en tur på spinning i dag også.
Så jeg får bare holde fokuset.....
 
Til tross for skuffelse over vektoppgang har jeg klart å holde fokus i dag.
Riktig kost og dobbel-treningsøkt. Jogga på morgenen og trena på senteret i stad.
Jeg føler at kroppen ser ut somd en holder på mye vann....den virker "pløsete". For ærlig talt skjønner jeg ikke annet enn at det må være endel vann, for jeg kan ikke ha gått opp så mye p.g.a. en utskeielse på lørdag og mye foccaccia i går?
 
Nå er det noen uker siden jeg har oppdatert utviklingen. Jeg sluttet nesten å gå ned. Og for en uke siden skjønte jeg hvorfor.
Jeg nådde målet mitt på vektklubb og la inn et nytt mål.
Men etter ingen nedgang, men heller oppgang.- tross mye trening og riktig kaloriinntakk endret jeg målet på vektklubb.
Og da viste det seg at jeg spiste FOR MYE kalorier hver dag....skjønner ikke hvorfor vektklubb regnet så feil.
Det stod jeg skulle spise ca.1800 kalorier hver dag, men når jeg la inn målet mitt på nytt skulle jeg spise 1445....
Så nå har jeg spist det i en uke og endelig er vekten på vei ned igjen.
Vekta viste i dag 57,6 kg og jeg har seriøst ikke veid så lite siden da jeg var 19 år.....hmm....det er faktisk 15 år siden.
 
I morgen er jeg ikke hjemme og da er det veiedag. Så da veide jeg meg i dag i steden og vekta stoppet på 57,4 kg (den viste også 57,2 og så 57,3......), men jeg noteter 57,4.

Veldig fornøyd med det etter tre dagers ferietur og to dager med grill og kos i helgen.
Nå venter to utfordrende uker hvor vi skal på hytta og til Sverige, og jeg er redd det vil ødelegge for målet å være 56 kg til 22.august...
Men så lenge det ikke blir for mye oppgang får jeg vel være fornøyd.
 
Jeg rakk ikke å oppdatere her før vi dro videre på ferie.
Men etter en uke på hytta var jeg svært fornøyd forrige uka da jeg veide 56,9 kg. Jeg hadde faktisk da gått ned 5 kg!!!
Dagen før veiing tok jeg på meg en olakjole og ble sååå overrasket da jeg tok den på.
Den har nemlig sittet til både over pupper, rygg og hofter, men nå var den VID!!!
Nå har vi kommet hjem fra en ukes ferietur og jeg er spent på veiing i morgen. Det har ikke blitt mye godteri, men litt har det jo blitt. Og lunsjene og middagene har blitt for store porsjoner, selv om de ikke har vært for usunne.
Men jeg gikk på vekta i stad, og da ser det ut til at det bare er en liten oppgang eventuelt. Spent på hva morgenvekten viser.
 
Jeg rakk ikke å oppdatere her før vi dro videre på ferie.
Men etter en uke på hytta var jeg svært fornøyd forrige uka da jeg veide 56,9 kg. Jeg hadde faktisk da gått ned 5 kg!!!
Dagen før veiing tok jeg på meg en olakjole og ble sååå overrasket da jeg tok den på.
Den har nemlig sittet til både over pupper, rygg og hofter, men nå var den VID!!!
Nå har vi kommet hjem fra en ukes ferietur og jeg er spent på veiing i morgen. Det har ikke blitt mye godteri, men litt har det jo blitt. Og lunsjene og middagene har blitt for store porsjoner, selv om de ikke har vært for usunne.
Men jeg gikk på vekta i stad, og da ser det ut til at det bare er en liten oppgang eventuelt. Spent på hva morgenvekten viser.
 
Nå jeg både stolt og fornøyd med meg selv!!!
Vi har nå vært på farten med ferie i tre uker, med bare noen små turer hjemom for å vaske klær og pakke om bagasje.
I denne perioden har jeg hele tiden hatt nedgang og etter en uke på ferie nå har jeg gått ned 0,5 kg!!!
 
Enda en uke med nedgang, og denne uken på 300 gram.
Så nå viser vekten 56,1 kg.
Jeg må si jeg er veldig fornøyd med vektnedgangen og er sååå fornøyd når jeg kler på meg om dagen. Ingen lovehandles å skimte!
Nå er jeg snart i mål med vektickeren min også...den stopper på 56 kg.
Men jeg har nå bestemt meg for å prøve ned mot 55 kg, og det er fire kilo mindre enn hva mitt opprinnelige mål var.
Jeg startet jo i mai med mål om å komme ned i 59 kg.

Så kanskje må jeg oppdatere vekttickeren min neste uke....at jeg da har krysset barrierren og ser 55-tallet. (jeg har forsåvidt sett det to ganger forrige uke, men det er mandagens vekt som "teller": )

 
Ny veiedag i dag og vekten stoppet på 55,4 kg!!
Så nå nærmer jeg meg virkelig STOPP PÅ SLANKINGEN!!!
Tanken er at jeg skal ned til 55 blank og så stabilisere vekten!
Dette har bare så gått så utrolig lett....kan nesten ikke tro det selv!!!

Så jeg håper bare jeg klarer å stabilisere vekten også.
Klærne sitter løst og ledig og jeg har også måtte kjøpe noen nye klær og de er i en størrelse mindre enn jeg pleier og kjøpe og da er de romslige.
 
Den siste uka har vært litt spesiell.
1) Jeg har ikke fått trent som vanlig grunnet sykdom fra torsdag
2) Jeg har spist store kveldsmatporsjoner flere dager
3) Jeg har spist is en kveld, smågodt to kvelder og yoghurtgodteri....
4) vekta var nede i 54,6 kg før helgen, men var over en kilo i dag

Så vekta stoppet på 55,7 kg, og da en økning på 300 gram.
Men det er jo ikke så rart når motivasjonen for sunn kost forsvant i uka som var.........
Men jeg er klar igjen i dag.
Jeg vil ikke legge på meg igjen,,,,
 
Ny veieidag, og i dag viste vekta under 55 kg.
Den stoppet på 54,7 kg.
Det er veldig rart....for jeg har ikke følt meg tykk før.
Jeg har veid mellom 61-62 de siste årene, og har vært fornøyd med egen kropp.
Og nå er jeg plutselig 6-7 kg mindre.

Mange kommenterer det; "Du har gått ned MYE", "Du er jo nesten borte":...
men jeg ser det ikke så godt selv.

Det vanskelige fremover nå er å stoppe og slanke meg, og å stabilisere vekta.
De tre siste ukene har jeg egentlig skulle avslutte slankinga. Jeg er jo nå over fire kg lettere enn det som opprinnelig var målet mitt....
Men jeg klarer ikke helt, eller vil ikke helt slutte å slanke meg.
Det er nesten noe trygt ved å se vekta gå nedover, og jeg VIL IKKE gå opp....
Men jeg ønsker ikke å gå mer ned egentlig heller...

Er det noen andre som har opplevd dette? (dersom det i det hele tatt er noen som er innom og leser....)
 
Da er det noen uker siden jeg har skrevet her.
Jeg hadde en periode jeg slet med å gå over til "stabiliseringsfasen". Det var på en måte trygt og godt å fortsette å gå ned.

Men de siste to ukene har jeg hatt stabiliseringsprogram på vektklubb og skal da ligge på ca. 2000 kalorier om dagen.
Nå er vi midt i høstferien og etter en storbyferie gikk jeg opp 1,5-2 kg.  Helt skummelt hvor fort man går opp!!!!
Så nå er vekta akkurat over 56, og målet mitt er å stabilisere meg mellom 55-56 kg.
Så nå tror jeg at jeg skal gå over til å skrive ned maten igjen i en periode.

Jeg har jo veid ALL mat, men det jeg opplever er at jeg likevel ikke har fått et øyemål på hvor store porsjonene skal være. Altså; jeg veier opp 50 gram cottage, men er usikker på hvor mye 50 gram er dersom jeg ikke har vekten....

Anyways; i dag har jeg startet dagen med sunn frokost og nå skal jeg ned og trene på senteret.


 

Oi så utrolig flink du har vært!!!!
Jeg er kjempeimponert:)

Sikkert lurt å prøve å stabilisere ja. Spesielt siden du er fornøyd selv.
Vet jo ikke høyden sin samt kroppsfasong, men 55-56 kg høres jo nesten ut som å være i himmelen..hehe. Jeg er langt unna det skjønner du;)

Jeg staret for snart 2 uker siden på 81 kg etter to svangerskap. Har som mål å komme ned til 63 kilo. Men får se det an. Var ca 70 kg før jeg ble gravid(var IKKE fornøyd da!!) 63 kg har jeg ikke vært siden siste året på ungdomsskolen. Så jeg må se an litt når jeg nærmer meg målet. Mulig jeg stopper litt før eller fortsetter litt til.
Men først skal jeg kjempe for å nå delmål etter delmål!

Blir veldig motivert av alle dere flinke jenter her inne!
Ønsker deg masse lykke til med å stabilisere!
 
Nå er det lenge siden jeg har skrevet her.

Jeg har fortsatt å skrive inn vekt på vektklubb hver uke, men nedgangen har ikke vært stor....men oppgangen har derimot vært der...

Jeg har variert mellom 56-57.5 kg.
Jeg er vel egentlig uansett fornøyd med vekten.
i dag veier jeg 57,6 kg.

Men det vanskelige er å stabilisere vekten og å IKKE tenke slanking, kalorier og mat hele tiden.
Jeg føler jeg har blitt litt "opphengt" i hodet av dette.

Jeg tar meg i  å tenke; skulle ønske jeg ikke trengte å tenke på kalorier og mat, men bare spise hva jeg vil.
Men det blir jo også feil, for man må jo ALLTID tenke på hva man spiser. Hvis ikke går man jo opp...


Uff, ikke lett. Samtidig vil jeg ikke gå opp fordi så mange har kommentert hvor tynn jeg er, og da blir det liksom et ekstra nederlag å gå opp igjen,,,
 
Da må ermene brettes opp og sjokolade og for store matporsjoner sluttes å dyttes innpå...
I løpet av februar/mars har vekten sneket seg oppover og nå er jeg snart tilbake der jeg var i slutten av juni.
29.mai, om ca. 2 mnd, er det et år siden jeg startet prosessen, og det ville vært nedtur å være tilbake på samme sted da.

Så, til tross for at motivasjonen IKKE er der nå, skal jeg nå starte med registrering av maten igjen.
Frokost, lunsj og mellommåltid er egentlig OK, men middagsporsjonene har nok blitt for store og kveldsmaten er helt klart for stor for tiden...

Ja, ja.............jeg håper noen vil støtte meg i prosessen og "heie" litt på meg her inne på min egen tråd.
 
Ny uke og ny veiing!
I dag stoppet vekten på 58,1 kg.
I går veide jeg ALL mat og var skikkelig sulten på kvelden.
Jeg tror grunnen var at jeg hadde riktig middagsporsjon. Jeg har jo mistenkt at jeg har spist ALT for store porsjoner til middag i det siste.
I dag skal det bli trening-enten inne eller ute.
 
Lite har endret seg siden april.....fortsatt er vekten stort sett mellom 58-59 kg, selvom målet er å holde seg nærmere 57 kg.

Så i dag har jeg startet med skriving av mat igjen.
Det er fire uker til ferie og jeg har et skjørt og en topp jeg vil ha på meg siste arbeidsdag før ferien, og det passer nå- men er litt trangt. Så målet er at det skal sitte perfekt.
 
Lenge siden forrige innlegg.
Jeg spiser stort sett sunt, og jeg trener bra.
Men i dag har jeg nærmest hatt eteorgie!!
Spiste for mye i formiddag og i kveld da vi kom hjem fra et selskap dyttet jeg innpå yoghurt, kakao og mengder med is!!!!!

Hmm..........skal jeg sette meg mål om å være 56 kg til 22.august.......akkurat som i fjor?
 
Back
Topp