Gladmammans tråd om vektnedgang

Gladmamman

Elsker forumet
Ja, jeg håper dette vil bli min tråd om vektnedgang hvertfall. ;-)

Jeg har vært inne og lest her mye de siste månedene, og er sååå imponert over dere flinke slankere.
Selv klarer jeg ikke å gå ned et gram....eller jeg går ned; men går opp igjen.
Jeg ønsker å gå ned noen kilo frem til sommeren, og håper en tråd her med oppdateringer, og forhåpentligvis litt positive meldinger fra dere andre slankere, kan motivere meg. emoticon


Jeg har i dag meldt meg inn på vektklubb på VG og synes det virker veldig bra.
Jeg har tidligere lagt inn maten på Vektklubben til Grete Roede, men trengte en endring.

Litt om meg selv:
Tobarnsmor i forhold i full jobb. Jeg liker å trene og er på treningssenter 3 ganger i uka og trener i skogen med jogging eller sykling 1-2 ganger i uka.
Så; da er jeg i gang!!!
Målet, som jeg satt på vektklubb, er 3 kg. emoticon

1.delmål: 61 kg (nådd 6.juni, veide da 60,7 kg)

2.delmål: 60,5 kg

3.delmål: 60 kg (nådd 13.juni, 59,4 kg)

4.delmål: 59 kg (nådd 27.juni, 58,7 kg)







 
Lykke til :) Du klarer det du vil ;)
Vurderer å melde meg inn i vektklubb jeg og, men må vente til sommeren er over siden vi ikke har internett tilgang på hytta!
Må du spise fler kalorier ifølge vektklubb enn hva du måtte ved hjelp av Grete Roede?
 
Det er det samme antall kalorier på vektklubb til VG og Grete Roede sine sider.

Jeg har tenkt at 1600 er for mye hver dag for å gå ned, og har derfor ofte lagt meg under det. Men det fører jo til at jeg blir sulten, og da er det lettere å falle for søte fristelser...

Jeg synes Vektklubb er bedre fordi den gir bedre oversikt og oppfølging på en måte.

 
Dagen i går gikk veldig bra!
Håper dagen i dag vil gå like greit.

Men hvordan oppdaterer jeg tickeren min?

Jeg har veiedag på mandag. Tidligere hadde jeg det på torsdag, og det har egentlig bare endt med at jeg spiser for mye godteri i helgen fordi jeg da har fire dager å "ta meg inn igjen". :-(
 
Du må vel trykke på tickeren din slik du kommer inn på siden der du laget den, også endrer du vekten der :)
 
Ja, på tide med en liten oppdatering.
Dagen  i går gikk veldig bra.
Jeg var ikke sulten, og koste meg med maten.
Jeg plukket en salat med kylling, pasta og krutonger til lunsj (sånn du plukker og mikser i butikk). Synes det er vanskelig å finne ut ca. hvor mye kalorier det er da, men.
I går gikk jeg også halvannen times rask gange med en venninne.

I dag er jeg sulten!!! Vet ikke hvorfor, for jeg har spist vanlig frokost.
Men nå er det heldigvis strask lunsj.
I ettermiddag skal vi ha fullkornsspaghetti med karbonadedeig og spaghettisaus til. Det blir godt!!!
 
Nå er jeg stolt!!!!

Jeg har vært på hytta med familien i to døgn, og der er det STORE mengder godteri og jeg pleier å spise sjokolade og godis fra jeg kommer inn døra til jeg går ut igjen....(bare litt overdrevet).

Men denne gangen har jeg ikke spist noe!!!!!

Jeg kjøpte med noen Allevo-barer da vi handlet i går, og spiste en i går. Det stiller søtsuget.

Fredagskvelden, som er nå, pleier jeg alltid å handle godteri når jeg storhandler. Men i dag tenkte jeg ikke på det engang. Det er heeeelt utrolig!!!!

Jeg veide meg i stad, på ettermiddagen, og vekta viste mindre enn den pleier å vise på kvelden. Veldig spent på resultatet på mandag.

I morgen skal vi grille og jeg skal prøve meg på en hjemmelaget lavkalori potetsalat.

 
I går ,lørdag, hadde jeg en fin dag.

Jeg startet morgenen med trening og spiste riktig hele dagen.

På kvelden var jeg både sulten og fikk skikkelig søtsug, så da ble det litt ekstra mat.

Men jeg er stolt av at jeg ikke spise godteri for vi hadde en stor pose med småsjokolade, gode kjeks (Oreo og nonstop-kjeks), potetgull og is i fryseren.



Men jeg lagde meg en deilig smoothie, tok en Atkinsbar og lagde to lavkalori-kakao.

Dette ble fordelt ut fra 19 til 22.  Kalorimessig ble det endel, men jeg overskred bare kaloriinntaket med 73 kalorier.

På vektklubb legger man jo inn trening og da kan man (hvis man vil) spise de kaloriene man trener. De andre dagene har jeg ikke gjort det, men gjorde det i går.

 
Jeg r så spent på hva vekta viser i morgen...håper på noe nedgang. Jeg har trent bra. Tre turer på senteret og tre trimturer i skogen. Jeg må si d r helt utrolig at jeg IKKE har spist godteri på en uke. Lurer på om d aldri har skjedd før.;) D har blitt noen kopper m lav-kalori kakao og tre Atkinsbarer, men ikke NOE is, kjeks, sjokolade e.l. Så stolt!!! :):):) Jeg blir forresten veldig glad for oppmuntrende kommentarer het inne i min egen tråd.;) Morsomt og se om d r noen andre enn meg innom her...hi,hi...;)
 
Jeg er innom å kikker hver dag jeg!

Syns det er kjempe flink, og fortsetter du sånn, så ser du vel snart de resultatene du ønsker deg
 
Jippi, ja,ja,jippi,jippi,ja!!!!'

En uke uten godteri og med veiing og føring av mat på Vektklubb har gitt resultater!!!!

Ned 0,.7 kg siden forrige uke, og vekten viser nå 60,7!!!

1.delmål som var 61 kg er da nådd!!!
Håper jeg kan nå neste delmål neste mandag.
 
Jeg må innrømme at jeg er overrasket over hvor greit det har gått med slankingen....har drevet på i snart to uker. I kveld har vi vært på middag hos et vennepar.
Jeg skulle bake sjokoladekake og skulle lage en jeg fant fra Grete Roede.
Men den ble nærmest flat og smakte nesten ikke noe.... Så da ble det heller jordbæris vi tok med som dessert.
Vi fikk servert god mat, men den var heldigvis "kalorivennlig".
Jeg spiste litt is og 7-8 smågodtting.
I dag har jeg trent og kan derfor spise litt mer kalorier. Jeg pleier ikke å bruke denne "ekstra kalorikvoten", men valgte å gjøre det i dag.
Så til tross for middag borte og dessert overskred jeg bare kaloriinntaket med 54 kalorier. Og det til og med med en yoghurt til kveldsmat.
I morgen skal vi bort på formiddagen, men da tror jeg at jeg skal holde meg unna noe søtt.
Jeg synes det er litt vanskelig å si nei når jeg er borte, for jeg gidder ikke ha fokus på at jeg slanker meg (snakker ikke med andre om det....er jo ikke sånn at jeg har mye som skal bort. Mest noen kilo for egen del. )

I dag har trent og det har til nå blitt fire treninger denne uken. Satser på den femte i morgen kveld, joggetur.
 
I dag morges så jeg selv forskjell på kroppen og det var på midjen. Spent på å måle den....tror det skal gjøres 18.juni (i følge vektklubb.no).
I dag morges snikveide jeg meg og vekta viste da: 59.9!!!
Men det er i morgen som er veiedag, så det er jo ikke sikkert det står der da.

Håper jeg rekker en jogge eller rask gåtur i kveld.
 
Da var det veiedag igjen, og jeg må innrømme at jeg ble overrasket!!!

Vekten stoppet på 59,4 kg!!!! Jeg kan ikke huske sist jeg veide så lite. Så nå må jeg bare være flink med kostholdet videre, så kanskje jeg kan komme ned til 59 kg.
Jeg må innrømme at jeg satt målet 59 kg uten å tro at jeg skulle nå dit. Tenkte jeg skulle være fornøyd dersom jeg nådde en vekt mellom 60-61.
Nå lurer jeg på om jeg skal endre målet til 58 kg, for det har jeg ønsket å veie i mange år......hadde vært greit og hatt en "buffer" opp mo 60 kg....

Det som er så utrolig er at jeg ikke føler jeg ofrer noenting!!!! Jeg spiser godt med mat, og jeg spiser større middagsporsjoner enn jeg pleier (jeg veier jo opp, og jeg kan bli overrasket over hvor mye jeg kan spise....).
Jeg koser meg med smoothier, Confecta lettkakao (vannvittig god) og Atkins decadencebar, og det gjør at jeg ikke savner godteri.
Tenk at jeg!!! Sukkerkongen!!! Ikke savner godteri??? Det er faktisk nesten helt umulig for jeg å forstå!!!
Men nå kan jeg gå i butikken uten å kjenne søtsuget, og kjenner jeg det kjøper jeg med en Atkinsbar.

Nå skal jeg snart spise frokost og så trene litt på morgenkvisten.
 
Ny veiedag og i dag stoppet vekten på 59,5....altså en oppgang på 100 gram.
Men jeg er fornøyd!!!
Lørdag var jeg på avslutning og spiste mye mer enn planlagt (endte på 3500 kalorier,....i steden for 1600....ehmm....krem....)
I går, søndag, var jeg VELDIG fristet til å spise noe søtt...hadde SÅ lyst på. Men jeg klarte å styre meg, klappe meg selv på skulderen, til og med da jeg handlet mat i Sverige. Og der har de jo verdens største utvalg av godteri.....

Så nå er det ny uke som står for tur!
Planene er ganske vanlige; jeg satser på tre-fire treningstimer (enten inne på senter eller ute i skogen). Lørdag skal vi på fest, og da har jeg tenkt til å tillate meg litt mer kos.
Ellers er Atkins decadence bar fortsatt en GOD venn i nøden.
 
Målet på 59 ble nådd denne uken. Da stoppet vekten faktisk på 58,7 kg.
Jeg kan seriøst ikke huske sist jeg veide så lite. Det er hvertfall 8 år siden.
Det utrolige er hvor lett det har gått.

Denne uken har jeg vært på ferie i tre dager og da det ble de noen smågodtbiter/sjokoladebiter to av tre dager.
Men jeg overskred ikke kaloriinntaket mer enn maks 300 kalorier disse dagene.
Men det ble ingen trening da.
Men nå som jeg er hjemme er jeg i gang med treninga og ikke noe sjokolade i dag.
Jeg har nå satt meg et nytt mål på 56 kg. Jeg har satt det laaangt frem, altså at jeg skal bruke 2 måneder på å nå det.
Men dersom jeg ikke når det i sommer går det greit. Det beste er om jeg klarer å stabilisere meg der jeg er nå. Hadde vært veldig bra og vært stabil på under 60 kg.
 
Back
Topp