Gjorde dere noe spesielt den måneden det "klaffet"?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Tror nok det bare var tilfeldig, men det skal sies at den mnd det klaffet hadde jeg fri fra jobb, tok bidronninggele, og bodde med tantebarn på 6 mnd flere dager i strekk (legen min mener det hjelper å kose med babyer hehe) ;-)

PS: Siden vi hadde prøvd lenge brukte jeg eggløsningstest og app, men det har jeg gjort mnd det ikke har klaffet også :-)

Gjorde ingenting spesielt...hadde sex én gang i perioden, og ble befruktet én uke etter sex...

Hadde tatt tidlig juleferie, droppet trening og stresset ned i desember.. hatt app på tlf for å se når det var mest sannsynlig, men har vært så ustabil så umulig å planlegge.

I desember så kjente jeg det på meg, hadde ekstrem høy lyst.. to forsøk den uka..så satt det :-)

Men har da gått 1 år og 4 mnd uten prevensjon, så det har tatt litt tid.

Hadde en SA måneden før, som da var siste blødning, vi gikk ut ifra at det ikke ville klaffe pga det, så vi bare koste oss og hadde det moro jevnlig uten tanker på baby :)

Sluttet på pillen 12 desember og fikk mens 13 desember som varte kun i 3 dager, vi bestemte oss vel bare for å slutte på pilla også fikk det skje når det skjedde, min kjære var borte fra 12-23 desember, så når han kom hjem hadde vi savnet hverandre mye og hadde sex hver dag hele julen, og noen dager flere ganger. Men vi sjekket ikke el. Eller noe i den duren :)

Vi sluttet å prøve, og tenkte vi skulle ha opphold på noen mnd! Tenkte ikke så mye på det den mnd og plutselig var jeg gravid :)

Her har vel ikke sengekosen vært så dårlig før som akkurat den mnd , her var det en gang og traff da tydeligvis veldig bra i forhold til eggløsning ! var ikke planlagt , men vi ønsker alikevel den lille velkommen ❤️ Har en sønn født i 2009 og datter født i 2012 fra før

Vi "bare" sluttet på prevensjon og hadde så mye sex som vi selv følte for egentlig. Skal sies at vi kanskje var litt mer kåte en vanlig da vi viste hva som stod på spill. Klaffet på første forsøk :D

Prøvd i over 2 år, ble gravid med ICSI. Andre assistert befruktet her?

Hadde sex en gang på eggløsningsdagen. Hadde ikke tenkt å bli gravide nå egentlig. Å de to andre gangene har det gått opp til 6 mnd før jeg ble gravid. Så dette var veldig rart for å være meg. :)

Vi var litt over to uker på ferie, mensen første del av ferien, men ellers sengekos hver dag etter mens frem til 14 dag i syklusen. Men jeg har ikke tatt noen el tester, og etter at jeg sluttet med p-piller har syklusen vært varierende, men den har stadig blitt kortere. Misstenker el på dag 12, da jeg fikk smerter i ene eggstokk, og smerter under samleie (hoven livmorhalstapp). Jeg følte faktisk på meg at jeg var gravid. Begynte fort å måtte tisse ofte, kviser og en litt annerledes følelse.

Denne gangen stresset jeg mye mindre med hele "greia"
Ikke no utregninger eller eggløsningstester eller noe annet. Jeg har i tillegg pcos som er en sykdom på den ene eggstokken som gjør at det kan ta litt lengre tid å bli gravid.
Men siden jeg ikke stresset denne gangen tror jeg det gikk lettere. Vi prøvde egentlig ikke engang. Jeg viste ut i fra når siste mens var ferdig at det kunne være en mulighet. Første gang det på en måte kunne klaffe. Å det gjorde det også gitt :) Krysser fingrene på at alt holder :)

Fikk positivt på eltest 29desember, men hadde først sex 4 dager senere og trodde da løpet var kjørt ;p

Back
Topp