Gjorde dere noe spesielt den måneden det "klaffet"?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Da dere ble gravide, hadde dere gjort noe spesielt i forkant?
Sengekos hver dag/annenhver dag, planlag og ordnet, eller bare sluttet på prevensjon og satset på at det skulle gå?

Vel, el 25 desember. Men akkurat da viste jeg at det var rundt den tiden, noen dager til og fra. Men hadde bare lagt inn aksje en gang og nå satt den. Stresset for første gang ikke for hadde jul osv å tenke på :)

Tok eggløsningstester fra Clearblue og hadde sex annenhver dag fra ca. 7-8 dager før forventet eggløsning (siden jeg hadde en viss formening). Utrolig nok klaffet det første gang vi prøvde :) Krysser fingrene for at alt går bra videre:)

Jeg gikk på p-piller. men mistenker at pga en antibiotika kur som ga meg diaré, så virket ikke prevansjonen.

Utenom det så hadde vi sex minst en gang for dagen som vi pleier c)

Jeg gikk på p-piller. men mistenker at pga en antibiotika kur som ga meg diaré, så virket ikke prevansjonen.

Utenom det så hadde vi sex minst en gang for dagen som vi pleier c)
Prevensjon kan svekkes av antibiotika, uavhengig om du har diaré eller ikke ;)

Jeg kjente at jeg hadde eggløsning og hadde sex 2 ganger den dagen :) Fikk beskjed av gyn på tidlig ul, at jeg hadde blitt befruktet på høyre side, så det stemte med EL-smertene :)

Sex ca annenhverdag. Testet ikke eggløsning og brukte preeseed. Klaffet 1 pp :-)

Jeg kjente på at jeg var lei hele prøvinga. Vi har hatt sex hver dag hele syklusen siden vi begynte å prøve, men denne gangen hadde vi sex annenhver dag/hver tredje dag hele syklusen. Vi hadde ikke sex på EL-dagen. La pute under rumpa og lå i 20 min etter sex (har ikke hatt pute under rumpa tidligere). Har funnet fram strikkingen igjen, og har strikka veldig mye. Tenkt lite på alt med baby.

Jeg ble ganske sjokkert over at det klaffa den gangen, for jeg var helt sikker på at det ikke ville klaffe nå heller. Jeg tror det klaffa denne gangen fordi at jeg ikke har stressa med det denne gangen, latt det gått sin gang i stedet :)

Hehe, ja her var der nøye planlagt kan du si ;) tok el tester morgen og kveld, da den viste eggløsning på kvelden dro jeg til København med buss samme natt. Ble inseminert tidlig neste morgen, og så fly tilbake på ettermiddagen ;)

Jeg har vært trøtt å sliten hele høsten, så i det desember kom, fikk jeg også mer energi, så muligens derfor det funka denne mnd..Hadde sex 2 dg før og 1 dag etter El..

Fikk positiv El test 16 desember. Kun et forsøk. Positiv test 29 desember!

Brukte period kalender for å unngå sex på eggeløsningsdagen/de fertile dagene. Hadde sex en gang den uka, uten å ha sjekket kalenderen og det var selvfølgelig på eggeløsningsdagen fant jeg ut senere planen var å vente med prøvinga på nr 2 til sommeren, men pytt ☺️

Hadde app på telefon med når det var mest sannsynlig med el, ellers bare vanlig sex. Vi hadde nettopp begynt å prøve, ble litt overrasket når det klaffet med en gang :-)

Var litt mer oppmerksom på når jeg hadde EL enn de andre pp, og hadde sex annenhver dag rundt det tidspunktet :)

Har ikke brukt prevensjon siden i sommer, men vi har bare sett hverandre i helger. :)

Back
Topp