Gjette kjønn fra tidlig ultralyd. Nub teorien.

Det er for tidlig. Du må være over 12 uker. I uke 11 er ikke nub utviklet seg nok til å skille kjønnene fra hverandre. Bildene dine er bra de og nub er synlig, men du er for tidlig ute. Når er neste ultralyd?
Ja, ok, da får vi smøre oss med tålmodighet. Neste ultralyd blir den ordinære i uke 18. :)
 
Hei. Her kan man legge ut bilder fra tidlig ultralyd og gjette hverandres kjønn. Jeg har 12 år erfaring med å gjette og dette er mitt 6 svangerskap.

Nub er hva man kaller barnets kjønnsorgan. Man kan se forskjell på hvilken vinkel den står i. Jenter har gjerne lang flat nub som går rett frem. Gutter har nub som står mer opp og har også ofte det man kaller "stacking". Ser ut som en ball oppå nub.

Bildene må være fra uke 12 og utover. Barnet bør ligge i sideprofil. Husk å skrive hvilken uke+dag bildet er tatt.
Nub teorien er hva ultralydteknikere også vurderer kjønn på før man kan se pung og kjønnslepper. Så har man et godt bilde så vil man kunne se kjønn lenge før oul.

Husk:
-skriv alltid uke+dag bildet ble tatt
-ikke legg ut bilder med personnummer på
- Ta er nært bilde, legg ut flere om du har det.
Noen som vil gjette på denne? Eller kan man i det hele tatt se noe? 12+0 ifølge mens, 13+3 ifølge målingene på UL.
 

Vedlegg

  • IMG_3614.jpeg
    IMG_3614.jpeg
    698,8 KB · Visninger: 132
  • IMG_3613.jpeg
    IMG_3613.jpeg
    753,3 KB · Visninger: 131
Noen som vil gjette på denne? Eller kan man i det hele tatt se noe? 12+0 ifølge mens, 13+3 ifølge målingene på UL.
Her kan man se noe ja. Klart og fint bilde med veldig synlig nub. Dette er 100% en liten jente. Nub er lang og helt flat. Og 13+3 så ville gutter stått rett opp. Her må du gå etter målingene på ultralyd. For individuelle forskjeller i vekst kommer ikke før etter uke 20. Så du har nok hatt eggløsning tidlig den mnd.
 
Tidlig ul ferdig og frisk og fin tass i magen, vil våge meg til å si at dette er gutt :Heartred Noen som har innspill der? :shy:
12+6
20230629_180409.jpg
 
Last edited:
Som nevnt tidligere, gjettet jordmor seg på at det kan se ut som en liten gutt. Litt gøy å høre om dere enig i det? 12+0 forresten når bildet ble tatt :)
 

Vedlegg

  • F10F46E3-3D9E-4BF1-B30D-09325B0A0288.png
    F10F46E3-3D9E-4BF1-B30D-09325B0A0288.png
    7 MB · Visninger: 132
Som nevnt tidligere, gjettet jordmor seg på at det kan se ut som en liten gutt. Litt gøy å høre om dere enig i det? 12+0 forresten når bildet ble tatt :)
Lite sannsynlig at du får høre jente på neste ultralyd. Her er det stacking på tuppen og nub har alt vinklet opp. Så tenker dette ganske sikkert er en gutt.
 
Noen formening om kjønn? Jeg aner ikke, men har en følelse for gutt. Mulig jeg tar feil :) 11+6 ivf termin, jordmor 12+2.
 

Vedlegg

  • IMG_20230629_144028.jpg
    IMG_20230629_144028.jpg
    2,7 MB · Visninger: 135
Men du er akkurat 12 uker. Så dette er i tidligste laget å gjette på. Så ikke kjøp kjoler helt enda :hilarious:
Det er sant! Men du gjettet gutt? Eller jente? Jeg forstår ikke helt metoden og skjønner ikke helt hva jeg skal se på :hilarious:
 
Synes dere er så gode på å se hvem som skjuler seg i magen:joyful: Vet hva jeg skal se etter, men synes det er vanskelig å finne ut hva som er hva på ultralydbildene:hilarious:

Dette er IKKE bilde fra dette svangerskapet, men lurte på om det var noe å se her? Mener å huske jeg var rundt 17+4 her.

20230630_094342.jpg
 
Last edited:
Ååh så spennende! Og så gøy at du lager denne tråden :D Her er jeg 12+3 caIMG_9165.jpeg
 
Noen som har lyst til å gjette? Bildene er tatt i uke 12+3
 

Vedlegg

  • IMG_20230629_140340.jpg
    IMG_20230629_140340.jpg
    787,5 KB · Visninger: 50
  • IMG_20230629_160558.jpg
    IMG_20230629_160558.jpg
    2,1 MB · Visninger: 50
Det er sant! Men du gjettet gutt? Eller jente? Jeg forstår ikke helt metoden og skjønner ikke helt hva jeg skal se på :hilarious:

Det er sant! Men du gjettet gutt? Eller jente? Jeg forstår ikke helt metoden og skjønner ikke helt hva jeg skal se på :hilarious:
Gutta ja. Google nub theory så finner du masse info. Dette er hvordan man ser kjønn før utbikling av pung og kjønnslepper. Så dette er ikke ren gjetting, man må ha noe peiling for å klare å se forskjell.
 
Synes dere er så gode på å se hvem som skjuler seg i magen:joyful: Vet hva jeg skal se etter, men synes det er vanskelig å finne ut hva som er hva på ultralydbildene:hilarious:

Dette er IKKE bilde fra dette svangerskapet, men lurte på om det var noe å se her? Mener å huske jeg var rundt 17+4 her.

Vis vedlegget 409060
Dette barnet har synlig kjønnslepper. Så vil tro du har en jente alt :hilarious:
 
Back
Topp