Gjette kjønn fra tidlig ultralyd. Nub teorien.

Ååh takk :Heartred Håper på jente vi også. Jeg teller med bonusgutten min som mitt barn, han føles ut som min gutt og bor med oss 100%. Så det blir så naturlig å kalle han min, selv om jeg ikke er biologisk mor.:happy: Så jeg har født 1 gutt tidligere, men sjansen for enda en gutt er større enn å få jente:smiley-ashamed004
Daså, den skjønner jeg! Da er det hele 48,9% sannsynlighet for jente! :woot: Ville bare nevne det for man tenker jo gjerne motsatt at nå har jeg to gutter så da må det være større sannsynlighet for å få jente, men så er det motsatt, det er nok ikke fryktelig store forskjeller da. Sannsynligheten for å få gutt er jo alltid høyest fordi det fødes flest gutter, det er fordi guttesvømmerne er kjappest:hilarious: men det er jo relativt 50/50!Jeg krysser alt jeg har for deg! Man får jo det man får, men det er noe med det å ha en av hver.
 
Daså, den skjønner jeg! Da er det hele 48,9% sannsynlighet for jente! :woot: Ville bare nevne det for man tenker jo gjerne motsatt at nå har jeg to gutter så da må det være større sannsynlighet for å få jente, men så er det motsatt, det er nok ikke fryktelig store forskjeller da. Sannsynligheten for å få gutt er jo alltid høyest fordi det fødes flest gutter, det er fordi guttesvømmerne er kjappest:hilarious: men det er jo relativt 50/50!Jeg krysser alt jeg har for deg! Man får jo det man får, men det er noe med det å ha en av hver.
Ja, leste at det var det. Men vet ikke hva jeg føler på. Med gutten min viste jeg det med engang at det var gutt. Det bare traff meg at det var gutt. Nå har jeg følt på begge, vet ikke om det er fordi jeg ikke vil skuffe meg selv om det blir gutt :smiley-ashamed004 Det er velkomment uansett og jeg blir super glad, men hadde vært stas med jente i gutteflokken vår:love017
 
La ut bilder og video i den nub gruppa på Facebook og en admin der mener også det ser ut som gutt :Heartblue mannen min tror ikke på at det er mulig å se noe så tidlig fordi ultralydjordmor på sykehuset sa at det var alt for tidlig å se kjønn 12+6. Mulig han er i fornektelse fordi han ønsker jente da :wideyed:
 
13+1 her. Dårlige bilder jeg fikk men dette er det beste.
Klarer noen å tyde hva det kan være? Har alltid trudd jeg får en gutt, men noe sier meg at dette kan være ei jente..
 

Vedlegg

  • IMG_3190.jpeg
    IMG_3190.jpeg
    3 MB · Visninger: 31
Det har ikke noe for seg å gjette på 11+0. ikke den beste ultralydlege ville kunne sett kjønnet så tidlig en gang. gutt og jente er for likt. Derfor det er oppgitt at man må være 12+ uker. når har du neste ultralyd?
Neste uke er i uke 18, så får nok sett da hva det er :happy:
 
Ja, leste at det var det. Men vet ikke hva jeg føler på. Med gutten min viste jeg det med engang at det var gutt. Det bare traff meg at det var gutt. Nå har jeg følt på begge, vet ikke om det er fordi jeg ikke vil skuffe meg selv om det blir gutt :smiley-ashamed004 Det er velkomment uansett og jeg blir super glad, men hadde vært stas med jente i gutteflokken vår:love017
Jeg hadde mest lyst på jente første gang, jeg skjønner ikke helt hvorfor det nesten alltid er sånn at vi damer har mest lyst på jenter og menn har mest lyst på gutter (når det er første barn). Man blir jo selvfølgelig glad for alt, men man kan jo ikke noe for hvilke forventninger man får :wacky: Som deg turte jeg ikke helt å håpe på det ene eller det andre, så jeg hadde forberedt meg så mye på at det var en gutt når vi fikk vite det var en jente:hilarious: Nr 2 håpte jeg var en gutt og det var det! Hvis det blir en nr.3 på oss så håper jeg kanskje litt mest på gutt, antageligvis fordi assosiasjonene mine med den graviditeten og småbarnsfasen var mye bedre, men det er jo i realiteten forskjellig fra barn til barn:) Hvis det er noen trøst så har ikke jeg følt noen forskjell på graviditetene i forhold til det ene eller det andre kjønn! Når får dere vite det?
 
Jeg hadde mest lyst på jente første gang, jeg skjønner ikke helt hvorfor det nesten alltid er sånn at vi damer har mest lyst på jenter og menn har mest lyst på gutter (når det er første barn). Man blir jo selvfølgelig glad for alt, men man kan jo ikke noe for hvilke forventninger man får :wacky: Som deg turte jeg ikke helt å håpe på det ene eller det andre, så jeg hadde forberedt meg så mye på at det var en gutt når vi fikk vite det var en jente:hilarious: Nr 2 håpte jeg var en gutt og det var det! Hvis det blir en nr.3 på oss så håper jeg kanskje litt mest på gutt, antageligvis fordi assosiasjonene mine med den graviditeten og småbarnsfasen var mye bedre, men det er jo i realiteten forskjellig fra barn til barn:) Hvis det er noen trøst så har ikke jeg følt noen forskjell på graviditetene i forhold til det ene eller det andre kjønn! Når får dere vite det?
Første gangen hadde jeg faktisk lyst på gutt, vet ikke hvorfor, kanskje jeg er av typen som ønsker en storebror til lillesøster for da kan han passe på :hilarious: Jeg synes det er litt skummelt å ha forhåpninger, vil jo ikke bli skuffet over kjønnet på barnet, det er jo ingen som kan styre det liksom. Jeg har hatt en helt annen graviditet denne gangen, mye kvalm, oppkast, vondt her og der osv. sist kjente jeg ikke at jeg var gravid engang, men det trenger ikke bety noe det heller:hilarious:
Vi får mest sannsynlig vite det på mandag som kommer, dagen før bursdagen til sambo :love017
 
Første gangen hadde jeg faktisk lyst på gutt, vet ikke hvorfor, kanskje jeg er av typen som ønsker en storebror til lillesøster for da kan han passe på :hilarious: Jeg synes det er litt skummelt å ha forhåpninger, vil jo ikke bli skuffet over kjønnet på barnet, det er jo ingen som kan styre det liksom. Jeg har hatt en helt annen graviditet denne gangen, mye kvalm, oppkast, vondt her og der osv. sist kjente jeg ikke at jeg var gravid engang, men det trenger ikke bety noe det heller:hilarious:
Vi får mest sannsynlig vite det på mandag som kommer, dagen før bursdagen til sambo :love017
Du må si fra da når dere får vite :D
 
Hei. Her kan man legge ut bilder fra tidlig ultralyd og gjette hverandres kjønn. Jeg har 12 år erfaring med å gjette og dette er mitt 6 svangerskap.

Nub er hva man kaller barnets kjønnsorgan. Man kan se forskjell på hvilken vinkel den står i. Jenter har gjerne lang flat nub som går rett frem. Gutter har nub som står mer opp og har også ofte det man kaller "stacking". Ser ut som en ball oppå nub.

Bildene må være fra uke 12 og utover. Barnet bør ligge i sideprofil. Husk å skrive hvilken uke+dag bildet er tatt.
Nub teorien er hva ultralydteknikere også vurderer kjønn på før man kan se pung og kjønnslepper. Så har man et godt bilde så vil man kunne se kjønn lenge før oul.

Husk:
-skriv alltid uke+dag bildet ble tatt
-ikke legg ut bilder med personnummer på
- Ta er nært bilde, legg ut flere om du har det.
Ser du det jeg la ut?
 
Vi var på tidlig ultralyd i dag og fikk vite at alt sto bra til med den lille
156 hjerteslag i min. Aktivt foster som det var vanskelig å ta bilde av. Noen som vil gjette kjønn?☺️
IMG_2475.jpeg
 
har du noen andre bilder? i uke 13 burde nub synes godt om bildet er bra. på dette bildet sitter barnet og det er ikke mulig å se noen vinkel på nub.
Nei, de andre bildene var enda verre, mini ville ikke ligge i ro. Får nok ta en privat om noen uker å sjekke da.
 
13+1 her. Dårlige bilder jeg fikk men dette er det beste.
Klarer noen å tyde hva det kan være? Har alltid trudd jeg får en gutt, men noe sier meg at dette kan være ei jente..
her synes ikke nub så det lar seg ikke gjette på. kan du legge ut de andre?
 
Back
Topp